Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det är väldigt mycket du föraktar tydligen. Dina inlägg är likt eter och nu var det väl annorlunda att det blev en mer generell släng av sleven..
Vad det beträffar Lisas pappa så är han inte "helig" - han är en sörjande pappa vars dotter mördats på det mest vidriga och plågsamma sätt. Likt andra föräldrar som förlorat sitt barn pga en galning så sörjer han.
Respekt handlar ordet om. Empati är ett annat.
Har du problem med att man utgår från ett mord med sexuellt motiv som handlar om sexualsadism?
Det fetade är ett faktum med mordet på Lisa nämligen - det ses via det plågsamma hon utsattes för.
Har du problem med att folk sen funderar på hur grunden till detta lades i uppväxt och barndom?
Dessa sexualsadister uppstår inte ur ett tomt hål. Flertal av dem uppvisar liknande mönster via forskning - trauma som ledde till att de blev som de blev.
Tanke med tråden är att reflektera kring fallet och det inkluderar mördaren NBs spektra.
Han är en sexualsadist.
En stor följdfråga extraheras ur frågan varför:
Vad skapar dessa monster? Hur kunde det ske?
Själva motivet kan endast NB svara på - varför just Lisa föll offer - men han är inte historiskt ensam tyvärr att utföra denna sorts mord varav viktimologi, psykologi, psykiatri osv. härbärgerar berättelser om dem.
Det är expertutlåtande med i förundersökningen - gilla läget.
Du behöver inte ens pröva provocera fram en debatt om sexualsadism. Dit går jag inte oavsett
hur mycket svärta ni än må använda er av i era inlägg. Att du sen använder all din vakna tid att googla
sexualsadism och psykopati utan underlag bekommer inte mig, jag befinner mig inte på den nivån.
Så nej blir svaret på frågan ifall jag har problem med att ni leker sakkunniga på ett tomt blad. Lek och på ni, fåtöljdiagnoser finns varstans på forumet. Likaså utryck likt psykopat, monster, idiot, as, döda
han osv.
Vad jag däremot har problem med är att ni tror ni kan dra in vem som helst i "NB - leken" för att ni har det tekniska på er sida, + 4: orna ger er inte den rätten. Respekt och empati var två ord du ville få
fram gällande Holms familjen till mig. Herregud säger jag till sånt trams. Tror du att du ens behöver påtala detta för mig ? Har ni så där svårt att se min ståndpunkt ? Eter ? Alternativteoretiker ? Bitter stalkare ? Retoriska frågor behöver inga svar sen så du vet . . . Etik och moral sträcker sig dock
i två riktningar. Offer med familj. Förövare med familj.
Jaja, nu avrundar jag inlägget med att konstatera. En RPU saknas, där är vi (kanhända) eniga. I en sådan fyller du ut det vita tomma pappret mer. Såklart bör vi alla inse att ifall TR tror denna man har så många psykiska åkommor som det finns förslag på i denna tråd hade man begärt en RPU. Visst i den rättspsykiatriska statistiken ligger bl a sexuella " fetischer" längst ner för att dra på sig en(två/tre) diagnos(er) men dock, misstänker man att en/flera sådan(a) föreligger så görs en RPU. En "oskriven regel" s a s. Här behövdes dock ingen sådan utan det "tekniska " till mordet räcker tack vare alla + 4: or. Men där stannar vi,blir bäst så , för även här har jag "eter" åsikter . . .