2015-11-25, 23:47
Medlem
sinfons avatar
Här kommer ett referat från eftermiddagen.

12.40 Förhandlingarna återupptas efter lunch. Man fortsätter gå igenom FUP, och nu gäller det åtalspunkten med varorna från Blickfång som Berny "allvarligt talat" trodde var sponsorer som gav henne saker, trots att de inte ens var beställda till hennes adress utan ett företag längre ned på gatan.
Rådmannen läser alltså upp Bernys vittnesmål ur förundersökningen under hela rättegången. Ibland skrockas det till, som när "ett förhör här var visst snabbare än ljuset" eller när hon lämnat en av sina helt bisarra förklaringar på något - som t.ex. att det nog är hennes mamma som beställt allt, eller någon av alla de suspekta typer hon umgås med, fast hon i nästa mening uppger att hon umgås bara med Andreas, och lånar aldrig ut sin mobil osv.

13.10 börjar (den i mitt tycke osympatiska, liksom snipig och nervös) förvarsadvokaten tjata om sekretess/stängda dörrar, för hon menar att nu börjar man komma in på Bernys psykiatriska problematik och "informationen som kommer fram kan skada henne". Rådmannen tvekar, bläddrar i papper och menar att hela förundersökningen är ju offentlig ändå samt att denna önskan inte framlagts tidigare. Alla tittar på mig, som är den enda åhöraren i salen just då. "Är du utomstående?" frågar rådmannen mig. " Ja. Men jag har läst förundersökningen, precis som du nämner", svarar jag. Då gör det ändå ingen skillnad, menar han.

13.20 Ett vittne (den enda fysiska personen som var kallad under hela dagen) avlägger ed och berättar om när Berny lurade dem på möbler och hur de sedan hittade dem på hennes blogg. Försvarsadvokaten fortsätter vara hispig och frågar honom ifall det inte var han som satt med oss åhörare under rättegångens första halva och lyssnade. "Eh...nej", svarar han (vilket han inte gjorde heller). "Jaha, så det var bara någon som liknade dig, då förstår jag".

13.30 Personalia. Berny Pålsson förekommer under sju avsnitt i belastningsregistret sedan 2011, bland annat domar från Södertörn, Göteborg och Malmö. Jag hann inte med att skriva ner allt i ordning och plats - men det som nämndes var snatteri, stöld, häleri och ringa narkotikabrott. Hon hade dömts till böter ett par gånger och hade två villkorliga domar. Senaste domen var från den 17 april (2014 eller 2015, jag minns inte?) i Malmö, ringa narkotikabrott.

13.40 Yttrandet från frivården ska gås igenom. Här börjar försvarsadvokaten tjata om sekretess igen, men rådmannen åberopar vad han tidigare sagt. Hon insisterar dock, och blir så ettrig att han två gånger säger till henne "Nej, nu är du tyst!". Han menar att vid genomgång av P7:an (rättspsykiatriska undersökningen) är det kanske rimligt med stängda dörrar, men i det som gås igenom nu finns inga hemligheter. "Jag läser dock bara utvalda delar lite kort här på första sidorna så kan ni nöja er med det kanske". Den enda information man fick var därför att Frivården ansett att Bernys psykiatriska problematik var den största riskfaktorn vad gäller återfall i missbruk (vilket då tydligen skulle vara det som får henne att begå brott) och att hon under utredningen träffat en samtalskontakt på Öppenvårdshuset Gustav som hon ska ha bedömt som bra, och det rekommenderades fortsatta besök där. Länk:
Frivården bedömde annars att det fanns övervakningsbehov och föreslog skyddstillsyn som straffåtgärd.

Berny har tidigare i livet haft två korta anställningar på bl.a. mcdonalds, berättade rådmannen, "sedan har hon skrivit två böcker som tydligen ska vara riktigt bra. Någon i nämnden har läst dem och det tänker även jag göra efter det här, det är mycket intressant och lärorikt med självbiografier." Här började jag ana vart det barkade...

