2015-11-25, 23:12
Medlem
Citat:
=Sir.|55523791]Ja. Hört talas om DNA-test?

Hur vet du att de som utför testet inte ljuger för dig?

Citat:
Det är inte ett extraordinärt påstående, som dina fantasier om diverse övernaturliga ting, så det är inte relevant. Men visst kan jag bevisa min ålder. Min födsel finns dokumenterad och är bevittnad. Och det är som sagt inte ett extraordniärt påstående, som kräver särskilda bevis.

Ser du vad du skriver? Dokumenterat och bevittnat? Av vilka? Människor? Hur vet du att dessa människor inte ljuger? Jag har också dokument och vittne på att Guds allsmäktighet. Människor som kommer att bevittna det för dig och visa dokument på det. Skulle du ta det som bevis precis på samma premisser som beviset om din födelsedag? Eller finns det skillnad mellan dessa?

Citat:
Om dessa människor tidigare inte hade hört talas om koncept som "helvete" och "paradis" och de alla beskrev exakt samma sak, så hade det varit annorlunda. Men så är ju inte fallet.

Exakt så är fallet. Alla människor berättar om en plats där fullständig harmoni råder. Vidare berättar alla om en plats där endast elände och plåga råder. Alla säger ju samma sak. Har du ens kollat klippen? Det finns människor som inte trott på dessa koncept och inte lyssnat till dom så noga men som sedan dött och dödförklarats av läkare men som sen kommit tillbaka till livet. Finns inga ursäkter alla bevisen finns där. Men otrogna människor väljer helvetet med vilja.

Citat:
Jag tvivlar inte på att många av dessa människor på riktigt har upplevt något. Jag finner det dock mer troligt att det är bla hallucinationer pga syrebrist i hjärnan.

HAHAH, de har DÖTT. hjärnan har stannat, hjärtat har stannat, vissa har vaknar efter timmar. Varför hallucinera om just helvetet och paradiset? varför inte om sin familj, sin bil, sin hund sitt hus. Nej koranen har rätt om er. Ni vill inte tro och inte mig emot men erkänn bara en gång för alla att ni förnekar genom att använda er fia vilja. Lögnare som evolution ligger bakom alltet är bara irriterande och frustrerande. Säger ni att det är på grund av er fria vilja ni förnekar förstår jag det fullt ut. icke troende har funnits i alla tider. När Jesus kom och gjorde mirakel mitt framför ögonen på människorna, grep de honom och ville förgöra honom. När Moses delade på havet med Guds hjälp ville några av hans följare inte tro utan krävde att få se Gud för att tro. Summa summarum. Icke troende har funnits medan profeterna var mitt bland folken och mirakel visades till höger och vänster. Ateister fanns när inga ursäkter fanns alls och när alla levande bevis fanns på plats. Så det är inte så konstigt att ateister finns idag. Det konstiga är att ni förnekar Gud uppenbart av idiotiska skäl. Evolution och vi vet inte är era skäl. Säg fri vilja istället.

Angående din teori om hallucinationer säger koranen:

15:14 Även om Vi [lät dem stiga upp] till himlen och Vi där öppnade en port för dem, så att de fick fortsätta sin uppstigning [och se de största tecken], 15:15 skulle de säkerligen säga: "Vi är offer för en synvilla - nej, vi har blivit förhäxade!"

Ateister vill inte tro även om himlarna öppnades. Ateisterna har gjort ett aktivt val.

Angående ateister på Moses tid:

[2:55] Minns att ni sa, "O Moses, vi kommer inte att tro om vi inte kan se GUD kroppsligen." Följaktligen träffade blixten er, när ni tittade.
Fotnot

[2:56] Därefter återupplivade vi er, efter att ni dött, så att ni skulle kunna vara tacksamma.

[2:57] Vi gav er skugga med moln (i Sinai), och sände ner manna och vaktlar till er: "Ät från de goda ting vi har gett er." De skadade oss inte (genom att göra uppror); de skadar bara sina egna själar.

[2:58] Minns att vi sa, "Gå in i denna stad, i vilken ni kommer att finna alla gåvor ni önskar. Gå bara ödmjukt in genom porten och behandla människorna väl. Vi kommer då att förlåta era synder, och öka belöningen för de gudfruktiga."

[2:59] Men de onda bland dem utförde andra befallningar än de befallningar de fått. Följaktligen sände vi ner fördömelse från skyn, på grund av deras ondska.

