2015-11-18, 13:58
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Raketen har startat!!!!

Hoppas brænslet håller!!
Citera
2015-11-18, 14:21
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Raketen har startat!!!!

Nja, Anoto har pendlat mellan 1,2 och 1,4 i över en månad. Visserligen snabb uppgång 1,2 -> 1,3 nyss men jag är inte övertygad än.
Citera
2015-11-18, 14:21
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Hoppas brænslet håller!!
Vi får se. Driver lite med neggosarna bara hehe..
Citera
2015-11-18, 16:56
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarnTure
Finns väl inget värre än den där muppen Sannolikt som spammar sönder forumet med gamla eller irrelevanta länkar, alla som sitter och säger AMEN varje gång det nämns att kursen går ner och nu jävlar är det REA!!!!!...

Riktigt lågbegåvade individer som försöker övertyga andra att det är positivt att kursen går ner.

Du däremot, du framstår som mycket mer intellektuell än Sannolikt från Placera. Du använder trots allt fem utropstecken direkt följda av tre punkter i ditt inlägg -- vilket skriftligt ornament! Imponerande att du dessutom lyckas klämma in fyra whoco-smileys på slutet.

Jag har inte postat mycket här på Flashback på senaste tiden, främst eftersom att jag numera håller mig till Placera, men när jag snabbt går igenom dina Anoto-inlägg senaste dagarna ser det ut som om du inte har så bra koll på aktien. Du påstod t.ex. att Anoto aldrig skulle bli en raket idag kl 13:38.. samtidigt har aktien ökat 430% senaste året. Anoto är redan en raket. Självklart kommer aktien inte att tuffa rakt upp hela tiden, men värdeökningen och aktietrenden är omöjlig att dementera.
Senast redigerad av Sumsarr 2015-11-18 kl. 17:13.
Citera
2015-11-19, 11:00
Medlem
Anoto baroner,

Hur ser ni TA? Tror ni vi ska gå ännu mer ner till 1:an innan raketen går till 2:an?

Jag har lyckats frigöra 40,000 kr och avvaktar.
Citera
2015-11-19, 19:54
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Anoto baroner,

Hur ser ni TA? Tror ni vi ska gå ännu mer ner till 1:an innan raketen går till 2:an?

Jag har lyckats frigöra 40,000 kr och avvaktar.
Jag hade kastat in dom på 1,23. Sedan hade jag legat still och lång. Men där skiljer vi oss nog.
Citera
2015-11-20, 13:06
Medlem
Placeraforumet fortsätter i gammal fin anda att posta länkar till gamla produkter och skriva "det här, är det här nytt??? Anotos senaste??? Är det? Är det???"

Något desperata. Om de nu är såna LÅNGLIGGARE som de påstår så begriper inte jag varför de följer kursen slaviskt varje minut???
Citera
2015-11-20, 13:10
Medlem
placeraforumet är vad det är, tror många har hoppat in i anoto på lösa grunder och nu är nervösa. Själv är jag lugn, december och kommande året har nog mycket intressant att erbjuda, tvivlar dock på att raketen kommer inom den snara framtid som placera forumet hoppas.
Citera
2015-11-23, 17:31
Medlem
Fortfarande några tappra själar på placeraforumet.

Snart...i december, DÅ!

Hur länge har de hållt på så? Minst ett halvår, och alltid är det "nästa vecka" det ska hända
Citera
2015-11-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78

Snart...i december, DÅ!

Hur länge har de hållt på så? Minst ett halvår, och alltid är det "nästa vecka" det ska hända

Har vi lite flyt presenterar HP nya produkter den 1-3 Dec som Anoto kanske ingår i. Men vem vet..
Citera
2015-11-23, 18:21
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78

Snart...i december, DÅ!

Ja? Det vi väntade på var HP avtalet, som, har bekräftats. Det vi väntar på nu handlar om omfattningen av avtalet (4årigt) samt produktsläpp. Vad mer har hänt? Anoto har förvärvat Livescibe via pågående offensiv NE (som förväntas vara klar i närtid). Att kursen legat still innebär ju bara en positiv utspädning.. Så ja, snart så!
Citera
2015-11-23, 22:54
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Ja? Det vi väntade på var HP avtalet, som, har bekräftats. Det vi väntar på nu handlar om omfattningen av avtalet (4årigt) samt produktsläpp. Vad mer har hänt? Anoto har förvärvat Livescibe via pågående offensiv NE (som förväntas vara klar i närtid). Att kursen legat still innebär ju bara en positiv utspädning.. Så ja, snart så!

Vad är positiv utspädning för något?

Som jag förstår det har Anoto bara radat storförluster efter varandra trots att man kämpat på börsen i 15 år, och många år innan dess, -30 MSEK bara senaste kvartalet med en omsättning på 55 MSEK. Denna förlustmaskin med en miljard aktier värderas idag till 1,2 miljarder SEK, främst tack vare ett ganska diffust avtal med HP som ännu inte genererat någonting. För att hålla sig rullande har man tydligen haft ett par stora nyemissioner per år de senaste åren. Det känns inte så positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in