2015-11-25, 16:30
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hahaha - vilket djävla skämt! Här har man varit lite smånervös - att man aldrig lär sig att media är ena djävla gamar! Detta är inget scoop, ingen storm i ett vattenglas, vad fan, inte ens en krusning i MKs fredagsgrogg!

Tala om mediahype! Baas är en riktig fjolla och intrigmakare - inte avslöjare av scoop!

Risken är att det kanske är mer än en krusning på MKs fredagsblogg. Dagen är inte slut ännu på länge!
Citera
2015-11-25, 16:32
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Enligt expressen så står ju MK för det han skrivit i artikeln.
Dock borde SD lära sig att aldrig ge efter för deras försök till uthängning och guilt by association.

När David Baas säger till MK:
-"Jag har bevis för att du skrivit artiklar i Avpixlat"

så ska MK svara:

-"Jaha, det är det många som gör, jag skriver iallafall inte i Expressen som är Sveriges näststörsta lögnaktiga skvallerblaska. Var det något mer du ville?"

-"I de här artiklarna använder du otroligt hård retorik.."

-"Ja, det händer man blir minst sagt förbannad när regeringen förstör Sverige, om du vill hänga ut mig för min hårda ord så är det OK för mig att du publicerar alla mina artiklar oförkortade i din egen tidning i ett stort uppslag så får svenska folket själv avgöra. Men ni brukar inte vilja ta emot våra invandringskritiska artiklar."

typ.

SANT! Håller helt med - detta är den rätta strategin - man tar helt enkelt udden av motståndet och får dessa att framstå som avslöjade och dumma... Men, det är klart - inte alltid lätt att vara välformulerad när en murvel stoppar fram en mick i trynet på en efter ett långt möte eller stressig tid mellan möten... Bättre då att säga att; "ja, jag har skrivit där som bekymrad och förbannad medborgare - vad jag skrivit måste jag återkomma med. Inte alltid lätt att uttrycka sig nyanserat när man är agiterad och arg". Sedan då han bemöter "journalisterna" igen med fakta i hand, vara aggressiv som du föreslår ovan - perfekt!
Citera
2015-11-25, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Samma Expo och Researchgrupp/AFA-Dokument som under åren med sina kopplingar till våldsvänstern fysiskt, psykiskt, socialt och ekonomiskt förstört och försökt förstöra livet för Sverigedemokratiska eldsjälar som la tusentals ideella timmar av hårt slit och ekonomiska uppoffringar under omgivningens spott och spe, uppsägningshot och rädsla för våld, för att av kärlek till partiet bygga det Sverigedemokraterna som Karlsson tog över och vars inre liv han därefter kastade i knäet på dessa svurna fiender.

Man kan tycka att det är bra, men ingen ska komma och säga att någon försöker åka snålskjuts på vad de byggt. Det är tvärtom bara att ta tillbaks det redan då starkt växande parti, som Karlsson med anhang efter sin maktkupp sålde ut till våldsvänstern för att få behålla sin egen högavlönade position vid köttgrytorna. När man ger sig in i Expos värld kan alla ses som rasistiska rötägg, det handlar inte så mycket om vem man faktiskt är som vem beställaren vill ha bort. Uppenbarligen ett vapen Karlsson vill kunna rikta mot sina egna.
Nu är jag inte så insatt, du menar att det inte var deras eget fel att dom uteslöts?
Citera
2015-11-25, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det var iof sig nån som menade att MK uteslutit andra för mindre och jag frågade om det verkligen stämmer. Vilket det inte verkar göra om man bortser från olika tolkningar av SDU frågan.

Men du har rätt i att ingen är imponerad. Maken till samförstånd för man leta efter både på fb och irl . Det är väl bara de olika förhoppningar inför morgondagen som skiljer en smula.

Själv blev jag utesluten i september 2015 och den främsta anledningen var artiklar publicerade av Avpixlat i sluten av 2011, början av 2012.
Citera
2015-11-25, 16:39
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Risken är att det kanske är mer än en krusning på MKs fredagsblogg. Dagen är inte slut ännu på länge!

