2015-11-24, 23:15
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kardinalfel nr 1: Bara för att det är ovanligt så finns det inte.

Det har jag aldrig påstått. Visst kan det finnas, men chansen är fortfarande försvinnande liten. Såpass liten att Occhams berömda rakkniv nog skulle skära bort det
2015-11-24, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Boden i Martorp var det sämsta tänkbara gömställe att förvara en kropp för NB, därför boden låg lite avsides, den borde ha sökts igenom mycket snabbt.
En likspårhund som kommit i närheten av lokalen skulle ha reagerat och dragit i kopplet för hundföraren, att här finns det någonting. Hunden vill komma till källan av kadaverinelukten, som i det här fallet hade varit boden, som också var öppen.
När en kropp placeras i en lokal som den i Martorp kommer kroppen att upptäckas, hur snabbt är det ingen som vet, det behövs endast att en likspårhund med hundförare söker i närheten.

Om man ändrar din text och sätter INTE framför de flesta påståenden du gör, så blir det faktiskt rätt.

Tvärtom mot vad du påstår alltså - alldeles tvärtom är sanningen.

Boden var jättebra gömställe tyckte NB då - det låg avsides, ingen använder den, lugnt och säkert alltså. Där kunde han lägga kroppen för att senare, samma kväll eller nästa dag - dumpa kroppen på annan plats. NB känner väl till området och det naturliga är att gömma den på plats han känner sig säker på, som han känner till. Hans handlande passar perfekt in på den analys Gärningsmannaprofilgruppen gjorde, mördaren håller sig inom området som han känner till.

Angående det du upprepar om likspårhundar så citerar jag in lite info från FUP sidan 856.
Citat:
Två olika kriminalsökhundar sökte utanför arbetsboden och inne i den. Detta med syfte
att detektera likmolekyler på utsidan och sperma inne i boden.
Hunden som sökte sperma markerade inte som för sperma i arbetsboden.
Hunden som sökte vid arbetsbodens utsida markerade inte som för lik
.
2015-11-24, 23:24
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Litauerna fanns i Martorp för att söka mask och ingenting annat.

Räcker egentligen att du läser min "signatur".
Vilken himla otur NB hade, att just där han sa att det redan hade sökts - där fann man LH.
2015-11-24, 23:28
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om NB är oskyldig, har någon begått det perfekta brottet.
Om han är skyldig till den hemska gärning som åklagaren framställt, då kommer vi nog aldrig att få höra honom erkänna.
Brottet är så osannolikt, sånt där händer bara inte. GM är också osannolik. Det är bara för mycket, Sveriges första lustmord - blah!

Vad vi kan hoppas på är väl att NB erkänner, att han faktiskt orsakat Lisas död men att det inte alls gick till på detta sätt. Nåt annat avslut har jag svårt att se och det rådande har jag svårt att smälta.

Nej, han är inte osannolik. Precis som tingsrätten slog fast i sin dom så talar omständigheterna för att kroppen flyttades, vart och vilken väg på en person med lokalkännedom och lokal förankring som utifrån detta känner att han måste gömma kroppen. Vi vet ännu så länge inte om några tidigare brott, men 30-40% av sexmördarna är inte dömda för tidigare brott enligt Långströms forskning. Den som kallar 30% för "osannolik" har noll koll på sannolikhetslära - ledsen.

Jag tjatar gärna om mitt pokerexempel igen. AllIn heads up före floppen med två Ess är man runt 80% eller mer favorit mot vilken hand som helst. Det är en stark sannolik för vinst, men varje frekvent pokerspelare vet med smärtsam erfarenhet att 80 inte är 100. Man förlorar de där händerna plågsamt ofta - inte sällan i avgörande lägen. För 20 eller 30% är ändå något som inträffar relativt ofta.

Och ingen kan säga att NB inte är någon "mördartyp" - ni känner honom ju för helvete inte! Det saknas dock inte indicier (även bortsett från själva mordet då) på att något är fel med honom. Sexuella problem t ex i kombination med tvångsmässigt runkande på udda ställen.

