2015-11-24, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 159abc
Då bli man alltså tjock av Atarax?

Neuroleptika är ju kemisk lobotomi! Hur kan man ens tillåta detta gift på folk som inte är galna? Galningarna ska givetvis ta detta gift.

Atarax utgör inte lika stor risk för aptitökning då dess funktion på H1-receptorn inte utgörs av direkt antagonistisk verkan utan som en inverse agonist. Halveringstiden är dessutom väldigt kort.
Citera
2015-11-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ARCALION
Atarax utgör inte lika stor risk för aptitökning då dess funktion på H1-receptorn inte utgörs av direkt antagonistisk verkan utan som en inverse agonist. Halveringstiden är dessutom väldigt kort.

Ok.
Citera
2015-11-24, 17:56
Medlem
Citat:

Varför står det inte på fass att Atarax ökar hungern? Det hade varit förödande om jag råkat börja med den utan att veta att den ökar hungern.

Kan du svara på mitt senaste inlägg också är du snäll? du är så duktig
Citera
2015-11-24, 18:04
Bannlyst
Citat:

Man brukar väl även se en ökad tendens till aptitökning och viktökning när preparatet även har affinitet för 5HT2C. Inte fallet för hydroxyzin.
Citera
2015-11-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilencedBanana
Man brukar väl även se en ökad tendens till aptitökning och viktökning när preparatet även har affinitet för 5HT2C. Inte fallet för hydroxyzin.

Vad menar du? Kan du prata så att jag också förstår?
Citera
2015-11-24, 18:19
Bannlyst
Citat:
Vad menar du? Kan du prata så att jag också förstår?

Finns en receptor som heter 5HT2C som substansen även binder till bortsett från H1 (histaminreceptorn).
Denna kombination är vanlig med neuroleptika, fentiazinderivat som lergigan/theralen/propavan och mirtazapin. Kan öka risken för viktökning och diabetes.

Detta gäller inte atarax(hydroxyzine).
Citera
2015-11-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilencedBanana
Finns en receptor som heter 5HT2C som substansen även binder till bortsett från H1 (histaminreceptorn).
Denna kombination är vanlig med neuroleptika, fentiazinderivat som lergigan/theralen/propavan och mirtazapin. Kan öka risken för viktökning och diabetes.

Detta gäller inte atarax(hydroxyzine).

Ok men personen ovan skrev ju att Atarax påverkar hungern?
Citera
2015-11-24, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ok men personen ovan skrev ju att Atarax påverkar hungern?

Ja det kan den göra men inte lika mycket som den kombinationen av farmakologi jag beskriver. Nu är vi dock ganska OT.
Citera
2015-11-24, 18:33
Bannlyst
Citat:
Berätta mer om din problematik och vad du sa?

Fick du medicinen inom psykiatrin?

Har lidit av svår GAD. Ja jag fick det genom öppenpsykiatrin utan problem. Har en bra läkare och är själv kritisk till att medicineras, vilket läkaren känner till. Såg väl inga risker med förskrivning av benzo för mig. Att jag sedan valde att inte börja använda det är en annan femma.
Det är nog ganska genomskinligt om patienten verkligen behöver det eller ej.
Citera
2015-11-24, 18:39
Medlem
Citat:
Jag äter fluexetine och den ska ge minskad hunger. Trots detta plågas jag ständigt av extrem hunger. Tar dessutom maxdos av medicinen. Varför är det så?

p.s jag har alltid plågats av extrem hunger.

Kan ni svara på detta inlägg också?
Citera
2015-11-24, 18:44
Bannlyst
Citat:
Kan ni svara på detta inlägg också?

Fluoxetin är sockerpiller. Så tror du bara inbillar dig. Har själv tagit det i flera år . bara socker
Citera
2015-11-24, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Fluoxetin är sockerpiller. Så tror du bara inbillar dig. Har själv tagit det i flera år . bara socker

Jo för mig är det sockerpiller. Hur kan det vara tillåtet att sälja verkningslöst skit? Samma sak gäller andra psykmediciner också. Jag känner INGENTING av psykmediciner när det gäller effekt.

Kan det vara så att Fluexetine ökar hunger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in