Det är sant! Men, han har redan missat chansen att göra ett scoop - allt han nu kommer publicera kommer mötas av en axelryckning - om det inte är ett STORT och riktigt scoop. Bättre att gå ut hårt och fånga läsaren än att tråka ut densamme redan från start. Fångar man läsaren så håller man kvar denne längre även med peanuts...
Citera
2015-11-25, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agge2
Själv blev jag utesluten i september 2015 och den främsta anledningen var artiklar publicerade av Avpixlat i sluten av 2011, början av 2012.
Blev du knäckt för att du uteslöts?
Citera
2015-11-25, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Extasis
Vad är det här för trams? Är det så här man "Räddar vårt parti", själa tusentals mejl från vanliga sverigedemokrater och ge till slaskmedia för att "avslöja" att Mattias Karlsson har skickat in en insändare till Avpixlat för fyra år sedan? Lol?

Jävla idioter. Ta er hybris och gå med i det nya skitpartiet som ska startas. Blir nog jättebra när "Sveriges räddare" beter sig så här mot kollegor och gräsrötter.

Är ju uppenbart att det är Karlssons egna polare Mattias Wåg och Chang Frick som läckt detta.
Frick sitter på databasen från 2011, och Mattias Wåg har antagligen sett detta då han och Frick börjat samarbeta.
Citera
2015-11-25, 17:05
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agge2

Om Karlsson hade varit lite flink så hade han kunnat påstå inför Baas att: 1) även hans artiklar var skrivna av dig, och 2) att du vid denna tidpunkt hade kapat hans mailkonto.

Men inte ens det är han...

Dagens "nyhet" är förvisso en storm i ett vattenglas, men hyckleriet som SD-ledningen, och dess partigängare, ger uttryck för har helt atmosfäriska proportioner.
Citera
2015-11-25, 17:08
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Det rör sig om ca 10% av befolkningen som bryr sig. De kallas harcorekommunister. MP och V med andra ord!
10% kan alltså styra drevet mot SD? Intressant att du finner SD vara så otroligt svaga. 87% röstade inte på SD sist - tror du hittar långt fler än 10% av dom som inte har jättehöga tankar kring SD och som tar alla sådana här "scoop" som belägg för sin redan etablerade åsikt.

I övrigt förstår jag inte varför Karlsson vill slingra sig. Vem är mottaglig för det? SD-anhängare tycker inte att det är en stor grejj att han skriver på avpixlat och övrig befolkning har redan bestämt sig för att SD inte är något att ha i praktiken.
Citera
2015-11-25, 17:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Om Karlsson hade varit lite flink så hade han kunnat påstå inför Baas att: 1) även hans artiklar var skrivna av dig, och 2) att du vid denna tidpunkt hade kapat hans mailkonto.

Men inte ens det är han...

Dagens "nyhet" är förvisso en storm i ett vattenglas, men hyckleriet som SD-ledningen, och dess partigängare, ger uttryck för har helt atmosfäriska proportioner.

Av den anledningen förväntar jag mig något större under morgondagen, något annat vore märkligt. Baas är en fanatisk SD-hatare, han nöjer sig inte med ett sånt här icke-scoop.
Citera
2015-11-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
deras tunnaste soppa hittills. men förmodligen värt stora journalistpriset i upp och ned-vända världen
Ja det var inte mycket dom hade men det kanske kommer mer. Expressen brukar ju mata ut lite under flera dagar för att maximera klick.
Citera
2015-11-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyterrorist
Är ju uppenbart att det är Karlssons egna polare Mattias Wåg och Chang Frick som läckt detta.
Frick sitter på databasen från 2011, och Mattias Wåg har antagligen sett detta då han och Frick börjat samarbeta.
Är det inte från Politiskt Inkorrekt som Frick har tipsmejlen sparade? Avpixlat startade oktober 2011 och det är till dem Karlsson skrev.

Förövrigt verkar han ha cc:at mejlen till Kent Ekeroth också av någon anledning, om jag ser rätt? Ännu en möjlig person som det hela kan ha läckt via.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in