2015-11-23, 18:10
Medlem
Captain.Johanssons avatar
22 åriga Robin Tranberg från Varberg är klar för Giffarna.
Givetvis har han det där långa håret så han passar in med Selin och Helg.
Aldrig sett honom spela eller åtmistone aldrig lagt märke till honom men förhoppningsvis kan han höja vår trupp, får se om han tar en startplats.
2015-11-23, 18:12
Medlem
Bajen skriver 3 års kontrakt med Aidoo. Av det lilla man fick se av honom så kommer det att bli en riktigt bra värvning, killen är bara 20 år.
2015-11-23, 18:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
22 åriga Robin Tranberg från Varberg är klar för Giffarna.
Givetvis har han det där långa håret så han passar in med Selin och Helg.
Aldrig sett honom spela eller åtmistone aldrig lagt märke till honom men förhoppningsvis kan han höja vår trupp, får se om han tar en startplats.
Det är en spelare som Bajen-Jompa i 08-fotboll kallade nya Petter Andersson och tyckte det var förjävligt att Hammarby aldrig gav honom en ärlig chans. Får se hur pass verkligt det uttalandet var.
2015-11-23, 19:50
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det är en spelare som Bajen-Jompa i 08-fotboll kallade nya Petter Andersson och tyckte det var förjävligt att Hammarby aldrig gav honom en ärlig chans. Får se hur pass verkligt det uttalandet var.

Nya Petter Andersson var överdrivet, men han är väldigt duktig. Stabil och mogen spelare. Extremt dumt hur han behandlades hos oss. Fick bara chansen hos oss på slutet, vilket är märkligt med tanke på hur vi spelade på den tiden. Jag antar att Nanne inte kunde lova honom den speltid han ville ha och gick då till Varberg. Vad som är anmärkningsvärt är att han gick dit och blev lagkapten direkt trots att han som sagt var helt ny i laget och dessutom bara var typ 20 bast.
2015-11-23, 20:18
Medlem
hortaxis avatar
Tranberg till Giffarna känns som en klockren värvning! Han har fått mycket lovord från tidigare klubbar. Upp till bevis nu Robin.
2015-11-23, 21:19
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Nya Petter Andersson var överdrivet, men han är väldigt duktig. Stabil och mogen spelare. Extremt dumt hur han behandlades hos oss. Fick bara chansen hos oss på slutet, vilket är märkligt med tanke på hur vi spelade på den tiden. Jag antar att Nanne inte kunde lova honom den speltid han ville ha och gick då till Varberg. Vad som är anmärkningsvärt är att han gick dit och blev lagkapten direkt trots att han som sagt var helt ny i laget och dessutom bara var typ 20 bast.
Tranberg höll helt enkelt inte måttet de gånger han fick chansen så det var helt naturligt att inte spela och sen släppa honom när de inte kunde komma överens om ett nytt kontrakt.

Jompas jämförelser med Petter säger för övrigt en hel del om hans fotbollskunskaper med tanke på att de inte har mycket gemensamt förutom att båda är mittfältare.
2015-11-23, 21:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag tror ändå att potentialen finns för att han skall kunna hålla hög klass i allsvenskan. Sedan är det ju en billig chansning såklart. Men hellre en chansning än en solklar felvärvning som d-Rex. Jag är fortsatt positiv till en möjlig toppstrid nästa år, det ser redan ut som att vi har den bästa truppen i klubbens historia.

Du brukar ha bra koll på allt utanför din klubb, men när din egen klubb är inblandad så är du faktiskt värre än en sork med hybris. Ni har haft ett bra år på, jag vet inte hur många år, och enligt dig bör ni alltid vara i topp.
2015-11-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Det har insinuerats här och där på gatan om att Carlgren ska gå till Italien. Huruvida det finns någon faktiskt substans i det låter jag vara osagt, men det är väl knappast otänkbart. Han bör väl avyttras nu i vinter om AIK ska få några kronor. Jag ser väl helst att man förlänger kontraktet med honom om möjligt.

Om han säljs så måste vi förstås ha in en målvakt. Stam är en katastrof.
Förstår inte hur dålig er förstemålvakt måste varit som vart petad och gav Stam chansen i förstaläget?

2015-11-23, 22:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Förstår inte hur dålig er förstemålvakt måste varit som vart petad och gav Stam chansen i förstaläget?

Antyder du nåt osmakligt eller är det en ärlig fråga? Stam har bara varit förstamålvakt när Turina dog, gjorde det bra och sedan visade han sitt rätta jag i inledningen av 2014. Carlgren fick då chansen och visade sig vara exakt det vi behövde.
2015-11-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Antyder du nåt osmakligt eller är det en ärlig fråga? Stam har bara varit förstamålvakt när Turina dog, gjorde det bra och sedan visade han sitt rätta jag i inledningen av 2014. Carlgren fick då chansen och visade sig vara exakt det vi behövde.
Jag trodde jag gjorde det ganska tydligt med min smiley att jag "antydde något osmakligt".
2015-11-23, 22:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag trodde jag gjorde det ganska tydligt med min smiley att jag "antydde något osmakligt".
Nä, kunde lika gärna varit ovetande om vem som stod i mål innan Stam. Bajare är ju inte direkt de klokaste individerna.
2015-11-23, 23:14
Avslutad
Några nyheter kring HIF?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in