[2:60] Minns att Moses letade efter vatten till sitt folk. Vi sa, "Slå på stenen med din stav." Därpå strömmade tolv källor fram ur den. Medlemmarna från var och en av grupperna kände igen sitt eget

[2:61] Minns att ni sa, "O Moses, vi kan inte längre tolerera en sorts mat. Be din Herre att framställa sådana världsliga grödor som bönor, gurkor, vitlök, linser och lökar till oss." Han sa, "Vill ni ersätta det som är bra med det som är dåligt? Gå ner till Egypten, där ni kan hitta det ni har bett om." De har ådragit sig fördömelse, förödmjukelse och vanära, och har gjort sig själva till föremål för GUDs vrede. Det är på grund av att de förkastade GUDs uppenbarelser, och dödade profeterna orättmätigt. Det är för att de inte lydde, och för att de överträdde.

Lägg märke att de sa be din herre och inte vår herre

[2:62] De som tror, de som är Judiska, de Kristna och de som konverterat; den som (1) tror på GUD, och (2) tror på den Sista Dagen, och (3) för ett rättfärdigt liv, kommer utan tvivel att få sin belöning från sin Herre. De har ingenting att frukta, ej heller kommer de att sörja.

Ateister fanns även på Jesus tid.

När Jesus märkte deras ovillighet att tro (på honom) sade han: " Vem vill hjälpa mig (att kalla människorna) till Guds väg?" De vitklädda sade: " Vi är Guds medhjälpare! Vi tror på Gud: vittna du att vi har underkastat oss Hans vilja! Herre! Vi tror på det som Du har uppenbarat oss och vi vill följa sändebudet; räkna oss därför bland sanningens vittnen. Och de (som inte ville tro) smidde onda planer (mot Jesus), men (även) Gud smed planer - ingen smider planer bättre än Gud. Och Gud sade: " Jesus! Jag skall kalla dig till Mig och jag skall upphöja dig till Min (härlighet) och Jag skall rena dig från (de beskyllningar som) förnekarna av sanningen (riktade mot dig). Och Jag skall sätta dem som följer dig högt över dem som förnekar (dig) ända till uppståndelsens dag; då skall ni alla vända tillbaka till Mig och Jag skall döma mellan er i allt det som ni var oense om."

(Koranen 3:52-55)

Inget konstigt med ateister med andra ord. Men konstigt om det sker med anledning av evolution. HAHA ovetande processer som varken kan tänka eller veta.
Citera
2015-11-25, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
HAHAH, nej idiot. Det handlar om mer än så. Det pusselbitarna. Det är hela alltet. Tråden, vattnet, luten solen som samarbetar för att producera syre. Detta är pusselbitar som endast är möjligt om en kraft med vilja som är Gud ser till att det blir så. Det finns inget annat alternativ. Faktum är att bevisen existerar över allt. Allting som existerar är pusselbitar som hamnat på rätt ställe, och pusselbitarna kan aldrig komma på rätt plats av ovetande processer. Träden är en del av pusselbitarna. En annan del är vatten, en tredje är solen, en fjärde är avståndet mellan jorden och solen. Pusselbitarna finns överallt i universum.
Ja, och det finns folk som jobbar med att hitta dom pusselbitarna och bygga pusslet. Och det finns sådana som du, som säger att ni redan byggt pusslet, utan att kunna visa upp det.
Citera
2015-11-25, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Varför ska jag bevisa det för dig?

Jag ställer för dig frågan för att du ska komma till insikt att om man vill med falska grunder och avsikter dra fram bevis-kortet går det inte att bevisa nåt alls. inte ens din egen ålder, eller att din mor är din biologiska mor. Hoppas att du har kommit till insikt att precis som du avvisar allt jag lägger fram som bevis på Guds barmhärtighet kan jag också avvisa allt som du vill lägga fram som bevis på att din egen ålder stämmer eller att din egen mor är din biologiska mor.

Förstår nu varför ni är falska och frågar efter bevis med falska avsikter?
Citera
2015-11-25, 23:16
Medlem
Citat:
Ja, och det finns folk som jobbar med att hitta dom pusselbitarna och bygga pusslet. Och det finns sådana som du, som säger att ni redan byggt pusslet, utan att kunna visa upp det.

