2015-11-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
I första hand "förstår" jag inte bristen på en grundläggande definition, som preciserar och specificerar vad det egentligen är din tal-mysticism och dennas symbolik relaterar till och försöker beskriva.

Den kommentaren är rätt generell och svävande i mitt tycke. Jag förstår fortfarande inte vad du egentligen vill ha svar på. Kan du inte ge ett exempel på något av det du inte förstår så jag kan utveckla det?
Citera
2015-11-24, 17:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Kan du inte ge ett exempel på något av det du inte förstår så jag kan utveckla det?

a/ Vad "1" egentligen representerar.

b/ Varför du har vald detta "1" som beskrivande symbol.

c/ Har du tänkt dig att "1" som en komponent hämtat från matematik kan ge dig en genväg från spekulativ filosofi direkt till matematisk logik.

d/ Varför du drar fötterna efter dig.
Citera
2015-11-24, 17:19
Medlem
Citat:
Den kommentaren är rätt generell och svävande i mitt tycke. Jag förstår fortfarande inte vad du egentligen vill ha svar på. Kan du inte ge ett exempel på något av det du inte förstår så jag kan utveckla det?

Citat:
a/ Vad "1" egentligen representerar.

b/ Varför du har vald detta "1" som beskrivande symbol.

c/ Har du tänkt dig att "1" som en komponent hämtat från matematik kan ge dig en genväg från spekulativ filosofi direkt till matematisk logik.

Det är ingen symbol, 1 är 1 (en hel om du vill) och i detta fallet existerar det utanför rumtiden eftersom "oändlighet" är en inre egenskap i den abstrakta konstruktionen. Eftersom det är oändligt 1 till skillnad från det i annat fall ensamt existerande oändligt 0, så har det en enorm orsakskraft.

Citat:
d/ Varför du drar fötterna efter dig.

Jag har mina skäl.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2015-11-24 kl. 17:23.
Citera
2015-11-24, 17:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
1 är 1 och i detta fallet existerar det utanför rumtiden eftersom "oändlighet" är en inre egenskap i den abstrakta konstruktionen.

För det bara är så?
Citera
2015-11-24, 17:34
Medlem
Citat:
Finns endast matematisk logik i den abstrakta konstruktionen som jag "drar fötterna efter mig" med att presentera. Vad gäller att det som är evigt inte bryr sig om rumtid är inte "spekulativ filosofi".
Citera
2015-11-24, 17:35
Medlem
Citat:
För det bara är så?
Det kan bevisas, men jag vill inte göra det innan vi har konsensus om dess implikation.
Citera
2015-11-24, 17:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det kan bevisas, men jag vill inte göra det innan vi har konsensus om dess implikation.

Och jag går ännu "djupare". Jag vill ha en gemensam kommunikations-platform, före jag tar ett steg till.

Så: Förtydliga dig.
Citera
2015-11-24, 17:54
Medlem
Citat:
Finns endast matematisk logik i den abstrakta konstruktionen som jag "drar fötterna efter mig" med att presentera. Vad gäller att det som är evigt inte bryr sig om rumtid är inte "spekulativ filosofi".

Citat:

Vad jag menar är att normalt sett säger man att "inget är evigt", att det inte finns något som är evigt. Detta betyder att 0 alltså är evigt men inget annat. Vad jag kan bevisa är att abstrakt 1 med oändlighet som inre egenskap är konstruerat, därmed är alla kriterier uppfyllda för att "något" evigt existerar.

Vad är då implikationen av detta, kan vi ha en konsensus om att när jag bevisar ett oändligt abstrakt 1 så erkänner du att jag är Gud?
Citera
2015-11-24, 18:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vad jag menar är att normalt sett säger man att "inget är evigt", att det inte finns något som är evigt. Detta betyder att 0 alltså är evigt men inget annat. Vad jag kan bevisa är att abstrakt 1 med oändlighet som inre egenskap är konstruerat, därmed är alla kriterier uppfyllda för att "något" evigt existerar.

Vad är då implikationen av detta, kan vi ha en konsensus om att när jag bevisar ett oändligt abstrakt 1 så erkänner du att jag är Gud?

Allt det där pågår inne in ditt huvud.
Citera
2015-11-24, 18:08
Medlem
Citat:
som du vill
Citera
2015-11-24, 18:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
som du vill

Japp. Försök skaffa dig en gemensam kommunikations-platform (samma "råd" jag har gett Tramse).
Citera
2015-11-24, 19:18
Medlem
Citat:
Japp. Försök skaffa dig en gemensam kommunikations-platform (samma "råd" jag har gett Tramse).
Jag försöker att hålla mig till det som jag kan ge belägg för. Det är detta som är en gemensam plattform.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2015-11-24 kl. 19:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in