Du verkar dock inte vara någon typisk alternativteoretiker så jag vill bara säga detta inför eventuella framtida mordfall du tänker följa: Duger inte den här bevisningen åt dig så kommer du nog att bli en frustrerad och osäker tvivlare i den absoluta merparten av de fall du följer där inte den åtalade erkänt. De där heltäckande bilderna som inte innehåller några frågetecken, luckor eller smärre motsägelser finns nämligen knappast i verklighetens mordutredningar. Det gäller att inte stirra sig blind på dem, utan fokusera på helheten.
2015-11-24, 23:37
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag läser ditt inlägg och det får mig att tänka på den pensionerade polisen Jan Olssons misslyckade framträdande under rättegången.
Jaha. När jag läser ditt inlägg kommer jag att tänka på en riktigt bitter stalkare, för det är vad du framstår som.

Citat:
En föredetting som sågades av ÅK genom förevändningen att det var många år sedan konstapeln jobbade med den moderna tekonologin inom DNA.

Du skriver att din titel inte är intressant, men ändå fetmarkerar du din titel professor i molekylärbiologi ?
Mm. Titeln är ointressant men ämnesbeteckningen är relevant. Det var väl inte så konstigt?

Citat:
Nåja det är inte dit jag vill komma.

På samma sätt så håller jag inte med dig, ett par detaljer är rent av felaktiga sett ur den moderna forskningen.
Jassåru. Då kan du ju tala om vilka detaljer som är rent av felaktiga och varför också. Har man sagt A får man säga B också. Varsågod och börja!
2015-11-24, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag spekulerar att man hade fått ett snabbsvar på DNA från ladan. Det sammantaget med beteendet vid Martorp fick polis att göra slag i saken.

Till media höll man inne med den informationen om DNA -fynd.

Sen var det nog också händelsen med joggerskan - att polisen då anade att det kunde vara NB.
2015-11-25, 00:30
Medlem
Grandiosos avatar
Här har vi ett fall från England det senaste året som uppvisar slående likheter med
mordet på Lisa Holm.

Jamie Reynolds: Sex fantasy led to Georgia Williams murder

Citat:
Georgia Williams was not Jamie Reynolds' first intended victim but she was the one to pay the ultimate price when he turned his morbid sexual fantasies into a reality.

He murdered the trusting Telford 17-year-old to fulfil his long-standing desire to hang a girl and sexually assault her body, the judge jailing him for a whole-life term said.

It was that same desire he focused on Jadine Dunning, who says she feels lucky to be alive after Reynolds doctored school photographs of her to look like she had been hanged.
Citat:
Reynolds, 23, from Wellington in Telford, Shropshire, harboured a fascination for hanging, strangulation and necrophilia from at least the age of 15, a court heard.

By the time he was 22, having amassed 16,800 images and 72 videos of sexual violence, he had progressed to murder.

He had written 40 stories about fatal attacks on girls he knew and he had drawn nooses onto copies of their Facebook photos.
Citat:
Reynolds had tricked Georgia into going to his house for an artistic photoshoot involving a simulation hanging, by writing to her on social media, the court heard.
He said: "You would be standing on a box. I would edit that out on the computer so it would look like you were floating."
But he had written a story entitled: "Georgia Williams in Surprise" which detailed exactly what he intended to do.

Photographs found on Reynolds' hard drive show the last pictures of Georgia alive, smiling and posing with a red rope around her neck.

The next series of photographs show her dead.

Reynolds became one of the youngest in British criminal history to be sentenced to a whole life term in prison.

http://www.bbc.com/news/uk-england-34475373
2015-11-25, 00:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag läser ditt inlägg och det får mig att tänka på den pensionerade polisen Jan Olssons misslyckade framträdande under rättegången.
En föredetting som sågades av ÅK genom förevändningen att det var många år sedan konstapeln jobbade med den moderna tekonologin inom DNA.

Och jag läser dina inlägg och det får mig att tänka på en som inte är insatt i psykiatri, men möjligen som patient. Fel rakt igenom vad det gäller en oskriven regel om P7a. Och vill gärna racka ner på polisen som uttalar sig i media om hotbrev. Alternativteorierna sammanvävt med psykiska åkommor och nonsens är inte givande.

Citat:
Såklart NL har kompetens dock inte alltid.

