Citat:
Ursprungligen postat av
Gincan
En skada på Busquets är för mig ett större bakslag än någon av de tre i anfallet, går han sönder måste Luis Enrique spela mycket mer återhållsamt med ytterbackarna och hela presspelet som Barcelonas överlägsenhet bygger på blir lidande.
Både anfallet och försvaret blir sämre utan Busquets och det finns ingen spelare i truppen som kan ta på sig hans roll i laget utan att det blir en märkbar försämring.
Bustquets är extremt viktig inget snack om saken, finns ingen i världen som jag hellre har som pivote än honom. Tycker dock att både Mascherano, Sergi Roberto och även Samper om han nu skulle få chansen fungerar bra i rollen som pivote.
Med Suarez fick Barcas anfallsspel en ny dimension, en dimension som saknades under Guardiola-åren. Semifinalerna emot Chelsea och Inter är bra exempel på när Barcelonas spel stängdes, i såna lägen är det viktigare att ha en striker som Suarez än en bollfördelare som Busquets på mittfältet.
Men egentligen en ganska så konstig diskussion, svårt att jämföra. Tänkte mest på anfallet i mitt förra inlägg.