Citat:
Ja nu är du illa ute!. Jag försöker i mina inlägg inte att proklamera för behandlingshem och 12 steg och allt vad det är. Jag proklamerar inte heller för ett totalt spelstopp. Det är ju trots allt inte din lever som havererat och en öl till och du är körd. Nej du står inför en annan problematik och det är konversationen du har med speldjävulen. Så som läget är idag har han total makt över dig och du är slav. Situationen du sitter i är djävulen som satt dig i. Nu dags för själv hjälp.! Nu måste du analysera dig själv och detta ska du göra när du intesitter framför en slotmaskin.
Vilken dialog ska jag ha med djävulen nästa gång han knackar på. Resonera så här Tjena!försök inte, jag köper inte ditt jävla skit jag är en tänkande individ och behöver ingen hjälp av dig.
Lista ut dina egna fraser för att hålla bort honom. Håll benhårt på dig själv!!!!!!.
En stor risk för att inte säga jättestor risk du utsätter dig för är att spela slotmaskin. Där får du nästan skylla dig själv som individ om du sätter din sambo anhöriga osv på spel. Här lever du farligt.
Men det finns självhjälp!!!!. Kan du styra över ditt spelbehov på sport odds osv så har du plötsligt kommit på en nivå som du kan få övertaget på speldjävulen. Slots = Livsfarligt! här ryker Sambon.
Oddset,Stryktips,V75 är mycket lägre insatsnivåer och tar längr tid så du hinner reflektera hur mycket du förlorar, det gör du inte på slots. Man kan säga att slots fördummar dig så när du ska tala med din sambo förklara vad som hänt framstår du som en dum jävla plåtburk vilket gör att det blir så att du framstår som tom gentemot henne. Svårt att klara ut en diskussion med någon som har hål i huvudet. Som sagt, har nämnt det i tråden tidigare du måste sänka insatsnivån det har du inte gjort. Testa!!! Du finner en lycka i att du vinner även med mindre instser. Faktum är att det är lättare att fysiskt titta i plånboken hur åt helvete det gått än att mäta lycka storvinst eller mindre vinst. Ja du får traggla på att lära dig självdiciplin klarar du inte det får du väl luta dig över till dom som proklamerar spelstopp osv. Hoppas jag gett dig ett litet ljus i mörkret. Good Luck!
Vilken dialog ska jag ha med djävulen nästa gång han knackar på. Resonera så här Tjena!försök inte, jag köper inte ditt jävla skit jag är en tänkande individ och behöver ingen hjälp av dig.
Lista ut dina egna fraser för att hålla bort honom. Håll benhårt på dig själv!!!!!!.
En stor risk för att inte säga jättestor risk du utsätter dig för är att spela slotmaskin. Där får du nästan skylla dig själv som individ om du sätter din sambo anhöriga osv på spel. Här lever du farligt.
Men det finns självhjälp!!!!. Kan du styra över ditt spelbehov på sport odds osv så har du plötsligt kommit på en nivå som du kan få övertaget på speldjävulen. Slots = Livsfarligt! här ryker Sambon.
Oddset,Stryktips,V75 är mycket lägre insatsnivåer och tar längr tid så du hinner reflektera hur mycket du förlorar, det gör du inte på slots. Man kan säga att slots fördummar dig så när du ska tala med din sambo förklara vad som hänt framstår du som en dum jävla plåtburk vilket gör att det blir så att du framstår som tom gentemot henne. Svårt att klara ut en diskussion med någon som har hål i huvudet. Som sagt, har nämnt det i tråden tidigare du måste sänka insatsnivån det har du inte gjort. Testa!!! Du finner en lycka i att du vinner även med mindre instser. Faktum är att det är lättare att fysiskt titta i plånboken hur åt helvete det gått än att mäta lycka storvinst eller mindre vinst. Ja du får traggla på att lära dig självdiciplin klarar du inte det får du väl luta dig över till dom som proklamerar spelstopp osv. Hoppas jag gett dig ett litet ljus i mörkret. Good Luck!
Speldjävulen är ett fysatans påfund som man har hamnat i klorna på. Det var rätt så bra tips, att resa sig upp och ta några steg tillbaka när man väl vill sluta. Det ska inte vara svårare än att klicka på krysset i högra hörnet.. Men tyvärr är det inte så lätt om han sitter på din axel och säger, "nu är det din tur att vinna."
