2015-11-28, 12:55
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammbar
När är det bevisat att han skulle ha fuskat på lan? Jävla tröttsamt tjat om fusk i toppnivå, här: (FB) Konspirationer och alternativa teorier

KQLY sa själv när han åkte dit att han köpt cheaten från en person som försett flera toppspelare med samma cheat. En ur LDLC flyttade hela sin inventory precis när det hände.

Det handlar om en hel del pengar för spelarna i absoluta toppskiktet och att då frestas att förbättra sin prestanda med 4-5% genom software - som dessutom är i princip omöjligt att upptäcka - för att garantera att stanna kvar på toppnivå är inget konstigt. Vi har sett det förr.
Citera
2015-11-28, 13:12
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
KQLY sa själv när han åkte dit att han köpt cheaten från en person som försett flera toppspelare med samma cheat. En ur LDLC flyttade hela sin inventory precis när det hände.

Det handlar om en hel del pengar för spelarna i absoluta toppskiktet och att då frestas att förbättra sin prestanda med 4-5% genom software - som dessutom är i princip omöjligt att upptäcka - för att garantera att stanna kvar på toppnivå är inget konstigt. Vi har sett det förr.
Känns dock inte speciellt orimligt att om man åker dit så gäller det att få bort så mycket fokus från sig själv som möjligt. Så att säga att andra också har är nog den mest naturligaste reaktionen man kan ha, oavsett om det är sant eller inte. Och om det var sant att flera använde samma fusk så är jag övertygad om att Valve hade hittat det på många fler personer om de använt det under tävlingar. Det är möjligt, och även troligt att flera proffs har provat det, men jag tror inte att de gjort det under tävlingar.
Citera
2015-11-28, 13:33
Medlem
Akaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Vet inte varför jag svarar på det här men man har fan kommit långt om det enda man har kvar när man försvarar NiP är att de andra fuskar. Det där klippet säger noll. Sådana där rundor ser man nästan varje match känns det som. Givetvis från NiP ibland också. Allt ser värre ut på stream än när man tittar in-game. Det där att en från Envyus flyttade sitt inventory var bullshit. Det stämde inte och var inte ens Kioshimas konto.

Man kan inte bara prata om gårdagens matcher. Man får gå tillbaka och titta på en stor tid. Där ligger Allu och Friberg risigt till. Även en trasig klocka har rätt två gånger om dagen.

Gäller absolut inte bara Allu och Friberg. Hela Nip har blivit ett tier 3 lag så att skylla på en spelare är bara dumt.
Citera
2015-11-28, 13:37
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Känns dock inte speciellt orimligt att om man åker dit så gäller det att få bort så mycket fokus från sig själv som möjligt. Så att säga att andra också har är nog den mest naturligaste reaktionen man kan ha, oavsett om det är sant eller inte. Och om det var sant att flera använde samma fusk så är jag övertygad om att Valve hade hittat det på många fler personer om de använt det under tävlingar. Det är möjligt, och även troligt att flera proffs har provat det, men jag tror inte att de gjort det under tävlingar.

Visst. Damage control innebär att ta fokus från sig själv. Å andra sidan, vem är så dum att använda cheat under meningslösa MM-matcher (och riskera sin CS-karriär) men inte under matcher då det verkligen gäller? Där 2% förbättring av aimen kan betyda skillnaden mellan vinst och förlust.
Om du nu är så bra att du platsar i ett topplag i CSGO (utan fusk), varför skulle du då cheata i en random MM-match?
Det finns ingen logik i det.
Citera
2015-11-28, 13:40
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akara
Gäller absolut inte bara Allu och Friberg. Hela Nip har blivit ett tier 3 lag så att skylla på en spelare är bara dumt.