Därav säger NL kan . Storsint.. Tingsrätten tar bort "kan" och skriver "mordet har sexuella motiv" tack och lov för NL

Detta funkar inte utan en RPU . Då, först då kan TR anamma sin "tekniska psykologanalys"

Så du tror att Långström inte har kompetens utan bara ibland, men att du besitter bättre kunskaper?
Det ser inte så ut kan jag konstatera. RPU finns inte på agendan ännu och den lär vara sekretessbelagd. Så några hobbyanalyser från någon låtsaspsykolog kommer kanske inte att vara aktuellt som tur är.
2015-11-25, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nej, det är jag inte. Jag är professor i molekylärbiologi, vilket ligger lite närmare det vi pratar om. (En mycket liten del av de organismer vars studie ingår i mikrobiologiämnet har öht den typen av hypervariabla korta tandemrepeats som DNA-profileringen bygger på.) Min yrkestitel är rätt ointressant. Mer relevant är nog att jag var den förste som introducerade DNA-tekniker för personal på dåvarande SKL, nuvarande NFC, för drygt trettio år sedan, och att en stor del av min senare forskning bygger på avancerade PCR-tekniker. Så jag har mer erfarenhet av forensiska frågeställningar än random svensk molekylärbiolog.

Det är inte så många andra yrken som ger relevant erfarenhet för diskussionen, dock.

Ledsen att jag missade din riktiga yrkestitel. Att du klargör din inblandning i gammla SKL är bra så man kan tänka sig att du inte direkt är opartisk i detta ämne. Jag angav tydligt att jag inte är någon DNA-expert därimot har jag lärt mig en del av det men långt ifrån vad du troligen kan. Det hindrar inte mig från att ge mig på dessa frågor även då jag riskerar att bli blåslagen av en proffessor i ämnet, det är bara att svälja för både dig och mig. I brist på någon som är riktigt kunnig så står du ju helt oemotsagd och ingen bryr sig om att försöka lära sig eller läsa om ämnet utan dom frågar dig istället, det var det jag menade är obalans. Jag är inte rädd att sticka ut hakan och jag förstår att du blir irriterad men det finns inget annan expert här än dig.

Tanken var att visa att om en driftig advokat skulle ha en egen DNA-expert vid sin sida så skulle dom kunna få till rimligt tvivel med det bevis som finns här. Jag gjorde ett försök som lekman mot en professor i molekylärbiologi genom att ställa frågor och ifrågasätta (svårt men ändå). Du ställer kanske inte upp i en domstol som expert på DNA-profiling så förhoppningsvis blir det balans där mellan två experter på området som har olika åsikter om vad som är möjligt.

Kul att du ändå svarade omfattande på inlägget så jag får väl försöka försvara det så gott det går då, *som tacksamhet över svar*.
Citat:
Om man inte kan analysera blod - som verkligen är blod - beror det oftast på att något hämmar PCR-reaktionen. Isåfall är det osannolikt att man kan analysera något kontaminerande DNA heller. DNA försvinner inte ur blod automagiskt. Det betyder att sådana små mängder DNA som teoretiskt skulle kunna överföras från golvet inte kan förväntas ge signal de heller.
Angående blodet så var det intressant då blod på ett ställe kunde analyseras men inte på ett annat intill. Varför vet inte jag och ingen annan heller verkar det som. Hur som helst ger det en öppning anser jag för möjligheten om man nu inte kan säga att just det blodet även är obrukbart även för tillförda främmande celler med DNA.

