Citat:
Ursprungligen postat av
Saandro
Spelarnas kontrakt i NiP går ut 31 december. Förhoppningsvis var det här det sista vi såg av Friberg och Allu i NiP. NiP har trampat vatten snart i ett år. Titta på Fnatic och Envyus. Direkt när resultaten sviker så gör de förändringar. Fnatic ser starkare ut och Envyus vann senaste majorn. LG bytte två spelare för att de kände att de inte kom framåt. De vill vinna och inte fastna på samma nivå länge. Vad händer? Jo de spelar bättre och slår ut Envyus och NiP.
I mina ögon är organisationen NiP illa ute. Rykten och skandaler härjar, CS-laget går skit, Dota2 laget lämnar, Heaton skattefuskar osv. Nej det ser inte bra ut. Men självklart kan ljusa tider kommer framöver.
Enligt en källa till mig som är nära Heaton så kommer Allu få lämna NiP efter årsskiftet. Hoppas det händer mer än det. Frågan är bara vilka de ska ta in. Heatons roll i NiP är ju inte VD längre men han kanske har något att säga till om.
Grejen är att NIP inte fuskar, till skillnad från majoriteten av top-lagen där ute. Se
denna runda till exempel, Elige rycker ju som bara den. Jag hoppas inte att någon tycker att det ser naturligt ut.
Förutom mängder av suspekta klipp, vi har väl alla sett klippen med flusha, Hiko's one-tap genom smoken på cobble som han gjorde relativt nyligen etc så finns det en hel del som pekar att folk fuskar, men givetvis inga "konkreta" bevis, för ifall det fanns hade ju personerna i fråga redan varit bannade. Kqly har ju bevisat att säkerheten inte är så hög på lan som folk tror. Sen har vi både flera fuskare och fusk-providers som påstår att det finns flera fuskare i top-lagen, även om det givetvis är svårt att bedöma sanningshalten av vad de säger. Appropå KQLY-bannen så var det en ur Envy som flyttade hela sitt inventory från sitt konto precis när han blivit bannad, troligtvis pga att han också var rädd för en bann och ville rädda sina skins.
Sen har vi det faktum att flera proffs blev bannade för fusk i 1.6 och source, t ex Virtus Pro's Snax. Och ärligt talat, kunde de fuska då när betydligt mindre pengar stod på spel, varför skulle de då inte fuska nu?
Let the shitstorm come.