Kring hennes skuldsituation nämndes bara att hon har 167 000 liggande hos Kronofogden just nu. Men med resterande skulder så har vi väl konstaterat att det är minst en halv miljon det rör sig om. Hon får ut 6800.- i månaden och Försäkringskassan betalar hela hyran. "Hon har en hund står det här också, en amstaff/pitbullblandning, och har ett stort hundintresse, det var ju trevligt" fortsatte rådmannen. Han har troligtvis ingen aning om att hon byter hund som andra byter trosor och att det här inte ens är samma hund som nämnts av Berny i de tidigare förhören (då hade hon Theus). Det verkar som att hon hade bifogat ett eget läkarintyg till rätten också gällande påföljd, för innan det begärdes stängda dörrar så lästes det upp ett uttalande om att "allvarlig psykisk störning ej förelåg vid brotten eller i nuläget så skäl till rättspsykiatrisk vård bedöms inte föreligga".

14.00 Blir jag och vittnet (som stannat kvar efter sitt vittnesmål, väldigt trevlig kille) ombedda att gå ut eftersom stängda dörrar begärts inför genomgång av P7:an. Sedan togs det tydligen paus direkt efteråt.

14.20 Sitter jag utanför salen med försvarsadvokaten bredvid mig och väntar på att förhandlingarna ska återupptas. Rådmannen kommer då och småpratar lite med henne. Han säger att han förstår att det hade varit jobbigt för Berny att vara här och att det var ju bra att de kunde lösa det ändå på det här sättet. Advokaten håller såklart med och tillägger att Berny försökte ju faktiskt förra gången, och det var ju duktigt osv. De börjar prata om den tidigare åklagaren i målet, kammaråklagare Jimmy Serrano, och att rådmannen arbetat med honom förut i något stort mål gällande drogsmuggling från USA. "Då var han jätteduktig, men jag vet inte riktigt hur han tänkt här faktiskt". Med det åsyftar han antagligen att den tidigare åklagaren yrkat häktning och fängelse, eller att hans ens väckt åtal kanske...jag börjar iallafall förstå att det bara kommer att bli skyddstillsyn. Vet inte vad jag ska tycka om att de stod och pratade sådär innan förhandlingarna ens var avslutade, men jag har dålig koll på vad som är tillåtet och inte alltså. Kändes jävligt arrogant, iallafall.

14.26 återupptas förhandlingarna och rådmannen diskuterar med åklagaren varför målsägande inte bara kan ta tillbaka möblerna och sakerna (beslagen som de kallar dem) och stryka ersättningsanspråket. Åklagaren förklarar att sakerna får anses förverkade eftersom de använts och inte är säljbara. Man får väl anta att ingen vill köpa ett soffbord insmort med kafferingar och cigarettfimpar.

14.30 Slutanförande. Åklagaren anser att alla åtalspunkterna är strykta, men eftersom "det ej är så allvarliga återfall, även om det är återfall" yrkar hon inte fängelse utan istället skyddstillsyn i enlighet med frivårdens rekommendation. Försvaradvokaten yrkar att åtalet i sin helhet ska ogillas eftersom Berny menar att det inte är hon som gjort de här sakerna utan hon blivit ditsatt. Skulle rätten anse annorlunda är hon överens med åklagaren om påföljden, även om hon hellre skulle se enbart en villkorlig dom. Hon pratar om förmildrande omständigheter - att det är låga belopp det rör sig om, att straffvärdet inte är så allvarligt, psykiatriska omständigheter som göra att Berny inte kan kontrollera sina impulser och gärningar alltid (hon nämner att detta framkom ju i P7:an också, men den har vi ju inte fått ta del av), att tidigare brottslighet ligger så långt bak i tiden att det inte ska påverka domen idag samt att hon har haft en stor positiv förändring i sitt liv sedan hon träffade Andreas och att det borde få fortsätta så.

Sedan var rättegången avslutad, och domen avkunnades efter bara 10 minuters överläggningar. Så, grattis Berny och lycka till med etagelägenheter och barnskaffande. Det ger ändå en viss tröst att veta att du fuckar upp allt i ditt liv förr eller senare.

