Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Men om dom var så intresserade av vad MPS gjorde vid Martorp, varför åkte de så fort de fått klart för sig att stacken var för färskt? Om de var nyfikna borde de väl ha "skenjobbat" vidare?
Det finns inget tvivel för mig att BS missuppfattade det mesta vad som hände vid detta tillfälle. Hans adrenalin var på topp och jag gissar på att han själv varit med och hittat kroppen i byssjan en eller flera dagar innan och såg två grepe-beväpnade monster framför sig på Martorp.
Man måste ju ändå ge dig lite cred för din livliga fantasi...
Varför skulle de skenjobba vidare efter att han hade fått sagt det han ville?
Så dum var han nog inte att han inte begrep att om han hade fortsatt att leta mask och kolla på
vad missing people gjorde under en längre period så hade det verkat skumt värre.
Ganska naturligt att åka därifrån ganska snabbt för att inte avslöja sig helt.
Dessutom ser det ut att vara ganska torr gödsel med mest halm där dom letade
efter de beryktade maskarna. Bara det var misstänkt. Maskarna trivs bäst i kladdigare gödsel
som har legat ett tag. Ja, jag har fiskat mycket när jag var yngre så jag vet var maskarna finns.
Beträffande de grepförsedda monstren som du inbillar dig att han såg framför sig så är väl den
tesen också ett prov på din livliga fantasi. vad jag har kunnat läsa i FUP så uppträdde de väl inte
som om de hotade någon med grepen. Och det är väl bara naturligt att han ville se till att de andra som hjälpte till att söka inte kom till skada av de fruktansvärda Litauiska monstren. Att de skulle hittat kroppen flera dagar innan är den värsta av dina fantasier. Det är ju inte särskilt troligt att de hade låtit kroppen ligga kvar i boden flera dagar om den hade hittats tidigare. Hör du inte själv hur dumt det låter?