2015-11-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Men..du brukar vara sansad och vettig....tror du verkligen flygbladen genererar nya sympatisörer/väljare?

Varför inte?
2015-11-10, 20:41
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VMiLavemang
Nu är ju inte din partitillhörighet ämnet, utan SD i OU.

Jag tror att SD kommer att placera sig som största parti innan årsskiftet hos Yougov eller Inizio
Ok. Den som lever får se.
2015-11-10, 21:39
Medlem
TheAlamos avatar
SD:s tunga inkompetens som lyser igenom när de ska få något gjort, bromsar självklart utvecklingen. Men sen finns det heller inga val. Antingen röstar man på förödelse av nedläggning av dagens samhälle, eller så röstar man SD som är enda riktiga motparten. SD kommer växa framöver, även om det inte måste ske nu närmaste månaden.
2015-11-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Flygbladen är en vansinnig idé. Jag är oerhört besviken på SD:s ledning att de tappade fattningen och blev så frustrerade i samband med flyktingöverenskommelsen.
SD:s tre absolut främsta styrkor (utöver positioneringen i invandringspolitiken) mellan valet 2014 och fram tills för en månad sedan har varit:

1 Att de haft den enda partiledningen som har utstrålat en känsla av att man vet vad man håller på med.
2.Att de alltid använt logiska argument som är helt sanningsenliga istället för känslosås och osanningar.
3.Att de lyckats trycka tillbaka de värsta tokstollarna i partiet så att antalet galenskaper som kommit ut varit minimalt med SD:s mått mätt.

På en månad har de lyckats rasera en hel del av det förtroende som hade byggts upp för en säker 30%-are i Sentio eller Yougov.

Under de två sista månaderna så har:

*Antalet SD-idioter som kläckt ur sig grodor på twitter, facebook och övrig media nått nya höjder.

* Man haft en högtravande presskonferens där 4 normalt sett oerhört förtroendeingivande individer framstod som dramaqueens och som gav meningsmotståndarna öppet mål när det gäller kritik för utomparlamentarism och brist på statsbärande egenskaper.

*Man delat ut helt meningslösa flygblad utomlands som dessutom innehållit en hel del osanningar.

Man skulle hållit huvudet kallt och fortsatt det parlamentariska arbetet och koncentrerat alla sina krafter på att driva frågan om folkomröstning om migrationspolitiken. All information som skulle distribueras ut till det svenska folket skulle vara strikt faktabaserad och koncentrerad till ett innehåll som SD vet att Nisse i Hökarängen är omedveten om men som de också vet skulle få honom närmare SD Ifall han hade den informationen. I min bekantskapskrets så har jag gett många aha-upplevelser genom att bara berätta sådant som vi här inne betraktar som basic knowledge. Svensken i allmänhet vet relativt lite om mottagning per capita, dublinförordningen e.t.c.

Ovanstående ihop med Bradleyeffekten, DÖ, FÖ och ett ovanligt effektivt svartmålande av SD har tyvärr stannat upp SD:s opinionstillväxt helt i onödan. Såvida inte M gör slag i saken så kommer naturligtvis ökningen att sätta fart igen men det är tre oerhört kostsamma månader som är förlorade till en kostnad av 120 000 extra asylsökare som har hunnit slinka igenom.

En bra analys. SD har gjort flera misstag den senaste tiden. Partiledarens offentliga avståndstagande från bränderna på flyktingförläggningarna kan också läggas till den listan.
2015-11-10, 22:00
Avslutad
Citat:
Flygbladen är en vansinnig idé. Jag är oerhört besviken på SD:s ledning att de tappade fattningen och blev så frustrerade i samband med flyktingöverenskommelsen.
SD:s tre absolut främsta styrkor (utöver positioneringen i invandringspolitiken) mellan valet 2014 och fram tills för en månad sedan har varit:

1 Att de haft den enda partiledningen som har utstrålat en känsla av att man vet vad man håller på med.
2.Att de alltid använt logiska argument som är helt sanningsenliga istället för känslosås och osanningar.
3.Att de lyckats trycka tillbaka de värsta tokstollarna i partiet så att antalet galenskaper som kommit ut varit minimalt med SD:s mått mätt.