Rådman: Björn Serrander. Nämndemän: Viktoria Juricko (MP), Marcus Magnusson (S) och Åsa Petersson (S). Tyvärr missade jag vad åklagaren hette.
Citera
2015-11-26, 01:47
Medlem
habilgerbils avatar
Gått igenom det ljud jag tagit upp och med viss redigering skulle det nog gå att rädda, men de enda delarna som verkligen hörs tydligt är de två vittnesmålen via telefon och när jag själv innan lunchpausen frågar om Berny kommer infinna sig eller höras alls under dagen då vissa av oss är där som representanter för många som drabbats av Bernys bedrägliga karaktär och kommit dit främst för att se henne i ögonen och se rättvisa skipas. I övrigt är ljudet mycket lågt och mumligt och jag kan ingenting om ljudredigering. Men egentligen är det bara vittnesmålen som var det intressanta att höra idag då allt annat var en upprepning av föregående.

Enda avvikande som hände idag förutom att vi faktiskt fick höra rösten på två målsägande var att två främmande medelålders personer kom in och satte sig som åhörare en dryg halvtimme mitt i rättegången och gick lika plötsligt som de kom. Förvirring uppstod oss emellan.

Samtliga utdrag från förhör med Berny inleddes på samma sätt. Dvs BERNY ERKÄNNER ALLT. Sen glömmer hon allt och i slutänden, BERNY FÖRNEKAR ALLT.

Förhör med B i arresten tas upp (datum?)
B säger att det kan ha hänt då hon gick på heroin. B tar upp Nicklas död och att hon då återföll. Hon flyttade till LSS efter HVB-hem, och har på LSS-boendet återfallit vid flera tillfällen.
Träffar Andreas sept. 2014 och är ren sedan dess, vid frågan om någon annan kan ha haft tillgång till hennes uppgifter säger hon att hon enbart umgås med Andreas. Åter att hon bor på LSS och inte har några räkningar då familjemedlemmar betalar hennes telefon etc.
I samma förhör när det trycks på om fler kan ha haft tillgång till hennes lösenord eller liknande säger hon att hon umgås med "andra suspekta personer" som hon utgett lösenord till och att det finns folk som vill henne illa. Det går inte riktigt ihop med hennes föregående uttalande om att hon enbart umgås med Andreas.

10.53 Försvarare hävdar att Andreas, fembarnsfar med fast inkomst, haft en mycket positiv inverkan på Bernys situation så de är/har inte varit i behov av pengar (detta sades i anslutning till försäkringsbedrägerierna och summorna hon blåste dem på.)

28/4-15 Förhör i arresten, Berny delges misstanke om bedrägeriförsök mot Folksam
BERNY ERKÄNNER BROTT.
- Varför?
- Pengar, antar jag.
- Till vad?
- Till droger såklart.
- Det låter inte så trovärdigt.
Berny minns ingenting a incidenten men säger att hon "tydligen" gjort detta. Dåligt minne pga psykiska problem sedan barndomen. Säger att hon även försökt blåsa folk men inte minns detaljer.
FÖRNEKAR BROTT HON ERKÄNDE FÖR MINUTER SEDAN. "Minns ingenting".

21/5 Förhör rättscentrum
Bernys tandproblems ödesdigra konsekvenser då hon inte kunde suga så många kukar den perioden tas än en gång upp av en mycket obekväm rådman.

11.06 Åkl. citerar från bloggen om inredningen och sängen. Berny säger att det man skriver på sin blogg inte sällan är drömmar eller lögner för fler läsare, att hon drömde om att få ha ett fint hem efter att ha levt hemlös i misär så länge. Rådmans oneliner: "Ja, och då har Berny alltså drömt om en kontinentalsäng i detta fallet..."

11.27 Förhör 20/10-14
BERNY ERKÄNNER ALLT
Hon tänkte inte, hon säger att hon hade tagit tabletter som hon snortat dessutom, hon var på dåligt humör. Hon säger att hon är sjuk i huvudet. Vid frågan om hon tänkte på de finansiella konsekvenserna för företaget svarar hon "Jag sket i det!"

Hon minns inte hemsidan, minns inte hur möblerna kom in, vid frågan om hon behövde möbler svarar hon att hon inte vet. Säger att hon aldrig gjort det innan, konfronteras med beställningen i september. Säger att hon snortat sin medicin och inte minns nånting.

Sinfon och Keso kanske kan hjälpa mig här, "klubbkompis" och "nymappa", var detta användarnamn hon hade använt nånstans eller vad fan var det om nu?

Hon vet ingenting, hon vill inte vara med mer, hon vill ha sina mediciner. Förhör avslutas.

