2015-11-25, 00:50
Medlem
Spelar ingen roll vad som händer, det etablerade partierna har med sin fullständigt ansvarslösa migrations politik drivit sansade väljare på flykt. Det finns inget annat alternativ än SD. Vi har ju för fan inget vettigt konservativt parti längre i Sverige vad skall vi konservativa rösta på?

De etablerade partierna tillsammans med kommunist media har ju de senaste 15 åren drivit vanvettig kampanj.

Vill du ha ålderskontroller på ensamkommande barn så att man åtminstone ärsäker på att de är under 20 då är du RASIST

Tycker du att det är rimligt att man försörjer sina anhöriga då är du RASIST
(Om anhöriga är behov av skydd får deras asylskäl vägas som andra?)

Om du tycker att man skall dra PUT på de som åker tillbaka på semester till sitt hemland (som de flytt i från) då är du RASIST (uppenbarligen föreligger inga skyddsskäl plötsligt)

Om du tycker det är fel att man betalar äldreförsörjningsstöd till människor som kommer hit när de är 65+ samtidigt som en bibliotekarie som jobbat 40 år får 400SEK mer i pension ja då är du RASIST

Om du för ditt liv inte kan förstå hur folk kan få flera års retroaktivt barnbidrag i Sverige när de levt i ett annat land ja då är du RASIST

ja jag är RASIST för jag ställer ovanstående frågor varje dag! ändå jobbar jag med folk från hela världen och vet ni vad? de tycker lika dant!

Scoopet kan vara vad tusan som helst... jag skiter i det! jag tvingas rösta på SD trots tveksamheter det har (M)s jävla ledning sett till!
Senast redigerad av obisvenkanobi 2015-11-25 kl. 00:58.
Citera
2015-11-25, 01:56
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
En annan sak är att han berättade i sitt första facebookinlägg om saken att han gick med på en intervju med Baas, men det intressanta är att han la till att han hade svårt att svara på frågorna eftersom han var stressad då han skulle på möte.

Om Mattias Karlsson blir svarslös så är det inte vad som helst, det kan man nog säga med säkerhet.
Han kanske gjort en (K)Littorin?
Citera
2015-11-25, 02:21
Moderator
Lobengulas avatar
Ja något har ju Expressen fått nys om. MK nämner "internt material" så då är det en maktstrid inom SD. Någon har läckt material som inte är så bra för MK. Det beskrivs här:

http://nyheteridag.se/sa-kopierades-alla-mejl-pa-sd-servern-planerar-lacka-infor-landsdagarna/

Expressen lär väl dundra på med det de närmaste dagarna för att maximalt störa landsdagarna. Oavsett vad det är så är det ändå uppfriskande att Expressen nu granskar politiker i stället för att pulvrisera livet för gamla pensionerade kvinnor som har fel åsikter. Men vem vet, Orrenius kanske sitter utanför Karlssons mormor med en kikare.
Citera
2015-11-25, 02:49
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Varför vill han själv inte gå ut med det?

Vore ju idiotiskt, så länge inget redan är publicerat så är inget 100 % att så sker. Sedan vet nog inte Mattias exakt vad Expressen har. Även om han ger mycket internt material till motståndare så är han ju inte ensam om det i SD.
Citera
2015-11-25, 03:05
Medlem
rikastistorstans avatar
Ååh vad jag hoppas att dom sitter på något riktigt smaskigt som kan fälla Tjock-Matte. Synthfrippan och den blekfete måste bort bara så enkelt är det. Jag skiter i hur duktiga dom är som debattörer utåt när dom beter sig som maktgalna dårar internt. Bort med dessa och hitta interndemokrati.
Citera
2015-11-25, 03:31
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Ååh vad jag hoppas att dom sitter på något riktigt smaskigt som kan fälla Tjock-Matte. Synthfrippan och den blekfete måste bort bara så enkelt är det. Jag skiter i hur duktiga dom är som debattörer utåt när dom beter sig som maktgalna dårar internt. Bort med dessa och hitta interndemokrati.

Karlsson kan tidigast röstas ut ur partiledningen om två år (om han inte avgår, och vem tror det?).
Citera
2015-11-25, 07:41
Medlem
Han verkar ha skrivit några artiklar åt Avpixlat under pseudonym för 3-4 år sedan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21827605.ab

Jaha, och?
Citera
2015-11-25, 07:42
Medlem
Mastodontishs avatar
Nu kom det fram att det var att han skrivit anonymt på Avpixlat. Men hur fungerar lagstiftningen kring rätten att skriva under pseudonym? Flr visst finns det en sådan?

Hur hade Expressen reagerat om det istället var deras skribenter som blivit avanonymiserade?
Citera
2015-11-25, 07:43
Medlem
Racquel.Darrians avatar
Läste artikeln, hade verkligen förväntat mig något riktigt storslaget och saftigt men kändes det mest som ett mje.

Besviken
Citera
2015-11-25, 07:43
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Expressen kan i dag avslöja att Sverigedemokraternas gruppledare Mattias Karlsson 2011 skickade in artiklar till Avpixlat – en sajt han själv kallar ”neofascistisk”. I ett mejl till hatsajten ska Karlsson ha skrivit att han ville att en artikel om antirasistiska Expo skulle publiceras i redaktionens namn, inte hans eget. Samma krav framfördes senare om en artikel om Vänsterpartiet.

http://www.svd.se/sds-gruppledare-skrev-anonymt-at-avpixlat

Var kallar Karlsson Avpixlat för neofascistisk?

(Jag försökte googla snabbt, men hittade det inte.)
Senast redigerad av calle555 2015-11-25 kl. 07:45.
Citera
2015-11-25, 07:44
Medlem
Rammsbergs avatar
Ingen stor grej, kan tyckas. Expressen och AB skriver att Avpixlat är en hatsajt. Det är väl ändå att kasta sten i glashus?
Citera
2015-11-25, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Nu kom det fram att det var att han skrivit anonymt på Avpixlat. Men hur fungerar lagstiftningen kring rätten att skriva under pseudonym? Flr visst finns det en sådan?

Hur hade Expressen reagerat om det istället var deras skribenter som blivit avanonymiserade?

Det enda parti som vill förbjuda dig att skriva anonymt är just SD!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in