2015-11-25, 07:46
Medlem
Enydrions avatar
Jaha, tur att det inte var Expressen han skrivit till, det hade varit allvarligt...
Citera
2015-11-25, 07:46
Medlem
Hade de inget mer än det där att komma med? Inget som på något sätt påverkar SD.
Citera
2015-11-25, 07:47
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonSinghalinne
Han verkar ha skrivit några artiklar åt Avpixlat under pseudonym.

Jaha, och?

men avpixlat är ju en hatsajt som sprider neofacistisk rasistisk propaganda och utger sig för att vara ett alternativt mediealternativ mot etablerad saklig demokratisk media. Det läste jag i en ledarkrönika i Aftonbladet av en viss Karin Pettersson.

så ja, kort och gott håller jag med dig. Jaha, och?
Citera
2015-11-25, 07:50
Medlem
Så nyheten var att Karlsson skickat in två KRITISKA artiklar för nästan 5 år sedan till Avpixlat.
Åh nej, nu är han ju rökt!

Med tanke på att de inte har några utdrag från dem så kunde de inte hitta en antydan till rasism heller.
Möjligen av värde om han gjorde det iår eller skrev massa rasistiska saker.
Men detta är år 2015, nästan 2016, väldigt ljummet.
Citera
2015-11-25, 07:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Karlsson har använt sin lagstagade yttrandefrihet och blivit publicerad på en nätsajt.
På vilket sätt kan det vara ett problem för någon som inte är emot yttrandefrihet ? Är Aftonbladet och Expressen emot yttrandefrihet ? Hur skall man annars tolka deras budskap?
Citera
2015-11-25, 07:53
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Det enda parti som vill förbjuda dig att skriva anonymt är just SD!

Vart och när har man sagt det?
Citera
2015-11-25, 07:53
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Hade de inget mer än det där att komma med? Inget som på något sätt påverkar SD.

Nej, men det visar att Mattias är en hycklare. Inte för att det är någon nyhet.
Citera
2015-11-25, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Blir han avslöjad som miljöpartist är det ju skandal. Annars kan han ha gjort eller sagt vad som. Det spelar ingen roll.
Oavsett är romen & co värre.
Vad är det för skillnad nu? mp är ju hårdare på invandringen än vad Mattias Karlsson är.
Citera
2015-11-25, 07:55
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Nu kom det fram att det var att han skrivit anonymt på Avpixlat. Men hur fungerar lagstiftningen kring rätten att skriva under pseudonym? Flr visst finns det en sådan?

Hur hade Expressen reagerat om det istället var deras skribenter som blivit avanonymiserade?

1. Nej, det finns ingen lag som skyddar folk som skriver anonymt.
2. Förmodligen.
Citera
2015-11-25, 08:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nej, men det visar att Mattias är en hycklare. Inte för att det är någon nyhet.
Varför är du sur på Mattias?
Citera
2015-11-25, 08:11
Medlem
tuffkatts avatar
Nu bryr jag mig inte så mycket om varken Sverigedemokraterna eller Mattias Karlsson, men det är ju så pinsamt uppenbart vilket försök till mediastrategi det här är. Högst upp, Expressen förstasida, så står det nu inte längre om Löfven och deras "nya rasistiska linje" utan det har man ersatt med stora rubriker om Mattias Karlsson.

"Expressen avslöjar - Mattias Karlsson skrev åt avpixlat". Tror Expressen, och resterande media, på riktigt att folk generellt sett inte ser igenom de där desperata försöken till återhämtning?

Och nu såg jag dessutom - allt som han skrivit skrevs år 2011, haha. Menar de allvar?
Senast redigerad av tuffkatt 2015-11-25 kl. 08:13.
Citera
2015-11-25, 08:14
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
Varför är du sur på Mattias?

För han utnyttjar sin makt för personlig vinning och missköter partiet. Anledning nog tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in