29/5-15 Förhör
FÖRNEKAR BROTT
Berny har tidigare blivit sexuellt utnyttjad, efter detta sätter föräldrarna in pengar till henne och köper saker till henne regelbundet för att hon ska "hålla käften".

Här slutade jag helt enkelt ens försöka skriva och försökte typ hålla mig vaken de sista minuterna eftersom vi hört och läst samma saker så många gånger nu. Kroppsspråket hos försvaret var pressat, som att hon bar världen på sina axlar genom att ha fått Berny Pålsson att försvara. Hon fuktade sina ögon med en komiskt stor flaska droppar/salva vid flera tillfällen.

Finns det någon som känner för att ta emot ljudfilen av mig och försöka göra den uthärdlig att lyssna på eller åtminstone klippa ihop så det lilla som går att höra tydligt, dvs telefonförhören, så pm:a mig så skickar jag ljudfilen.

Känns som att jag misslyckats idag, jag var så jävla peppad, så glad över att hinna i tid och vara där och att det äntligen skulle bli av och antiklimaxet tog verkligen hårt på mig. Började nästan böla på väg hem. Det är dyrbara timmar och dyra resor för en trött ensamstående mamma att följa Bernys brottsbana, jag måste skaffa en billigare hobby. Spela mer wordfeud eller nåt.

Ursäkta osammanhängande och kass rapport. Pallar inte ikväll. Känns inte som att jag har mer kött på benen denna gången än förra, snarare mindre. Infantil gerbil
Senast redigerad av habilgerbil 2015-11-26 kl. 01:51.
Citera
2015-11-26, 02:24
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Sinfon och Keso kanske kan hjälpa mig här, "klubbkompis" och "nymappa", var detta användarnamn hon hade använt nånstans eller vad fan var det om nu?

Vi har nog zonat ut kollektivt där, för 13.30-vittnet (som jobbade på möbelfirman "wegot" tror jag) frågade mig senare något om "klubbkompis" nämnts/hörts i målet och jag bara "öööh...jag känner igen det." Google säger att det också är ett möbelföretag, så jag gissar att de är bekanta eller något. Jag kommer inte ens ihåg hur många olika företag som var inblandade. Det var knivset och kontinentalsängar och shabby shit-ljuslyktor och leveranser hit och dit.
Citera
2015-11-26, 05:20
Medlem
Klossmongos avatar
Citat:
Enda avvikande som hände idag förutom att vi faktiskt fick höra rösten på två målsägande var att två främmande medelålders personer kom in och satte sig som åhörare en dryg halvtimme mitt i rättegången och gick lika plötsligt som de kom. Förvirring uppstod oss emellan.
Undra vilka det kan ha varit, såg de ut som ett par?
Citat:
21/5 Förhör rättscentrum
Bernys tandproblems ödesdigra konsekvenser då hon inte kunde suga så många kukar den perioden tas än en gång upp av en mycket obekväm rådman.
önskar jag vart där.
Inte för att nån är intresserad, men en gång blev jag åtalad för sexuellt ofredande pga lite för hetsig och snuskig på mobilknapparna. Och sen läste åklagaren upp mitt uberperversa sms med torr och saklig röst som om det gällde fakta om Gustav Vasa. Kombinationen var så festlig att jag började skratta mitt i rättsalen och det var ju inte så lyckat.
Jag undrar om Berny skulle skrattat åt sin egen tandproblemsreplik om hon vart där. För hon har säkert glömt att hon själv sagt så.
Citat:
Berny säger att det man skriver på sin blogg inte sällan är drömmar eller lögner för fler läsare, att hon drömde om att få ha ett fint hem efter att ha levt hemlös i misär så länge. Rådmans oneliner: "Ja, och då har Berny alltså drömt om en kontinentalsäng i detta fallet..."
rådmannen verkar ju skön
Citat:
Kroppsspråket hos försvaret var pressat, som att hon bar världen på sina axlar genom att ha fått Berny Pålsson att försvara. Hon fuktade sina ögon med en komiskt stor flaska droppar/salva vid flera tillfällen.

Tack för att man fick lite inblick i tillställningen, synd att huvudpersonen inte dök upp dock.
Citera
2015-11-26, 14:40
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Undra vilka det kan ha varit, såg de ut som ett par?