Det är enkelt att hitta pusselbitana. Men vi kommer inte ifrån att pusselbitarna måste vara ditsatta av en kraft som har vilja. Som har förmåga att bestämma mellan vara och icke vara.
Citera
2015-11-25, 23:17
Medlem
Citat:

Ser du vad du skriver? Dokumenterat och bevittnat? Av vilka? Människor? Hur vet du att dessa människor inte ljuger? Jag har också dokument och vittne på att Guds allsmäktighet. Människor som kommer att bevittna det för dig och visa dokument på det. Skulle du ta det som bevis precis på samma premisser som beviset om din födelsedag? Eller finns det skillnad mellan dessa?

Exakt så är fallet. Alla människor berättar om en plats där fullständig harmoni råder. Vidare berättar alla om en plats där endast elände och plåga råder. Alla säger ju samma sak. Har du ens kollat klippen? Det finns människor som inte trott på dessa koncept och inte lyssnat till dom så noga men som sedan dött och dödförklarats av läkare men som sen kommit tillbaka till livet. Finns inga ursäkter alla bevisen finns där. Men otrogna människor väljer helvetet med vilja.

HAHAH, de har DÖTT. hjärnan har stannat, hjärtat har stannat, vissa har vaknar efter timmar. Varför hallucinera om just helvetet och paradiset? varför inte om sin familj, sin bil, sin hund sitt hus. Nej koranen har rätt om er. Ni vill inte tro och inte mig emot men erkänn bara en gång för alla att ni förnekar genom att använda er fia vilja. Lögnare som evolution ligger bakom alltet är bara irriterande och frustrerande. Säger ni att det är på grund av er fria vilja ni förnekar förstår jag det fullt ut. icke troende har funnits i alla tider. När Jesus kom och gjorde mirakel mitt framför ögonen på människorna, grep de honom och ville förgöra honom. När Moses delade på havet med Guds hjälp ville några av hans följare inte tro utan krävde att få se Gud för att tro. Summa summarum. Icke troende har funnits medan profeterna var mitt bland folken och mirakel visades till höger och vänster. Ateister fanns när inga ursäkter fanns alls och när alla levande bevis fanns på plats. Så det är inte så konstigt att ateister finns idag. Det konstiga är att ni förnekar Gud uppenbart av idiotiska skäl. Evolution och vi vet inte är era skäl. Säg fri vilja istället.

15:14 Även om Vi [lät dem stiga upp] till himlen och Vi där öppnade en port för dem, så att de fick fortsätta sin uppstigning [och se de största tecken], 15:15 skulle de säkerligen säga: "Vi är offer för en synvilla - nej, vi har blivit förhäxade!"

Ateister vill inte tro även om himlarna öppnades. Ateisterna har gjort ett aktivt val.

Angående ateister på Moses tid:

[2:55] Minns att ni sa, "O Moses, vi kommer inte att tro om vi inte kan se GUD kroppsligen." Följaktligen träffade blixten er, när ni tittade.
Fotnot

[2:56] Därefter återupplivade vi er, efter att ni dött, så att ni skulle kunna vara tacksamma.

[2:57] Vi gav er skugga med moln (i Sinai), och sände ner manna och vaktlar till er: "Ät från de goda ting vi har gett er." De skadade oss inte (genom att göra uppror); de skadar bara sina egna själar.

[2:58] Minns att vi sa, "Gå in i denna stad, i vilken ni kommer att finna alla gåvor ni önskar. Gå bara ödmjukt in genom porten och behandla människorna väl. Vi kommer då att förlåta era synder, och öka belöningen för de gudfruktiga."

[2:59] Men de onda bland dem utförde andra befallningar än de befallningar de fått. Följaktligen sände vi ner fördömelse från skyn, på grund av deras ondska.

[2:60] Minns att Moses letade efter vatten till sitt folk. Vi sa, "Slå på stenen med din stav." Därpå strömmade tolv källor fram ur den. Medlemmarna från var och en av grupperna kände igen sitt eget

[2:61] Minns att ni sa, "O Moses, vi kan inte längre tolerera en sorts mat. Be din Herre att framställa sådana världsliga grödor som bönor, gurkor, vitlök, linser och lökar till oss." Han sa, "Vill ni ersätta det som är bra med det som är dåligt? Gå ner till Egypten, där ni kan hitta det ni har bett om." De har ådragit sig fördömelse, förödmjukelse och vanära, och har gjort sig själva till föremål för GUDs vrede. Det är på grund av att de förkastade GUDs uppenbarelser, och dödade profeterna orättmätigt. Det är för att de inte lydde, och för att de överträdde.