På en månad har de lyckats rasera en hel del av det förtroende som hade byggts upp för en säker 30%-are i Sentio eller Yougov.

*Antalet SD-idioter som kläckt ur sig grodor på twitter, facebook och övrig media nått nya höjder.

* Man haft en högtravande presskonferens där 4 normalt sett oerhört förtroendeingivande individer framstod som dramaqueens och som gav meningsmotståndarna öppet mål när det gäller kritik för utomparlamentarism och brist på statsbärande egenskaper.

*Man delat ut helt meningslösa flygblad utomlands som dessutom innehållit en hel del osanningar.

Man skulle hållit huvudet kallt och fortsatt det parlamentariska arbetet och koncentrerat alla sina krafter på att driva frågan om folkomröstning om migrationspolitiken. All information som skulle distribueras ut till det svenska folket skulle vara strikt faktabaserad och koncentrerad till ett innehåll som SD vet att Nisse i Hökarängen är omedveten om men som de också vet skulle få honom närmare SD Ifall han hade den informationen. I min bekantskapskrets så har jag gett många aha-upplevelser genom att bara berätta sådant som vi här inne betraktar som basic knowledge. Svensken i allmänhet vet relativt lite om mottagning per capita, dublinförordningen e.t.c.

Ovanstående ihop med Bradleyeffekten, DÖ, FÖ och ett ovanligt effektivt svartmålande av SD har tyvärr stannat upp SD:s opinionstillväxt helt i onödan. Såvida inte M gör slag i saken så kommer naturligtvis ökningen att sätta fart igen men det är tre oerhört kostsamma månader som är förlorade till en kostnad av 120 000 extra asylsökare som har hunnit slinka igenom.

Tror inte det är så farligt med flygbladen. Folk påstår att nu sjunker SD, nu har de nått sin peak, nu har de gjort bort sig etc. Så lät det för 6, 4, 2 och ett år sedan också, och så kommer det förmodligen fortsätta låta i framtiden. Det är ju knappast värre än järnrörsvideon.

Om så mkt folk är benägna att sympatisera med SD i opinionsundersökningar så tror jag de inte har några problem alls att stå fast vid det¨i framtiden, speciellt inte i detta krisläge som kommer hålla på länge.

SD-ökar, varje dag. Det svänger något ibland, vilket är vanligt, men generellt sätt så ökar de. Det måste folk ock media börja inse. M:s patetiska utfall, som S också kommer tvingas till, kommer kanske ta några röster av SD i opinionsundersökningar, men förmodligen bara temporärt. Folk är inte så naiva att de går på vad 7-klövern säger längre.

PK-media har ju knappast blivit duktigare. Nu har skratten mot oss till och med spridit sig till utanför Europa.
Senast redigerad av redlineoffside 2015-11-10 kl. 22:03.
2015-11-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Det där är en långsiktig medveten SD strategi. Man låter de andra idioterna göra bort sig - helt och hållet sinsemellan - .

Det är guldläge för SD långsiktigt sett. Man har förklarat lösningen på problemet för ca 10-15 år sen.

Sveriges Stat väljer att skita i vad folket tycker, betyder att Sveriges Stat har en agenda som inte är helt uppenbar. Det är nu upp till Sveriges folk att upptäcka att de betalar skatt till en stat som vill se dem döda som folkgrupp.

Det borde vara lösningen...men varför ser då inte SD till att sitta helt stilla i båten? Och fr a att hålla käft.
2015-11-10, 22:11
Medlem
Citat:

Klarsynt analys Utdelandet av flygbladen var ett jättemisstag och har garanterat fått väljare att ytterligare tvivla på kompetensen inom SD.