Nej, jag fick inte känslan att de var ett par. Mannen såg ut som 'polsk arbetare'-typen i svart jacka, stor och stark, snaggad. Lite som en Fadde som let himself go om ni fattar vad jag menar. 45-50 kanske?

Kvinnan däremot såg svensk ut, var råttblond tror jag, tunnhårig och håret var dessutom otvättat eller stripigt på ett jävligt ofräscht sätt (jag hade svårt att släppa det för hon satte sig snett framför mig och jag såg hennes skalp glänsa distraherande). Jag tror hon hade glasögon. Viss övervikt (inte fet i mina ögon) och såg allmänt trött, sliten och omejkad ut. Kan ha varit vad som helst mellan 50 och 70 egentligen, jättesvårt att säga. Vi spekulerade hastigt i om det kunde vara Bernys mamma men varför skulle hon komma samtidigt som denna mörkare främling?

Jag tänkte först att de kommit separat och att en av dem kommit sent, stått utanför och varit osäker på om det var soft att gå in mitt i förhandlingarna, och att hen vågade gå in först när den andre dök upp och tog sig friheten att marschera in. Men de satte sig bredvid varann trots en massa tomma platser på andra sidan. De gick ju samtidigt också så de bör ha haft nån form av connection till varann.
Citera
2015-11-26, 17:37
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Nej, jag fick inte känslan att de var ett par. Mannen såg ut som 'polsk arbetare'-typen i svart jacka, stor och stark, snaggad. Lite som en Fadde som let himself go om ni fattar vad jag menar. 45-50 kanske?

Kvinnan däremot såg svensk ut, var råttblond tror jag, tunnhårig och håret var dessutom otvättat eller stripigt på ett jävligt ofräscht sätt (jag hade svårt att släppa det för hon satte sig snett framför mig och jag såg hennes skalp glänsa distraherande). Jag tror hon hade glasögon. Viss övervikt (inte fet i mina ögon) och såg allmänt trött, sliten och omejkad ut. Kan ha varit vad som helst mellan 50 och 70 egentligen, jättesvårt att säga. Vi spekulerade hastigt i om det kunde vara Bernys mamma men varför skulle hon komma samtidigt som denna mörkare främling?

Jag tänkte först att de kommit separat och att en av dem kommit sent, stått utanför och varit osäker på om det var soft att gå in mitt i förhandlingarna, och att hen vågade gå in först när den andre dök upp och tog sig friheten att marschera in. Men de satte sig bredvid varann trots en massa tomma platser på andra sidan. De gick ju samtidigt också så de bör ha haft nån form av connection till varann.

Andreas arbetskamrat kanske är polack? Han som skrev på Bernys flöde på facebook tänker jag på.
Damen kanske är hans fruga, vem vet.
Citera
2015-11-26, 21:18
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systersot33
Det är så det brukar bli och det är väl ok, kan jag tycka. Visst, i hennes huvud anser hon väl att hon sluppit undan konsekvenser ännu en gång (och i en del andras huvuden också, misstänker jag)

Hur kan man tycka att hon inte har sluppit undan alla konsekvenser? Allt kommer ju vara precis som förut. Hon ska fortsätta gå på samtal där hon redan går.

Citat:
För det första fick hon får ändå villkorligt vilket innebär att hon måste sköta sig i minst två års tid nu. Skulle åklagaren få nys om att hon missköter sig eller begår nya brott så kan hen ansöka till tingsrätten om att få domen omprövad och då få en annan, antagligen hårdare, påföljd.

Fick hon verkligen villkorligt? Inte hört något om.

Citat:
För det andra så är dagarna där hon kunde fixa "lyxliv" med diverse ikeamöbler, bildelar, pengar, pizza, cigaretter m.m. till sig och mannen är ju definitivt över. Hon kommer helt säkert bli skadeståndsskyldig och därmed öka sitt skuldberg.

Här kom jag att tänka på en sak. Någon nämnde hennes inkomst på 6800 i månaden med hyran betald. Det är 3000~ mer än vad jag fick när jag gick på soc. Soc=existensminmum, har man över existensminmum och skulder borde fogden dra stålar. Man bör väl inte vara skyddad från utmätning bara för att man har sjukpenning?!