Lägg märke att de sa be din herre och inte vår herre

[2:62] De som tror, de som är Judiska, de Kristna och de som konverterat; den som (1) tror på GUD, och (2) tror på den Sista Dagen, och (3) för ett rättfärdigt liv, kommer utan tvivel att få sin belöning från sin Herre. De har ingenting att frukta, ej heller kommer de att sörja.

Ateister fanns även på Jesus tid.

När Jesus märkte deras ovillighet att tro (på honom) sade han: " Vem vill hjälpa mig (att kalla människorna) till Guds väg?" De vitklädda sade: " Vi är Guds medhjälpare! Vi tror på Gud: vittna du att vi har underkastat oss Hans vilja! Herre! Vi tror på det som Du har uppenbarat oss och vi vill följa sändebudet; räkna oss därför bland sanningens vittnen. Och de (som inte ville tro) smidde onda planer (mot Jesus), men (även) Gud smed planer - ingen smider planer bättre än Gud. Och Gud sade: " Jesus! Jag skall kalla dig till Mig och jag skall upphöja dig till Min (härlighet) och Jag skall rena dig från (de beskyllningar som) förnekarna av sanningen (riktade mot dig). Och Jag skall sätta dem som följer dig högt över dem som förnekar (dig) ända till uppståndelsens dag; då skall ni alla vända tillbaka till Mig och Jag skall döma mellan er i allt det som ni var oense om."

(Koranen 3:52-55)

Inget konstigt med ateister med andra ord. Men konstigt om det sker med anledning av evolution. HAHA ovetande processer som varken kan tänka eller veta.
Jag tror faktiskt korancitaten övertygade mig......
Citera
2015-11-25, 23:21
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Jag ställer för dig frågan för att du ska komma till insikt att om man vill med falska grunder och avsikter dra fram bevis-kortet går det inte att bevisa nåt alls. inte ens din egen ålder, eller att din mor är din biologiska mor. Hoppas att du har kommit till insikt att precis som du avvisar allt jag lägger fram som bevis på Guds barmhärtighet kan jag också avvisa allt som du vill lägga fram som bevis på att din egen ålder stämmer eller att din egen mor är din biologiska mor.

Förstår du hur tramsiga dina exempel är helt seriöst?Du är ju helt hopplös...
Människor har DNA hoppas jag att du har hört talas om och fungerar alldeles utmärkt som ett bevis. Något som stödjer några fjantiga Gudar är dock inte möjligt att få fram. Inte så konstigt då det är väldigt svårt att bevisa något som bara är en tro och fantasi.
Citera
2015-11-25, 23:25
Medlem
Citat:

Ja, absolut sanning är nog omöjligt. Däremot finns det inget som pekar på att min mor inte är min mor.
Det kan ju vara så att mina syskon och resten av släkten ljuger för mig, eller att dom också blivit ljugen för. Jag kan dock löra mig om dna, och testa min mor själv. Jag kan komma så nära en absolut sanning som det är möjligt.
Däremot har jag inte sett något som pekar mot en guds existens. Speciellt inte just den guden du tror på. Bara påståenden som du inte kan backa upp. Eller har du någon gud du kan visa upp och som vi kan testa?
Citera
2015-11-25, 23:28
Medlem
Citat:
Det är enkelt att hitta pusselbitana. Men vi kommer inte ifrån att pusselbitarna måste vara ditsatta av en kraft som har vilja. Som har förmåga att bestämma mellan vara och icke vara.
Varför måste "kraften" ha vilja? Och varför måste "kraften" vara den gud som just du tror på? Och varför kallar du "kraften" för Gud?
Citera
2015-11-25, 23:29
Medlem
Citat:
Sir.|55524042]Vem sade något om osynliga väsen? Utomjordingar skrev jag.

Du kan ge de vilka definitioner du vill men det är möjligt att människor förs bort av osynliga väsen och att osynliga väsen träder in i köttet. Det finns inget konstigt eller absurt med detta.

Citat:
Därför att inte ett enda belägg för deras påståenden existerar.

Det finns inte ett enda belägg för att din mamma är din biologiska mamma.

Citat:
Belägg för dina extraordniära påståenden, tack. Och skippa dina amatörpsykologiska analyser, du skämmer ut dig
.

