Jag trodde CSN hade en maxgräns där man inte fick tjäna mer än runt 50k per år om man studerade på heltid. Tjänar du så mycket som över 9k per månad på sidan om studierna kommer du ju snabbt upp i 100k på ett år. Borde inte du stöta på problem?
Hur lyckas man förresten tjäna så mycket som du gör (netto) av att jobba 2 dagar i veckan? Den genomsnittliga heltidsjobbaren (100%) får ju ut runt 18k netto. Du måste ju på något sätt jobba runt 50% om du får ut såna summor då?
Citat:
Ursprungligen postat av
freddmaster
Så din inkomst är CSN lån+ bidrag? Om ja: Får jag fråga varför du inte jobbar nånting?
Av all kurslitteratur jag köpt(vilket är till två kurser) har jag endast gått plus. Så kan inte heller räkna in kurslitteraturen som en utgift...
Inte så lätt att skaffa jobb. Hade alla haft möjligheten till att få jobb hade säkerligen fler jobbat också. Varför tror du att det bara är att skaffa jobb i dagens samhälle med stor arbetslöshet?
Vad jobbar du med själv?
Citat:
Ursprungligen postat av freddmaster
Men ni som bor hemma, jobbar och pluggar??? Hur försvinner era pengar????
Tror tyvärr du inte kommer få så många svar på detta. Det är nog rätt sällsynt att man både jobbar samtidigt som man pluggar och ändå bor hemma hos föräldrarna.
Fast ja håller med, tjänar man 10-12k rent i månaden utan utgifter förstår jag inte heller varför man skulle bli utan pengar.
Mina pengar behålls även när jag har CSN bara.