2015-11-25, 09:16
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Bundesliga (Tyskland), MLS (Nordamerika), Extraklasse (Polen), Europa League, highlight-magasin från CL, EL, naziboll. Missat något? Varför heter kanalen Eurosport?

Sporter som försvunnit då? MotoGP och moppeklasserna under.

Stora franska evemenang som Lemans då? Kanalen är inte fransk längre. Vad händer med dem i framtiden? Känns som kanalen håller på och går ner sig.
Ja kan bara hålla med att kanalen håller på att gå ner sig.
Jag är jävig då jag är totalt ointresserad av fotboll.
Eurosports hörnstenarna är endå cykel snooker motorsport och tennisen där dom skiljer sig från övriga.
Rally VM WRC försvann för ett antal år sedan, tror det var i samma vända som Moto GP. Nu har jag endå tappat intresset av WRC då det skulle behöva komma minst tre nya fabriksstall utöver redan existerande för att bli intressant.
Angående snooker, vi får väl sms-bomba Kim nu till helgen eller har han munkavle tro?
Senast redigerad av pettachi 2015-11-25 kl. 09:18.
Citera
2015-11-25, 12:00
Medlem
TilleyHats avatar
Vad är det som händer? Ding Junhui är redan ute ur UK efter storförlust i första omgången mot amatören Adam Duffy.
Citera
2015-11-25, 12:25
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Vad är det som händer? Ding Junhui är redan ute ur UK efter storförlust i första omgången mot amatören Adam Duffy.
Nyheter för mig, tack och väldigt oväntat.
Citera
2015-11-25, 17:15
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Bundesliga (Tyskland), MLS (Nordamerika), Extraklasse (Polen), Europa League, highlight-magasin från CL, EL, naziboll. Missat något? Varför heter kanalen Eurosport?

Sporter som försvunnit då? MotoGP och moppeklasserna under.

Stora franska evemenang som Lemans då? Kanalen är inte fransk längre. Vad händer med dem i framtiden? Känns som kanalen håller på och går ner sig.

Eurosport sänder väl dessutom fransk fotboll från förstaligan? Det börjar bli svårt att hålla isär all sport. Jag rensade i utbudet för drygt ett år sedan men det är nog snart dags igen.

Japp, det är lite oroande med Eurosport. Jag begriper mig inte heller på deras sändningsattityd. Ibland när det pågår live snooker så sänder man gamla repriser...jo, jag vet, jag har gnällt om detta tidigare.

Mitt hopp när det gäller snooker står till BBC. Engelsk TV utan snooker är som räkmackor utan majonnäs.
Citera
2015-11-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ingen bra insats av Ding, även om Duffy förmodligen är den bästa amatören som går att hitta. Förra året vann han matcher mot Ryan Day, Gerard Greene och Gary Wilson. Dessutom förlorade han jämna matcher med endast ett frame (3-4) mot Maflin, Trump och Roberson i tre olika turneringar. Han var på vippen att ta sig till VM, men åkte ut i tredje och sista kvalomgången efter 8-10 mot Jamie Jones. Slutligen var han också nära att kvalificera sig för touren i både Q school 1 och Q school 2, men räckte inte riktigt till.

Som sagt, riktigt dåligt ifrån Ding men just Duffy kan sätta käppar i hjulet på nästan vilken bra spelare som helst.
Citera
2015-11-25, 17:39
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Ingen bra insats av Ding, även om Duffy förmodligen är den bästa amatören som går att hitta. Förra året vann han matcher mot Ryan Day, Gerard Greene och Gary Wilson. Dessutom förlorade han jämna matcher med endast ett frame (3-4) mot Maflin, Trump och Roberson i tre olika turneringar. Han var på vippen att ta sig till VM, men åkte ut i tredje och sista kvalomgången efter 8-10 mot Jamie Jones. Slutligen var han också nära att kvalificera sig för touren i både Q school 1 och Q school 2, men räckte inte riktigt till.

Som sagt, riktigt dåligt ifrån Ding men just Duffy kan sätta käppar i hjulet på nästan vilken bra spelare som helst.

Den hade jag defintivt gått bet på.

Gissar att pressen från hemmaplan är galen. De lär mjölka stackarn så länge han är framgångsrik.
Citera
2015-11-25, 19:00
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

När det gäller Adam Duffy så höll han på att vinna över Ronnie O`Sullivan redan 2013 i UK Championship. Jag såg matchen trots pressat tidsschema och Ronnie vann enbart på att Duffy gjorde några riktigt chansartade stötar plus några enkla misstag. Det syntes redan då att Adam Duffy hade potential.

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Ronnie vidare efter 6-3 mot Duffy.

Har inte blivit mycket tid över för snooker, hoppas det det blir mer tid längre fram.

Hela konversationen här...

https://www.flashback.org/sok/Duffy?sp=1&t=176613
Citera
2015-11-25, 19:02
Medlem
isberg15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Nyheter för mig, tack och väldigt oväntat.
Se där. Hade inte heller trott detta.
Citera
2015-11-25, 19:32
Medlem
Citat:
När det gäller Adam Duffy så höll han på att vinna över Ronnie O`Sullivan redan 2013 i UK Championship. Jag såg matchen trots pressat tidsschema och Ronnie vann enbart på att Duffy gjorde några riktigt chansartade stötar plus några enkla misstag. Det syntes redan då att Adam Duffy hade potential.
Se där! Det tyder på att han har en väldigt hög högstanivå, men spelar ojämnt. Surt för honom att han inte tagit sig in på touren, skulle nog underlätta en del att slippa spela så många kvalmatcher och liknande. Det räcker ju att göra någon bra Euro Tour-tävling så är det fixat i och för sig.
Citera
2015-11-25, 20:12
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Se där! Det tyder på att han har en väldigt hög högstanivå, men spelar ojämnt. Surt för honom att han inte tagit sig in på touren, skulle nog underlätta en del att slippa spela så många kvalmatcher och liknande. Det räcker ju att göra någon bra Euro Tour-tävling så är det fixat i och för sig.

Adam Duffy har legat på proffstouren. Han kvalificerade sig 2011/2012 men åkte ur 2013/2014.

Han tituleras med andra ord som före detta proffsspelare...

Jo, hans högstanivå är nog väldigt hög men ojämnheten har blivit hans fall. Han har för övrigt vunnit över samtliga storspelare på touren så potential har han definitivt.

Det kan vara så att det är hans tid nu. Han är 26 år gammal, han har rastat av sig dom värsta hormonerna från tonåren och kanske mognat lite.

För den som framöver vill ha ett roligt bettingtips kan Adam Duffy vara en högoddsare. Han ger säkert idag minst 50 gånger pengarna som vinnare av UK.
Citera
2015-11-25, 20:34
Medlem
Citat:
Det kan vara så att det är hans tid nu. Han är 26 år gammal, han har rastat av sig dom värsta hormonerna från tonåren och kanske mognat lite.
Ja, åldern känns lagom.

Vem tror ni tar hem UK nu då? Trump, Robertson och Selby verkar vara de tre oddsfavoriterna. Jag tror nog att det kan vara dags för antingen Smurfen eller varför inte Higgins?
Citera
2015-11-25, 23:50
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ja, åldern känns lagom.

Vem tror ni tar hem UK nu då? Trump, Robertson och Selby verkar vara de tre oddsfavoriterna. Jag tror nog att det kan vara dags för antingen Smurfen eller varför inte Higgins?

Jag är ute efter lite pengar så jag säger...

Ricky Walden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in