Citat:
Du håller vidare en skenbart hövlig ton, men det du skriver ovan är ett exempel på ohederlig argumentation från din sida - att du låtsas att jag har skrivit något annat, och mer okunnigt och korkat, än vad jag i själva verket har. Det jag skrev var synnerligen osannolikt är kombinationen av att inget analyserbart DNA erhålls från en blodfläck och att just den blodfläcken skulle ha kontaminerats genom överföring från torrt material. Inte bara det förra. Jag kan förstå om du tycker att det är bekvämare att argumentera mot din egen editerade version av min argumentation än mot min egen, men jag är inte förtjust i den sortens argumentation. Jag lägger inte ner möda på att formulera mina inlägg bara för att debattmotståndarna ska bortse från hälften av texten och sjuttio procent av den intellektuella substansen när de svarar.
Angående skenbart hövlig ton och ohederlig argumentation; vill du undvika misstolkningar av dina texter kanske du ska lägga möda på att skriva enklare då (vi är många lekmän här). Jag tolkade det du sa som om det var dubbel slump inblandad (blod utan DNA och fläck med annan god DNA) och att det blir så osannolikt att det inte behöver beaktas (omskrivet här delvis hur jag tolkade texten). Jag ser ingen ohederlig argumentation i mitt svar. Jag försökte beskriva en möjlig väg för denna kontaminering och ansåg inte att det är någon annan slump inblandad mer än att en droppe blod från handen träffar en fläck av många på plagget med annan DNA. Nu skriver du här om en blodfläck som kontaminerats av främmande DNA vilket inte är vad jag menar (och inte tolkade ursprungstexten) utan att blodet med obrukbart DNA faller på en fläck med främmande DNA. Det är bäst jag lämnar just detta eftersom jag tydligen inte riktigt förstås och då blir det kanske "ohederlig argumentation" igen. Skenbart hövlig ton? Jag försöker vara hövlig i de flesta inlägg i motsatts till andra användare, om det upplevs som skenbart bryr jag mig inte om, det ser bättre ut i tråden. Det kanske är bättre att jag svär, spottar och fräser som många gör?
Citat:
Det där är ett ickeargument som jag och andra har bemött åtskilliga gånger redan. Det går inte till som du tror. Om man hittar band som inte stämmer med någon DNA-profil man vill matcha till, så måste man skriva att provet innehåller DNA från okänd person. Om man har en perfekt match till någon man vill matcha till, och man hittar ytterligare band, måste man skriva att det är en blandning mellan DNA från X och (minst) en okänd person. Det har inte gjorts på något av de analyserade DNA-proven. Alltså har det inte funnits analyserbart DNA från någon okänd person i något av de DNA-prov som har analyserats. Alltså är det fullkomligt ointressant hur många profiler man har jämfört mot. Det finns inga överskjutande band att matcha till någon annan person.
Citat:
Det beror på säkerhetsgraden i identifikationen. Snackar vi om +4: or och +3: or så ingår det inte i rimligt tvivel att profilen skulle ha innehållit DNA från fler personer.
Meningen "visar en blandning av DNA från minst två personer" som NFC skriver menar du "beror på säkerhetsgraden i identifikationen". Att det inte finns något resultat från just "okänd person" är förbryllande men att meningen ovan förklarade det (tycke jag). Så vad var det för sannolikhet då, -3 eller kanske +1 för övrig DNA om det nu fanns mer än två? ett prov till en cm till vänster kanske hade gett ett annat resultat? (om det nu är det du menar med "beror på säkerhetsgraden i identifikationen", om fel gör det enkelt då i fortsättningen för andra).
2015-11-25, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Hur, om jag får fråga, tänker du se till att DNA i det första blodet är obrukbart, så att ändå nästa blodprov är brukbart? Vet du att det öht går? Jag kan inte komma på något tillnärmelsevis säkert sätt som inte skulle upptäckas som en icke-fackman kan använda. Om du vet bättre än jag i det avseendet, så är det dags att komma upp till bevis. Hur gör du?

Därför att man måste ha DNA i överskott för att trycka ner den DNA-profil från blodet som du absolut aldrig kan vara garanterad att det inte innehåller amplifierbart DNA.

Nej, det är serum du får på det viset. Om du centrifugerar ner koagelfraktionen, vill säga. Och serum ser inte ens ut som blod, och kan inte användas för att simulera en blodfläck. Du har ingen aning, du bara jiddrar. Är du verkligen så självgod att du tror att du kan få en fackman att tro att du begriper en sakmateria som du inte har greppat?

Tillräckligt för att utföra exakt vadå? Kan du beskriva exakt hur du tänker dig gå tillväga för att att plantera DNA i ett blodprov så att du kan vara hyfsat säker på att NFC tolkar det som blodet kommer från en annan person, och enbart från denna?
Jag antog att du visste hur man gjorde DNA i blodet obrukbart i det exemplet. Hur DNA i Lisas blod blev obrukbart för DNA test vet jag inte. Något kemiskt ämne som kanske förstör det mesta av det DNA som fanns och som senare snabbt är förbrukat då nytt DNA kommer i kontakt med blodet? Jag vet att du antagligen tycker att det skulle störa ut främmande DNA också och inte kan förbrukas, jag gör det inte, ännu.