Citat:
Kommer han stå kvar vid hennes sida nu eller kommer livet med bönan tappa sin glans nu?
För det tredje så har berny nu, i.o.m. rättegången, återigen börjat spela på sin "psykiska sjukdom". Nu har hon börjat gå in i den rollen och måste fortsätta på det spåret; kommer det fram att hennes " ursäkt" för att slippa rättegången, och det två gånger, bara var påhitt så riskerar hon att den villkorliga som men upphävs.

Inte en chans att det upptäcks eller ger några konsekvenser.
Citera
2015-11-26, 22:39
Avslutad
Ja, det finns inget annat att säga än att hon klarade sig helt oskadd ur detta.

Detta var ett ministopp, bump in the road, mot det som väntar därframme och som kommer att bita henne rejält i arslet.

Oroa er inte, kära haters, en dag är vi glada att hon duckade detta eftersom något överjävligt väntar Berny.
Hon är ingen färsking, ju.
Citera
2015-11-26, 23:30
Medlem
Klossmongos avatar
Citat:
spekulerade hastigt i om det kunde vara Bernys mamma men varför skulle hon komma samtidigt som denna mörkare främling?*
Berny är ju kompis med sin mamma på facebook- Karin, hon ser inte tunnhårig ut.
Citera
2015-11-27, 11:59
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Berny är ju kompis med sin mamma på facebook- Karin, hon ser inte tunnhårig ut.

Nä, jag kollade de få bilder som finns av henne där och hon ser inte tunnhårig ut... Annars skulle det kunna varit hon, samma ålder och lite schleten och sådär men jag kan varken säga om det var hon eller ej baserat på ansiktet/kroppsbyggnad. Mycket kan hända med en dam i mogen ålder på kort tid utseendemässigt, speciellt om hon måste vakna varje morgon med bördan av att ha Berny till avkomma.
Citera
2015-11-28, 14:54
Medlem
Systersot33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hur kan man tycka att hon inte har sluppit undan alla konsekvenser? Allt kommer ju vara precis som förut. Hon ska fortsätta gå på samtal där hon redan går.
Hon kan inte fortsätta leva sitt "lyxliv" tillsammans med mannen, som hon kunde tack vare dessa bedrägerier. Hon blir antagligen betalningsskyldig och får därmed leva på existensminimum.
Jag har inte påstått att hon fick stora konsekvenser, för det fick hon definitiv inte.

Citat:
Fick hon verkligen villkorligt? Inte hört något om.
Sifon och Habilgerbil var ju på rättegången och redogjort vad straffet blev. Villkorligt med föreskrift.

Citat:
Här kom jag att tänka på en sak. Någon nämnde hennes inkomst på 6800 i månaden med hyran betald. Det är 3000~ mer än vad jag fick när jag gick på soc. Soc=existensminmum, har man över existensminmum och skulder borde fogden dra stålar. Man bör väl inte vara skyddad från utmätning bara för att man har sjukpenning?!
Nej, det är man nog inte.
Min svärmor genomgår skuldsanering och hon har sjukpenning.

Citat:
Inte en chans att det upptäcks eller ger några konsekvenser.
Nej, kanske lite önsketänkande där men däremot så måste hon klara av att sköta sig under två års tid. Lång tid för någon som har en helt skruvad tidsuppfattning.
Två år kommer kännas som en hel livstid för henne, tänk bara på hur hon i sitt huvud omvandlade ett halvår som hemlös att bli till tre år.
Två år utan att kunna genomföra bedrägerier för att kunna förse sig själv och sin fästman med diverse nödvändigheter som kontinentalsängar och vinterdäck.😂
Citera
2015-11-28, 16:16
Medlem
Din Morsas avatar
En liten reflektion kring bedrägerierna. Det där med att slänga upp en annons om just en grävmaskin...något säger mig att det inte är det första som dyker upp i Bönans hjärna när det planeras ofärska blocket-hustles.
Det kan bara vara Andreas som är inspiratören till det. Likaså vinterdäck. Inte en chans att Berny prioriterat det på eget bevåg när det kunde vankats heminredning, Ben & Jerrys eller Marockanskt fin-röka.

Att Andreas kommit helt undan här för att Berny tagit smällen är ju nästan Hollywood-romantiskt (om inte verkligheten i form av LSS-etta, pitbull och fulgaddningar gjort sig påmind)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in