2018-09-16, 02:16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommpaboy
En ny operatör på marknaden som kommer 10 december och allt ska vara gratis. Man "betalar" genom att titta på reklam istället. "120 minuter samtal, 200sms och obegränsat med surf" skriver de. Någon som vet om det gäller för alltid? (verkar dumt...) Eller om det är 120minuter och 200 sms i månaden som gäller?

WiFog säger själva att de satsar på att 1% av befolkningen ska använda deras operatör. Något för studenterna eller arbetslösa / låginkomsttagare månne? De säger också att de hyr in sig på 3's "linjer" så de kommer ha samma täckning som 3.

Någon som kommer nappa på detta och prova? Jag avstår nog. Men jag fascineras ändå hur långt det börjar komma med tekniken, operatörerna och priserna på telemarknaden jämfört med 15-20 år sen.

http://wifog.com/

Det tog dem 5 år från att vara "Kunderna är vårt viktigaste kapital " till att förvandlas till ett "Total Ripoff"-företag, i sann "Freemium"Spel-anda.

Bra jobbat.
Citera
2018-09-16, 11:45
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vilket är TOTALT irrelevant för denna tråd.
SKÄRP DIG!

Nej det handlar om liknande finansieringsidé. Förstod du verkligen inte det? För mig är det uppenbart. TV kan finansieras med reklam och Wifog försöker sig på liknande idé. Men med Wifog måste man själv aktivt leta reda på reklamfunktionen. Det ger mer aktiva användare.

Citat:
WiFog har dock inte 2G-support, så.. Knull You for even suggsting it..

???? Du förstod alltså inte ens det lilla vanliga ordet OM som han använde? Det var en hypotetisk skrivning. Försök igen och ta hjälp denna gång! Wifog har ju hyrt in sig i Tres nät. Sjalvaverket skriver ju om att det kanske skulle varit annorlunda OM 2G hade funnits också.

Citat:
Not at all.
TV ger mången timmar med underhållning i retur för eventuell reklamtitt.

Jag citerar dig själv "Vilket är TOTALT irrelevant för denna tråd. SKÄRP DIG!"

Citat:
WiFog is dying, and I think they should.

Er is al veel over geschreven, maar Wifog heeft het toch overleefd.

Citat:
Deras resa från att ha varit ett Reklambaserat Minimobilföretag, till att ha blivit ett renodlat pyramidspel, says it all...

Håller med dig helt. Men du kan ju prova att skriva trevliga inlägg om det.
Citera
2018-09-16, 12:28
Medlem
Wifog tog ju betalt i pengar varje månad för att hålla simkortet aktivt. Även för dem som tittade på reklam så kunde man inte göra det på telefonen eftersom reklamsnutten förbrukade mer poäng än de tre poäng man fick när man tittade. Man måste gå till en dator med internetuppkoppling för att gå plus med reklamen.
Enkäter fanns det ibland. Efter att ha suttit tio minuter och svarat på frågor för att få poäng så avbröts oftast enkäten med: "tack men du tillhör inte våran målgrupp" och enkäten avbröts.

Att ett sådant skämt fortfarande pågår är obegripligt,
Citera
2018-09-16, 12:37
Medlem
Strandslendans avatar
Det jag irriterar mig på mest på "Vi hittade tyvärr ingen reklamfilm just nu. Läs mer här."

Det är ju mödosamt att ens få ihop 3p. Gjorde säkert sex, sju försök innan EN reklamfilm dök upp. Att få ihop bara 10p känns nästan som något oöverkomligt.
Citera
2018-09-16, 13:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Nej det handlar om liknande finansieringsidé.

Not at all.. TV-kanaler lever på exponering. Det som har TV-abbet är en bricka i spelet, medan dennes vänner och bekanta är det egentliga målet för marknadsföringsmodellen.

Den enda som tar del av "WeFuck"'s annonsscam, är användaren själv, och det är knappast troligt att denne användare väljer att dela sin reklamtittartid med sina vänner now is it?

När "WeFuck"'s annonsörer inser det, så är Guldregnet slut.

Citat:
Men med Wifog måste man själv aktivt leta reda på reklamfunktionen. Det ger mer aktiva användare.

Om man med "Aktiv" menar "Will do Anything for a buck"-personer... Men.. well.. Vad för typ av Kunder vill ni egentligen Ha?

Ett företags allmänna kundpsykologi, definierar i slutändan företagets hela etiska profil.

Citat:
Wifog har ju hyrt in sig i Tres nät.

och jag tackar Tre för den nu vitt spridda slogan jag fick mynta efter min kontakt med dem: "3 samtal till kundtjänsten krävs, innan man får 3 att fungera".
Tre's kundpolicy har alltid varit att översälja sin nätkapacitet, till förmån för låga abb-avgifter.
Men, for what good is a Net, you can't always be On it?

