2015-11-23, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Så bra, då har du hört det från två olika ställen nu då.
Jo, fast jag har ställt frågan om det finns någon konsumentgaranti att behålla sitt nummer, men ännu inte fått något tydligt svar, ännu är svaren lite luddiga, tycker jag. Om det inte finns någon sådan garanti borde den införas.
Citera
2015-11-24, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Så bra, då har du hört det från två olika ställen nu då.

Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Jo, fast jag har ställt frågan om det finns någon konsumentgaranti att behålla sitt nummer, men ännu inte fått något tydligt svar, ännu är svaren lite luddiga, tycker jag. Om det inte finns någon sådan garanti borde den införas.
Jag fick följande svar vilket är väl så långt man kan komma:

"I princip har du rätt att byta, men det finns vissa (mycket ovanliga) situationer som jag beskrev där det kan bli så att nummertillståndet upphör. ... Annars gäller i princip en rätt att ta med sig sitt nummer till ny operatör."
Citera
2015-11-24, 10:52
Medlem
Bra förmiddag i Wifog-världen. 84 p. Tre flikar där reklamen flöt på utan ett enda mankemang och dessutom enkät med 319p!
Citera
2015-11-24, 11:04
Medlem
Enydrions avatar
Reklamen klickade inte en enda gång idag, 90 poäng i ett fönster...

Inte det vanliga gnället alltså
Citera
2015-11-24, 13:51
Medlem
Idag 24/11 släppte Wifog sin delårsrapport för Q3. Siffrorna är inte jämförbara med föregående år, eftersom dessa avser det gamla bolaget. Wifog är idag ett nytt bolag, med en ny affärsidé, ny och mycket driven VD och en stor kundbas. För Q3 omsatte bolaget när 3 MSEK med ett rörelseresultat (EBIT) på 0,7 MSEK, redan nu går man alltså med vinst. Wifog har också säkerställt att man har ca 15 MSEK klart i kapitaltillförsel via den konvertibel man nu emitterar, så marknadsföringsmuskler finns för kommande år, man är inte i behov av att täcka förluster. Målsättningen för 2016 är att vara vinstdrivande i Sverige (vilket man redan är Q3), fördubbla användarbasen till 100.000 och att lansera sin plattform utomlands.
Citera
2015-11-24, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Bra förmiddag i Wifog-världen. 84 p. Tre flikar där reklamen flöt på utan ett enda mankemang och dessutom enkät med 319p!
fick bara 45 o 61
Citera
2015-11-24, 19:49
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax

Jag tycker att det framgick väl i de svar du fått att någon konsumentgaranti inte finns, i de fall en operatör går i konkurs eller lägger ner verksamheten. Men det finns inget som helst intresse för en operatör/företag att sabotera för kunderna.
Citera
2015-11-24, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tänk på att man måste se reklamen på nåt annat nät än wifogs, annars går man back med poängen...
Bara koppla upp sig på McDonalds wifi.
Citera
2015-11-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borjeg
Jag tycker att det framgick väl i de svar du fått att någon konsumentgaranti inte finns, i de fall en operatör går i konkurs eller lägger ner verksamheten. ...
Inte riktigt så. Det måste ha gått så långt att konkursförvaltaren har återlämnat nummerlistorna till PTS för att de inte längre ska kunna åberopas från kundens/annan operatörs sida. Frågan är snarare hur snabbt det skulle gå från att konkursansökan lämnas in till dess att nummerlistorna lämnas åter. Rimligtvis borde någon annan operatör vara intresserad av att ta över långt innan det sker. Eller kunden ges möjlighet att själv portera sitt nummer. Men någon garanti finns inte, nej.
Citera
2015-11-25, 08:04
Medlem
Enydrions avatar
Uppdatera inte wifogappen om ni kan undvika, det blir reklam när man öppnar telefonen med den... Utan att man får några poäng antar jag...
Citera
2015-11-25, 09:01
Medlem
Noterar att det rullar wifogreklam i side-bar fönster i browsern efter att man fått beskedet "Du kan inte titta mer-Återkom i morgon"

Reklamsnuttar som jag kännar igen från reklamtittar-sessionerna.
Citera
2015-11-25, 09:19
Medlem
Enydrions avatar
Nåja, det går ju att avinstallera wifogappen, inte som att den gör någon större nytta nu längre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in