2015-11-26, 11:13
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Det är en bra fråga och förmodligen i kyrkor och moskéer. En sak ska vi dock komma ihåg, och det är att Migrationsverket konstant levererar besked (både avslag och UT). De som får avslag kastas (förmodar jag) ut ur asylboendena och frigör på detta vis kontinuerligt plats. Frågan är bara hur många negativa besked Migrationsverket levererar per vecka.

Siffrorna för Oktober från migrationsverket rörande avgjorda asylärenden:

bifall: 3910

avslag: 886 st
dublin: 647st
övriga: 963st (här finns återtagna ansökningar och personer som avvikit)

referens:
http://www.migrationsverket.se/download/18.7c00d8e6143101d166d1aad/1446451020900/Avgjorda+asyl%C3%A4renden+2015+-+Asylum+desicions+2015.pdf
Citera
2015-11-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berra77
Siffrorna för Oktober från migrationsverket rörande avgjorda asylärenden:

bifall: 3910

avslag: 886 st
dublin: 647st
övriga: 963st (här finns återtagna ansökningar och personer som avvikit)

referens:
http://www.migrationsverket.se/download/18.7c00d8e6143101d166d1aad/1446451020fortf900/Avgjorda+asyl%C3%A4renden+2015+-+Asylum+desicions+2015.pdf
Så med andra ord 582 avslag per vecka. Ett inflöde på mindre än 500 per vecka är alltså vad som krävs för att långsamt minska antalet inskrivna asylsökare i Migrationsverkets system. (Med reservation för att detta endast är siffror från första instans).
Citera
2015-11-28, 12:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Så med andra ord 582 avslag per vecka. Ett inflöde på mindre än 500 per vecka är alltså vad som krävs för att långsamt minska antalet inskrivna asylsökare i Migrationsverkets system. (Med reservation för att detta endast är siffror från första instans).

Oj, detta innebär ju blott 75 nya asylsökande per dag som skrivs in i systemet. Men låt oss säga att det nästa år, blott kommer att tas emot ca 40.000 flyktingar, (ungefär samma nivå som 2012). Detta innebär ändå 110 asylsökande per dag. Därför är det mer troligt att migrationsverket kommer att sätta in mer personal på just behandlingen av asylansökningar. Dessutom har man nu, tillfälligt, lånat personal ifrån andra myndigheter som försvaret och åklagarmyndigheten.
Citera
2015-11-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Oj, detta innebär ju blott 75 nya asylsökande per dag som skrivs in i systemet. Men låt oss säga att det nästa år, blott kommer att tas emot ca 40.000 flyktingar, (ungefär samma nivå som 2012). Detta innebär ändå 110 asylsökande per dag. Därför är det mer troligt att migrationsverket kommer att sätta in mer personal på just behandlingen av asylansökningar. Dessutom har man nu, tillfälligt, lånat personal ifrån andra myndigheter som försvaret och åklagarmyndigheten.
Asylboende är bara den första flaskhalsen. Med rådande bostadskris så är det en flaskhals också när de ska kommunplaceras. Det var därför jag endast räknade med att "avslag" faktiskt ger nya platser på asylboendena. Om bostadsbristen hade varit ett bostadsöverskott, så hade både bifall och avslag genererat platser i asylboendena.

Totalt antal avgjorda ärenden under oktober är 3910 + 886 + 647 + 963 = 6406, eller ungefär 1450 per vecka. I den takten kan man lätt ta emot 40.000 flyktingar per år. Vad som krävs politiskt för att tillåta en invandringstakt som den du förespråkar, Ola, är inte bara mer medel till Migrationsverket, utan också ett kraftigt utökat bostadsbyggande.
Citera
2015-12-30, 07:16
Medlem
Kristin Linderoth (s) skäms och känner sig maktlös över rödgrön integrationspolitik

http://www.metro.se/metro-debatt/jag-grater-nar-jag-ser-polisen-tvinga-pojken-att-ga-av-taget/EVHolC!VgDJ8iW4Alfzc/

Citat:
Vi satt sammanbitna när poliserna gick igenom vagnen. En ung kille fick order om att ställa sig upp, och den ena polisen ropade till den andra att ”vi får kolla så att de inte är fler och har spritt ut sig”. Killen fick sedan gå framför poliserna genom resten av vagnen. Medan våra körkort kontrollerades tittade jag bara på honom, och försökte med mitt ansiktsuttryck förmedla sympati. Han tittade på mig och log svagt, som i samförstånd. Sen fördes han ut.
Jag började storgråta

Citat:
. Om våra fyra medpassagerare var på flykt ska de ha erbjudits att söka asyl i Malmö. Men efter 4 januari, när riksdagens beslut träder i kraft, får den som saknar id-handlingar inte den möjligheten. Bara en av fem flyktingar har en id-handling.