Citat:
Er is al veel over geschreven, maar Wifog heeft het toch overleefd.

https://www.youtube.com/watch?v=C2KceOp4jpA

Citat:
Håller med dig helt. Men du kan ju prova att skriva trevliga inlägg om det.

För 20 år sedan var jag trevlig mot allt och alla. Numera fokuserar jag främst på att vara en Bödel emot saker som jag för 20 år sedan såg som ett problem, och som Fortfarande är det.
Citera
2018-09-16, 18:34
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Not at all.. TV-kanaler lever på exponering. Det som har TV-abbet är en bricka i spelet, medan dennes vänner och bekanta är det egentliga målet för marknadsföringsmodellen.

Den enda som tar del av "WeFuck"'s annonsscam, är användaren själv, och det är knappast troligt att denne användare väljer att dela sin reklamtittartid med sina vänner now is it?

När "WeFuck"'s annonsörer inser det, så är Guldregnet slut.

Du verkar förvirrad. Det är svårt att veta vad du argumenterar för eller emot. Vem delar reklamtid med vem? Och hur då, menar du?

Citat:
Om man med "Aktiv" menar "Will do Anything for a buck"-personer... Men.. well.. Vad för typ av Kunder vill ni egentligen Ha?

Med aktiv menas bara det ordet betyder, att Wifog-användare aktivt letar reda på reklamen, medan TV-tittaren passivt matas med reklam. Svårare än så var det inte. Hoppas jag inte behöver förklara ännu mer.

Vilka är "ni" som du refererar till när du undrar vilka kunder "ni" vill ha?

Citat:
och jag tackar Tre för den nu vitt spridda slogan jag fick mynta efter min kontakt med dem: "3 samtal till kundtjänsten krävs, innan man får 3 att fungera".
Tre's kundpolicy har alltid varit att översälja sin nätkapacitet, till förmån för låga abb-avgifter.
Men, for what good is a Net, you can't always be On it?

Och jag citerar dig själv IGEN "Vilket är TOTALT irrelevant för denna tråd. SKÄRP DIG!"

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=C2KceOp4jpA

Och jag citerar dig själv IGEN "Vilket är TOTALT irrelevant för denna tråd. SKÄRP DIG!"

Citat:
För 20 år sedan var jag trevlig mot allt och alla. Numera fokuserar jag främst på att vara en Bödel emot saker som jag för 20 år sedan såg som ett problem, och som Fortfarande är det.

Det tror jag inte det minsta på. Du kan omöjligt vara en vuxen person. Du får fortsätta leka utan mig nu.
Senast redigerad av servalack 2018-09-16 kl. 18:37.
Citera
2018-09-17, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
Det jag irriterar mig på mest på "Vi hittade tyvärr ingen reklamfilm just nu. Läs mer här."

Det är ju mödosamt att ens få ihop 3p. Gjorde säkert sex, sju försök innan EN reklamfilm dök upp. Att få ihop bara 10p känns nästan som något oöverkomligt.
hej,vet inte vad du använder för browser,,jag har uc browser,får alltid mina 90 poäng,utan större problem,,,,
Citera
2018-09-22, 13:14
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezame67
hej,vet inte vad du använder för browser,,jag har uc browser,får alltid mina 90 poäng,utan större problem,,,,
Jag kör Edge och har kört det sedan det kom och kommer inte installera något annat. Låter som om jag får fortsatta problem då.
Citera
2018-09-22, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
Jag kör Edge och har kört det sedan det kom och kommer inte installera något annat. Låter som om jag får fortsatta problem då.
ja tyvärr,,så är edge bland de sämsta tycker jag,,ps,fick 300 p idag,men tog ca 2 timmar,,
Citera
2018-09-23, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
ja tyvärr,,så är edge bland de sämsta tycker jag,,ps,fick 300 p idag,men tog ca 2 timmar,,

Kan Du förklara hur valet av webbläsare påverkar antal möjliga poäng?
Har haft lite otur på stryktipset - kanske byte av webbläsare hjälper även där.
Citera
2018-09-23, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luniatic
Kan Du förklara hur valet av webbläsare påverkar antal möjliga poäng?
Har haft lite otur på stryktipset - kanske byte av webbläsare hjälper även där.
kostar ju inget att prova annan webläsare ,har 8st olika i datorn,,
Citera
2018-09-24, 22:42
Medlem
Måste man använda de reklampoäng man tittat in samma månad nu, dvs går ej att bunkra för t ex ett par månader framåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in