Jag skulle ha använt blodplasma eller serum (separerad del med röda blodkroppar och få vita) eller med ämnen som lurar blodtestet och DNA man tagit från någon (saliv, snor, sperma, hår (sopor)) men det kanske inte fungerar och det är möjligt att jag jiddrar, metoder lärdes ut på bla. ett amerikanskt forum och det verkade inte vara några duvungar men vem vet. Mer avancerade metoder och liknande har Israeliska forskare tagit fram.
http://www.nytimes.com/2009/08/18/science/18dna.html
Ta det lugnt fackman, du vet att jag inte är din like, jag vet det med, så vem är det som är självgod här? Din område är säkert djupt vad det gäller kunskapskrav men principerna är enkla att förstå. Man får väl testa metoderna och skicka på analys någon gång man får tid och lust, vad kan det kosta 10-20KSEK? Att göra något olagligt för att bevisa någon metod vore dumt men någon kanske redan har gjort det.
Citat:
Nu ljuger du om vad jag skriver igen. Det som är osannolikt, så osannolikt att det inte ryms inom rimligt tvivel, är att DNA från en och endast en människa avsätter sig från ett golv just på blodfläckar vars DNA inte går att analysera, och att det avsatta DNA likafullt går att analysera.
Vad ljuger jag om och vad använder du för argumentationsteknik med dom orden? Mitt tidigare antagande var att det finns mer en en människas DNA på kläderna ("från minst två personer") men att det finns mycket mer av NB:s beroende på att han jobbat där med att ta ner utrustingen. Hur mycket mer vet vi inte. Han kan ha spottat, snorat och blött där och vi vet att det finns sperma i rummet intill. Att IB:s DNA avsatts på trosorna utan att NB:s DNA är med tycker jag är osannolikt.

Du skrev:
Citat:
Det finns kritiska DNA-träffar på andra ställen, som inte påverkas av detta. Det är vidare djupt osannolikt att man bara skulle få upp just NB:s DNA av att släpa Lisa längs med golvet. Varför inte några av de andra som jobbat där?
Påståendet är behandlat men du tycker av någon underlig anledning att jag ljuger om vad du skrev. Frågan jag hade var "Varför skulle DNA från olika källor inte kunna plockas upp på kläder som dras efter golvet?" Var det "olika källor" som gav kullerbyttan? Jag menade saliv, snor, sperma, etc. I bemötandet av det så kastar du sen in blodfläckar (ohederlig argumentation?) men vi tar det också eftersom jag inte finner den varianten för blodfläckar och DNA omöjlig heller. En gammal blodfläck som fått nytt dominerande DNA över sig som det tas prov på anser jag skulle fungera alldeles utmärkt om det just finns rikligt med DNA. Hur kan man utesluta att inte stora delar av jackan och byxorna är täckta av DNA, har man testat hela jackan? Kan man utesluta att inte golvet är fullt av NB:s DNA i tillräcklig mängd? Nej, det är inte testat och kan då inte uteslutas. Rikligt med sperma finns i hörnrummet och vad hade hänt om kroppen blivit funnen där efter att ha släpats runt?
Citat:
Det betyder alltså inte att man inte kan se om det finns okänt DNA närvarande. Att du öht ställer upp en hypotesen visar att du inte har en blekaste aning om ens grunderna i DNA-profilering.
Grunderna i DNA-profilering är enkla, tekniken avancerad, jag kan vad jag behöver kunna som lekman. Din härskarteknik gör sig gällande och du tog bara med den sista meningen i frågeställningen. Jag gjorde ett antagande eftersom NFC skrev att proven visar en blandning av DNA från minst två personer att det kunde finnas fler. Om det funnits fler så hade den personen inte redovisats eftersom dom bara testade mot fyra profiler, enkelt eller hur? Nej du skulle säga att dom måste skriva okänd, jag vet.
Citat:
Det är inget konstigt alls. Det konstiga skulle snarast ha varit om sådant DNA hade funnits. Om någon gäst eller anställd hade nyst på henne, eller nåt, hade det kunnat ske, men DNA har inte egna vingar.
Ja, men varför redovisas inte fler träffar på annan DNA då det är så många ställen som analyserats? Jag finner det orimligt att det inte finns mer främmande DNA på kläderna. Har hon inte suttit ner någonstans? Har hon inte torkat av handen mot byxan efter ett handslag? Har hon inte varit på toaletten? Har hon inte tagit i dörrhantag och sedan tagit i jackan? Vi plockar nog upp mängder av främmande DNA dagligen men här är det tydligen bara NB:s och IB:s som fastnar och kan analyseras, och då bara genom beröring, inte via golv eller ting, märkligt.
Citat:
Hennes mors och fars profil är med förkrossande sannolikhet inte för lika för att identifieras som särskilda mot hennes.
Jag tog fasta på meningen "om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting."
Citat:
Oftast inte när de diskuterar med varandra eller undervisar - även om få naturvetenskapsmän går omkring och leker Popper hela dagarna. Men när vi diskuterar med personer som står för ett pseudovetenskapligt förhållningssätt - som till exempel alternativteoretiker i krimtrådar - så händer det. Bara för att vetenskapen inte kan vara spiksäker på vad som är rätt, så betyder det nämligen inte att inte vetenskapen kan vara alldeles spiksäker på att somliga saker är fel. (Det var ju i själva verket det som Popper sa. )