Vad tycker ni, blir ni med illa till mods när ni hör om hur det går till på tågen efter att de rödgrönas politik gått igenom.
Är det omänskligt att be om id-handlingar, varför har det blivit på detta viset och vad kan göras?
Senast redigerad av Sorrymf 2015-12-30 kl. 07:44.
Citera
2015-12-30, 08:14
Medlem
Cornholio.s avatar
Ja det är omänskligt att de ska behöva ta sig hela vägen hit för att få reda på att de inte är välkomna! Det är därför signalpolitik är viktigt. Vi sänder helt enkelt ut signaler till omvärlden att nu är gränsen stängd och att i Sverige så ges inga uppehållstillstånd och att alla som försöker ta sig in i landet kommer bli inspärrade i väntan på deportering. Signalerna ska vara såpass klara och tydliga att de inte ens ska försöka ta sig hit!
Citera
2015-12-30, 08:25
Medlem
Det är dess vidriga hatmänniskor som gjort Sverige till ett helvete att leva i för alla barn och de flesta ungdomar, arbetslösa och pensionärer. Att bli marginaliserad och diskriminerad av sin egen människogrupp är tio gånger värre än att bli diskriminerad av en främmande människogrupp.

Jag blir inte förvånad om nuckan skriver friarbrev till ikeamördaren eller järnrörsnegern som mördade två.
Citera
2015-12-30, 08:31
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
http://www.metro.se/metro-debatt/jag-grater-nar-jag-ser-polisen-tvinga-pojken-att-ga-av-taget/EVHolC!VgDJ8iW4Alfzc/

Vad tycker ni, blir ni med illa till mods när ni hör om hur det går till på tågen efter att de rödgrönas politik gått igenom.
Är det omänskligt att be om id-handlingar, varför har det blivit på detta viset och vad kan göras?

Jag blir illa till mods av att de inte verkar skjuta migranterna.
Citera
2015-12-30, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf

Jag undrar varför personer med uppenbara psykiska problem, som hon eller han som såg polisens arbete, tillåts skriva i tidningar? Varför tillåts de ha åsikter om politik?

Om det är ens gråt som ska vägleda politik o statlig propagande kommer samhället gå sönder. Vilket ju är vad som sker.

Inte ens barn gråter över sådant här, men om de gjorde det kunde det ursäktas. Men ingen vuxen gråter om illegala ekonomiska migranter som är på jakt efter pengar samlas upp o avvisas.
Citera
2015-12-30, 09:21
Medlem
Det är ju överempatiska kvinnor som henne som gjort att vi hamnat i den nära krissituationen som vi har idag. När känslor får styra politiken går det käpprätt åt helvete, och det kommer vi få betala för en lång tid framöver. Såna som henne borde enbart hålla käften.

Googlade henne och vad är det första som dyker upp om inte: http://www.genus.lu.se/kristin-linderoth
Genusinstitutionen vid Lunds Universitet. Herregud...
Senast redigerad av NeoFlexer 2015-12-30 kl. 09:24.
Citera
2015-12-30, 11:00
Medlem
nedboys avatar
Om de är på tåget som kommer från Danmark så ska de väl enligt reglerna söka i Danmark? Egentligen så borde väl Danmark stoppa också med samma motivering? Såvida de inte flög in i Danmark förstås?

Gäller inte reglerna längre?
Citera
2015-12-30, 11:03
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Det är ju överempatiska kvinnor som henne som gjort att vi hamnat i den nära krissituationen som vi har idag. När känslor får styra politiken går det käpprätt åt helvete, och det kommer vi få betala för en lång tid framöver. Såna som henne borde enbart hålla käften.

Googlade henne och vad är det första som dyker upp om inte: http://www.genus.lu.se/kristin-linderoth
Genusinstitutionen vid Lunds Universitet. Herregud...

lol. Där satt den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in