Jag har satt mig sjukt illa i skiten och har inte kommit fram till hur jag ska berätta det ännu. Sambom smider planer om resa i vinter och på endast hennes inkomst lär det kanske inte hända. Hon offrar sig för jobb hon egentligen inte vill ha för att bidra till hushållskassan. Där fallerar jag och bidrar inte mer än med hyran... Det kommer bli en tuff konfrontation med henne och jag är kokt i bajs!
Jag skyller inte mitt spelande på någon annan än mig själv, det är jag som lirat och jag som förlorat. Det går inte att lägga på någon annan. Frågan är om det är sunt att försöka sig på att "stå emot" när man lirar nästa gång? Oddsen är fruktat höga för att trilla dit igen och jag klarar inte att stå emot. Går det att göra med endast tankekraften om att "NU RÄCKER DET!"? Jag är skeptisk.
Enligt dig så kommer min sambo ryka, det är just slots som är min problematik, kunde varit vilket spel som helst egentligen. Jag har pratat ut med olika vänner angående mitt problem och kommit fram till sunda förklaringen och varför jag spelade, varför det är stora förluster och då var det solklart. Varför försvinner dessa tankar och mönster så fort några månader har passerat? Jag blir så trött på mig själv!
Citat:
Ursprungligen postat av KTK
Va tror ni om detta tips?!!
När ni känner suget efter spel och vinstpengar som bara går åt pipan
Öppna upp hobbex magasinet eller teknikmagasinet i katalogen eller på nätet...
Titta på hobby prylar och tänk efter mycket noga ... vad är kul, vad är spännande samt utvecklade med adrenalin, dopamin, endorfin höjande effekt allt i ett och kanske i sällskap av annan...tänk efter..
Sen köper ni det eller det ni har råd med eller sparar till det... Och lovar att ni finner stor tillfredsställelse i det och ersätter ett spelmissbruk i ett nafs
Gör en hobby eller fler och finn lugnet samt spänningen i det, lycka till!
När ni känner suget efter spel och vinstpengar som bara går åt pipan
Öppna upp hobbex magasinet eller teknikmagasinet i katalogen eller på nätet...
Titta på hobby prylar och tänk efter mycket noga ... vad är kul, vad är spännande samt utvecklade med adrenalin, dopamin, endorfin höjande effekt allt i ett och kanske i sällskap av annan...tänk efter..
Sen köper ni det eller det ni har råd med eller sparar till det... Och lovar att ni finner stor tillfredsställelse i det och ersätter ett spelmissbruk i ett nafs
Gör en hobby eller fler och finn lugnet samt spänningen i det, lycka till!
Detta tips tycker jag var väldigt bra, du ska istället för att spela ändra dina mönster mot något annat, och detta kan vara en ny hobby eller intresse som tar över ditt spelande.
Jag har en annan hobby och det är att jag spinner plattor ibland, har utrustning men ingen bra set-up i lägenheten. En investering jag hade kunnat göra istället för att bränna pengarna hade varit en bra set-up. Det blev ingen set-up, utan "allt" gick upp i rök.
Jag kan inte tillräckligt poängtera hur jävla sinnes idiotiskt det är att spela bort bort surt förvärrade pengar som jag spenderar min "fria" tid till att tjäna in för att kunna leva. Pengar som har tagit mig 3 veckor att tjäna in, försvinner inom loppet av 2 timmar. Hur i hela helvetet kan man vara så naiv och tro att det ska gå vägen, för 9/10 gånger gör det inte det.
Problem med odds eller V75, köpa en andel här och där har aldrig varit några problem då det ligger på en annan nivå. Jag ryggar nästan för att köpa den stora andelen på hästarna, men att bränna pengar på slots går hur bra som helst. Vad fan är det frågan om när man tänker och agerar på detta sätt? Jag blir för fan mörkrädd!
Tack för alla som skriver i tråden om erfarenheter och tips, som kan få oss vilsna själar att se på problemet med andra ögon. Tack!
Man vet att man är spelmissbrukare när man har meterlånga kontoutdrag samt har alla kortkoder och kontokoder i huvudet.