Jag har gett dig klipp, berättat för dig att människor dött och kommit tillbaka efter döden och berättat. Är det inte belägg? haha Läs vad jag skriver lillen LÄS!!

Citat:

Din personliga ignorans är inte ett bevis för Guds existens. Lär dig logik.

Det är utan tvekan du som är så dum att du inte ens är medveten om din egen dumhet. Jag har gett dig fakta och belägg varpå du säger att jag ska ge dig mer fakta och belägg. Det existerar en osynlig värld. Mitt belägg är alla människor som kommit i kontakt med den. Vad mer vill du ha som belägg? Vill du ha meterslånga artiklar som handlar om människor som kommit i kontakt med den osynliga världen där de i detalj berättar vad de sett? Vill du se ett program på svenska och engelska som specifikt handlar om den osynliga världen? Jag kan ge de det om du vill. Vill du ha artiklar på människor som detaljerat berättar vad de sett efter döden och kommit tillbaka till livet sedan?
Citera
2015-11-25, 23:30
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt korancitaten övertygade mig......

Du har missförstått. Jag är inte här för att övertyga dig. Jag är här för att berätta för dig och alla dina gelikar att evolution som grund för förnekelse håller inte. Jag vill inte övertyga dig. Du måste övertyga dig själv.
Citera
2015-11-25, 23:31
Medlem
Citat:
Teoretiskt sätt skulle jag själv kunna lära mig att utföra ett DNA-test och således själv undersöka det. Men detta är inget extraordinärt påstående, som jag behöver så pass extrema bevis för att hålla för sant, till skillnad från dina verklighetsfrämmande påståenden om en övernaturlig värld.

Citat:
Ser du vad du skriver? Dokumenterat och bevittnat? Av vilka? Människor? Hur vet du att dessa människor inte ljuger?

Skillnaden är att det finns tydliga bevis på att
1)Människor föds
2)Människor ser människor födas och dokumenterar det
3)Jag har fötts
4)De människor som säger sig bevittnat min födsel, är människor som jag känt hela mitt liv och har all anledning att lita på.
Och det viktigaste av allt:
Min påstådda födelsedag är inte ett extraordinärt påstående, det är ett ordinärt påstående.

Citat:
Jag har också dokument och vittne på att Guds allsmäktighet. Människor som kommer att bevittna det för dig och visa dokument på det. Skulle du ta det som bevis precis på samma premisser som beviset om din födelsedag? Eller finns det skillnad mellan dessa?
Ja, det finns stora skillnader mellan dessa påståenden. Läs svar 1 och 2.

Citat:
Exakt så är fallet.
Med tanke på vad du skrev här nedanför, missuppfattade du vad jag skrev.
Citat:
Alla människor berättar om en plats där fullständig harmoni råder. Vidare berättar alla om en plats där endast elände och plåga råder. Alla säger ju samma sak. Har du ens kollat klippen? Det finns människor som inte trott på dessa koncept och inte lyssnat till dom så noga men som sedan dött och dödförklarats av läkare men som sen kommit tillbaka till livet. Finns inga ursäkter alla bevisen finns där. Men otrogna människor väljer helvetet med vilja.
Alla dessa människor har mest troligt redan hört talas om platser som paradis och helvete och allt som hör där till. Idén finns redan i huvudet.

Citat:
HAHAH, de har DÖTT. hjärnan har stannat, hjärtat har stannat, vissa har vaknar efter timmar. Varför hallucinera om just helvetet och paradiset?
Varför vissa personer hallucinerar om just dessa saker, är inte jag rätt person att svara på. Men helvete och paradis är knappast de enda eller ens mest vanliga sakerna som folk som är nära att dö hallucinerar om.

Citat:
I'd Really Rather You Didn't Challenge The Bigoted, Misogynist, Hateful Ideas Of Others On An Empty Stomach.
- The flying spaghettimonster.
Citera
2015-11-25, 23:34
Medlem
Citat:
Du har missförstått. Jag är inte här för att övertyga dig. Jag är här för att berätta för dig och alla dina gelikar att evolution som grund för förnekelse håller inte. Jag vill inte övertyga dig. Du måste övertyga dig själv.
Sluta tjata om evolution. Det är bara en förklaringsmodell, som inte är någon "grund" för mitt liv.
Bevisa Gud istället. Eller gör som vettiga teister,säg att gud är en tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in