2015-11-13, 17:59
Bannlyst
Som några få av er kanske sett så har min mormor fått låna mitt konto för att skapa tråden (FB) Vilket diskmedel är bäst?. Igår natt så lånade min mormor kontot igen utan att jag visste. Hon skapade en till nästan identisk tråd (FB) Vart köper man billigast diskmedel. Nu när jag loggade in på morgonen så ser jag att jag fått en varning för 0.04. No big deal men kan man bli varnad eller avstängd för trådar man inte gjort själv? Moderator Strychno gjorde helt rätt i att låsa tråden då det var en korkad trådstart.
Citera
2015-11-13, 21:43
Medlem
Emerains avatar
Ja det kan du, för att du är ansvarig för ditt konto. Håller du inte koll på lösenord och dylikt så är det problem för dig. Kontot har korspostat, kontot får en varning för Korspostning.
Citera
2015-11-13, 21:45
Medlem
Emerains avatar
Tråden flyttad från feedback till Om Flashback.
/Mod
Citera
2015-11-13, 22:14
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Ja det kan du, för att du är ansvarig för ditt konto. Håller du inte koll på lösenord och dylikt så är det problem för dig. Kontot har korspostat, kontot får en varning för Korspostning.

Ja det fetade ovan är väl precis vad det handlar om. Det är användaren som äger ett konto som är ansvarig för vad kontot gör.
Citera
2015-11-23, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja det fetade ovan är väl precis vad det handlar om. Det är användaren som äger ett konto som är ansvarig för vad kontot gör.

Fast det är ju hans mormor och varken kontot eller TS själv som gjort det. Varför kan det inte räknas som att hans mormor startat ena tråden och TS andra tråden?

PS.
lånat konto, kände att jag ville svara i den här tråden men har inget konto själv
// direktdemokraternas mormor
DS.
Citera
2015-11-23, 11:05
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktdemokraterna
Fast det är ju hans mormor och varken kontot eller TS själv som gjort det. Varför kan det inte räknas som att hans mormor startat ena tråden och TS andra tråden?

PS.
lånat konto, kände att jag ville svara i den här tråden men har inget konto själv
// direktdemokraternas mormor
DS.
För att nu är reglerna att det är kontot som postar. Det är inte mot reglerna att tre personer delar på ett konto, men de delar också på varningar och straff som kontot drar på sig. Så du får hälsa ditt barnbarn att drar du på dig varningar så kommer barnbarnet också drabbas.
Citera
2015-11-24, 20:01
Medlem
Det ska ju inte gå att komma undan med att skriva en massa trams och hävda att man lånat kontot, för det kan väl inte på något sätt bevisas att det inte är användaren utan en som lånat användarens konto som skrivit det konstiga inlägget?
Citera
2015-11-24, 20:20
Moderator
^Eazs avatar
Det är enkelt, du är ansvarig för ditt konto, dess lösenord och vilka som har tillgång till det.

Varningen för korspostning är inte tilldelad dig, men kontot.

Vill du slippa sådana saker, så be din mormor skapa ett eget konto där hon kan begå regelbrott utan att "ditt" konto bestraffas.
Citera
2015-11-24, 20:40
Medlem
Xeliouss avatar
Förvirrande. "hotgrandma" påstår sig lånat ut kontot till sin mormor. Only on flashback liksom. Får man alltså låna ut sitt konto hur som helst? Ingen regel mot det?
Citera
2015-11-24, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Förvirrande. "hotgrandma" påstår sig lånat ut kontot till sin mormor. Only on flashback liksom. Får man alltså låna ut sitt konto hur som helst? Ingen regel mot det?

Det kan man göra. Men då får man även ta konsekvenserna som kan uppstå.

Är ganska självklart. Trodde alla förstod det.

Däremot så borde det finnas en regel mot idioter som ts. Som inte förstår varför.

Borde klassas som under 18. Helt idiotiskt!
Citera
2015-11-24, 21:03
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious

Inga problem att fler personer använder ett konto, men "kontot" så att säga är ansvarig för det som skrivs av kontot.

E.g. säg att 5 personer använder Xelious, 1 av dessa personer bryter mot reglerna och får Xelious avstängd.

Då kan inte de fyra andra personerna klaga på att Xelious blev avstängd och de fyra andra kan då också göra sig skyldiga till 1.07 om de återvänder medans Xelious är avstängd vilket skulle kunna påverka Xelious avstängning negativt.
Citera
2015-11-24, 22:49
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Inga problem att fler personer använder ett konto, men "kontot" så att säga är ansvarig för det som skrivs av kontot.

E.g. säg att 5 personer använder Xelious, 1 av dessa personer bryter mot reglerna och får Xelious avstängd.

Då kan inte de fyra andra personerna klaga på att Xelious blev avstängd och de fyra andra kan då också göra sig skyldiga till 1.07 om de återvänder medans Xelious är avstängd vilket skulle kunna påverka Xelious avstängning negativt.
Jag ska komma ihåg det om min mormor frågar (från andra sidan graven). Normalt sett i social media, som trots allt även det här stället kallas, är man mig veterligen personligt ansvarig för sitt konto och vad som skrivs - hot, ärekränkning, utge sig för att vara någon man inte är... lite slappare på flashback men det har sina fördelar och enorma nackdelar såklart. Moderatorerna får väl inte låna ut sina konton?
Blir det inte problem om ett konto används av flera då man inte kan se om dessa som lånar har andra konton fram och tillbaka och försvara för bestraffning för 1.07?
Senast redigerad av Xelious 2015-11-24 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in