Har förståelse för att det var ett svårbedömt och svårt läge Åkesson, Karlsson, Bieler och Jomshof satte sig i när de utlyste presskonferens. Dessa har kämpar i mer än 15 år för att sanningen ska komma fram och Sverige ska normaliseras. Att stå totalt maktlös vid sidan och känna hur fienden kör ner kniven djupare och djupare är inte lätt. Tyvärr blev presskonferensen för "folkomröstning om invandring" för desperat och ogenomtänkt ur ett strategiskt perspektiv. Man hade väl hoppats på att få med sig media en aning, men återigen visade regimmedia hur orubbliga de är i valet att erbjuda deras tittare fler perspektiv än det politiskt korrekta.
2015-11-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Men ni fattar ju faktiskt ingenting,eller då är det panikartat trollande?
Sd har gått ut med att dom ska informera de asylsökande om läget i Sverige. Check ,det har dom gjort med flygbladen.
Då börjar PK gnälla om vad som står på flygbladen vilket visar att PK vill inte minsann minska flyktinginvasionen ,har ingenting emot Halal slakt ,ingenting emot Burka.
Flygbladen ska alltså inte generera fler sympatisörer ,däremot hur övriga partier och regeringen bemöter flygbladen kommer att generera röster.

Men för helvete karl...asylsökande röstar inte....varförför försöker man påverka människor som inte ens har rösträtt...det är ju dubbelt korkat!

Naturligtvis ska burka fortsättningsvis vara tillåtet....innehållet i flybladen låter snarare som SD för 5-10 år sedan...inte som SD som kämpat hårt för att bli politiskt rumsrena.

Jag tror fortfrande att det är medlemmar som tryckt på om detta....kanske t o m idioter som vill se konkreta resultat av kampanjen.
2015-11-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
SD tvingar på så sätt 7-klövern att ha en politik överhuvudtaget, vilket de inte har haft hitintills.

Vi pratar om den största krisen i Sveriges Stat sen 2 vk. Och ingen i regeringen gör någonting. Det väller in 2500/araber/dag..........varje dag månad efter månad....

Men snälla detta är ju bra för SD...låt det välla in miljoner med araber....men snälla...gör inget och säg inget förrän i valrörelsen 2018......det är riksdagsmandat som räknas för att få makt....inget annat.
2015-11-10, 22:17
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
SD:s tunga inkompetens som lyser igenom när de ska få något gjort, bromsar självklart utvecklingen. Men sen finns det heller inga val. Antingen röstar man på förödelse av nedläggning av dagens samhälle, eller så röstar man SD som är enda riktiga motparten. SD kommer växa framöver, även om det inte måste ske nu närmaste månaden.

Vad grundar du "inkompetensen" på? Ett parti med växtvärk drar alltid till sig rötägg, de rensar efter bästa förmåga. T.o.m. Aftonhorans kan med att erkänna att SD vuxit med 60% sedan valet
(18:47 in i klippet)
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/87460

Systemkollapsen vid Sveriges gränser torde väl ändå vara det ultimata beviset på en regerings inkompetens? Rätta mig gärna om jag har fel.

Jag spår en kraftig uppgång för SD i juletider
2015-11-10, 22:20
Medlem
Citat:

Ja, jag har tyvärr en känsla av att partiledningen inte riktigt orkat hålla medlemmarna i schack.....kanske det finns många som tycker att partiet ska agera för att "rädda Sverige". Det brukar inte vara den sofitikierade begåvningsreserven som tycker så.

Nå, partiledningen kanske ligger lågt fram till partikongressen. Det kanske kan vara klokt!
Efter partikongressen tror jag och hoppas att alla medlemmar som vill att partiet ska agera eller tar spontana initiativ ska uteslutas omgående. Jag vill inte se ett enda utspel fram till valrörelen 2018.
2015-11-10, 22:20
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Men snälla detta är ju bra för SD...låt det välla in miljoner med araber....men snälla...gör inget och säg inget förrän i valrörelsen 2018......det är riksdagsmandat som räknas för att få makt....inget annat.

Låt det välla in miljoner araber (min fetning)? Menar du allvar? Då finns det ju inget Sverige kvar. Då spelar ingenting någon roll, valrörelsen 2018 kan inte göra den katastrofen ogjord.

Den här hösten har verkligen varit dyster. I slutet på sommaren såg det ut som om svenska folket hade börjat få upp ögonen. Sen har invandringen ökat explosionsartat, och vad händer, jo SD går ner i opinionen. De kommer att vända upp igen tror jag, men klockan är redan kvart över tolv, halv ett, och loppet verkar kört.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in