Men sen låtsas du på samma ohederliga sätt som jag har noterat tidigare som om jag hade varit mycket mer kategorisk än vad jag har. Sånt imponerar inte, i all synnerhet inte om du vill fortsätta en diskussion.

Nu ska jag berätta en sak för dig: Om det är nånting som är gemensamt för alternativteoretiker i Flashbacks krimfora så är det att de väldigt ofta har en förskräcklig lust att undervisa bona fide vetenskapsmän i vad som är ett korrekt vetenskapligt förhållningssätt.

Så om du inte redan hade hamnat i alldeles rätt låda tidigare, så hoppade du upp i den och stängde locket om dig alldeles själv därmed.
Jag har ingen anledning att undervisa någon om du syftar på mig här med ditt bona fide och alternativteoretiker. Jag ställer frågor och ifrågasätter en del vilket du inte tolererar.

För mig spelar det ingen roll vilken låda jag sitter i här på flashback. Jag är ju anonym och finner inget behov av status här, jag skriver bara av mig åsikter och tankar. Då blir det värre för dig och framför allt då en lekman hoppar fram och rör till det.

Vi avrundar. Då har du kallat mig självgod, alternativteoretiker och lögnare med skenbart hövlig ton samt med ohederlig argumentation. Övriga mobben hoppar av hatfylld glädje och det är alltid intressant att studera. Det säger mer om er än om mig och nej, jag vill inte fortsätta en diskussion, det har du rätt i så slösa ingen tid då du bara tar illa vid dig.
Senast redigerad av Moretex 2015-11-25 kl. 02:04.
2015-11-25, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Om du inte begriper att maskletandet var en förevändning för att ha koll på Missing People och sökandet vid Martorp så kan jag bara beklaga din brist på sunt förnuft. Det är väl ställt utom allt tvivel att syftet var att försöka få slut på sökandet. Varför skulle han annars så tydligt pekat bort mot området kring byssjan och sagt att det redan var genomsökt. Har du några andra funderingar som bättre kan förklara detta så varsågod. Maskarna var bara rekvisita i sammanhanget så dom kan du glömma.
Om Missing People var i Martorp för att söka efter Lisas kropp borde de gått in i boden som fanns där, det måste vara det mest intressanta objekt att söka en kropp, i hela det området.
Det här tramset att litauerna försökte få dem att inte söka där finns ingen sanning i, litauerna hade ingen befogenhet att bestämma var Missing People skulle söka, om de sade att det var sökt tidigare i området är betydelselöst, de behövde inte ta order från litauerna var de skulle söka .
Det måste finnas en orsak att MP inte gick in i boden omedelbart när de kom dit, som var olåst också.
2015-11-25, 02:27
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Om Missing People var i Martorp för att söka efter Lisas kropp borde de gått in i boden som fanns där, det måste vara det mest intressanta objekt att söka en kropp, i hela det området.
Det här tramset att litauerna försökte få dem att inte söka där finns ingen sanning i, litauerna hade ingen befogenhet att bestämma var Missing People skulle söka, om de sade att det var sökt tidigare i området är betydelselöst, de behövde inte ta order från litauerna var de skulle söka .
Det måste finnas en orsak att MP inte gick in i boden omedelbart när de kom dit, som var olåst också.

Din sista fråga om orsak skulle vara intressant att höra vad du tror är orsaken. Låt höra!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in