Ja. Den samlade skillsen i NIP överstiger vida vad lad laget får ut i matcher just nu. Alltså är det utförandet/taktiken som brister. NIP behöver en ny IGL.
Citera
2015-11-28, 13:44
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akara
Tittar man på statistiken över spelarna så ser det inte alls bra ut för Friberg. 0,96 k/d under 2015 och 0,9 under de sista 3 månaderna. Allu har 1,09 och 1,08. Det enda man kan tänka på när det gäller Allu är att eftersom han inte är svensk så blir kommunikationen inte lika bra som i ett lag med bara svenskar. Skulle man gå efter prestationerna när man byter spelare så hade Friberg fått lämna, men för laget så tror jag att byta ut Allu och sätta in Twist är det bästa. Prova så och sen se hur det går med laget och ge det några stora turneringar, fungerar inte det så får man titta på hur Fribergs spel har förändrats.
Citera
2015-11-28, 13:48
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Visst. Damage control innebär att ta fokus från sig själv. Å andra sidan, vem är så dum att använda cheat under meningslösa MM-matcher (och riskera sin CS-karriär) men inte under matcher då det verkligen gäller? Där 2% förbättring av aimen kan betyda skillnaden mellan vinst och förlust.
Om du nu är så bra att du platsar i ett topplag i CSGO (utan fusk), varför skulle du då cheata i en random MM-match?
Det finns ingen logik i det.
Logiken är att man går inte in i en turnering med ett fusk utan att först ha testat det. Du kan se mm som träning för spelarna. Ska man prova något som man kan använda professionellt så måste man veta hur det fungerar innan man slänger sig in i de stora turneringarna. Annars är det dömt att misslyckas när man har 100k personer som tittar på allt man gör.
Citera
2015-11-28, 14:55
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Logiken är att man går inte in i en turnering med ett fusk utan att först ha testat det. Du kan se mm som träning för spelarna. Ska man prova något som man kan använda professionellt så måste man veta hur det fungerar innan man slänger sig in i de stora turneringarna. Annars är det dömt att misslyckas när man har 100k personer som tittar på allt man gör.

Ditt resonemang talar ju i så fall för att syftet är att fuska i turneringar.
Citera
2015-11-28, 16:27
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ditt resonemang talar ju i så fall för att syftet är att fuska i turneringar.
Mitt resonemang var riktat mot din tanke om vem som är dum att använda fusk i mm. Och jag säger bara att om man har tänkt att fuska, så är det ännu dummare att inte testa det först, när man inte är lika övervakad och det inte gäller lika mycket.

Ser fram emot Luminosity mot TSM senare idag. Man kan omöjligt gissa att de även ska besegra TSM så som det har sett ut den här turneringen för dem
Citera
2015-11-28, 16:33
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Mitt resonemang var riktat mot din tanke om vem som är dum att använda fusk i mm. Och jag säger bara att om man har tänkt att fuska, så är det ännu dummare att inte testa det först, när man inte är lika övervakad och det inte gäller lika mycket.

Ser fram emot Luminosity mot TSM senare idag. Man kan omöjligt gissa att de även ska besegra TSM så som det har sett ut den här turneringen för dem
Tror inte LG har nån chans tbh. TSM har ändå haft ett dygn på sig att se hur den nya lineupen spelar, till skillnad från nv och nip.
Citera
2015-11-28, 17:00
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Tror inte LG har nån chans tbh. TSM har ändå haft ett dygn på sig att se hur den nya lineupen spelar, till skillnad från nv och nip.
cold, fer och fnx. De verkar vara skitbra spelare. Om de tre spelar bra är det redan över.
Citera
2015-11-28, 17:06
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag har inga bevis men man måste vara riktigt naiv för att tro att han inte fuskade på lan. Eller du kanske köper Kqly's story om att han enbart fuskat på public servers och matchmaking?

Citat:
Ursprungligen postat av amakiri
Det är ju klart som fan att han fuskat på lan.

För ett sketet jävla hoppskott med usp vilket inte är svårt att göra om?
Blev rejält med hårda kontroller införda runt tiden då alla snackade om att flusha fuskade, om nu så många pros fuskar på lan har jag svårt att se att inte en enda åkt dit. Taz gjorde ett hopp i sidled med ak på avstånd och drog ett hs på fnatic nyss, vilket är 100x svårare accuracymässigt än ett usp-hs.

Citat:
KQLY sa själv när han åkte dit att han köpt cheaten från en person som försett flera toppspelare med samma cheat. En ur LDLC flyttade hela sin inventory precis när det hände
supex0 lurade ju skiten ur kqly och övertygade han att det inte var kqly som började bli kass utan att det var att hela scenen fuskade, för att få han att punga ut rejält med cash för hans fusk.

Vilken rank är ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in