2015-11-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
NBs "DNA i blod" fynd NÄR hittades dom?, varför så sent i utredningen, pga plantering ???

Jag skulle bra gärna villa veta vilket datum NBs blodfynd gjordes, och DNA i blodet identifierades?

Polisen borde ju ha hittat blodfläckarna aldeles omgående iom att, även om dom var mycket små, var dom synliga dvs blodbesudlingen vid byxlinningen och fläcken på jackärmet.
Men som jag kommer ihåg det så hade man den 21 Juni fortfarande inte hittat några tekniska bevis alls.

Men hur kan det komma sig?

BOs kläder är vel något av det allra första man undersöker, så man skulle ju tro att krimteknikerna hittade blodfläckarna redan på tisdagen senast onsdagen den 15/16 Juni och DNA test av dessa blodfläckar tar ju inte mer än ett dygn, men låt oss bara säga 3 dygn, då har vi den 19 Juni, så då skulle polisen och åklagaren ju ha kunnat gå ut i media redan den 19 Juni och berätta att dom hittat den misstänktes blod/DNA på BOs kläder/Tillhörigheter.

Jag vet inte vad du jämför med men Polisens arbete under utredningsarbetet så är inte första prioritet om man hittar bevis att gå ut i media. Gör Polisen är det mer intressant när man har som i detta fall hittar DNA bevis att använda detta i förhör med den misstänkte Då han inte erkänt kan det ta ett tag ínnan de informerar allmänheten. O jag mins rätt råder i detta fall förundersökningssekretess så att det skulle komma information är snarare undantag än regel.

Men så blev det inte...inte förens den 25 Augusti går åklagaren i media och säger att dom hittat blod på Lisas tillhörigheter, alltså drygt 2 månad efter Lisa hittades !?
Hur har det gått till?
varför SÅ länge efter?:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/lis...gars-omhaktad/
Publicerad 2015-08-24 Åklagaren säger:
– Jag har tidigare sagt att det finns flera DNA som binder den misstänkta till Lisa Holm. Nu har vi flera dna-träffar, bland annat hans blod på Lisa Holms tillhörigheter. DNA i form av blod måste man säga är stark bevisning.

Själva förundersökningen tog lång tid och åtalet sköts upp igen och igen, så vad var det igentligen som tog SÅ lång tid? var det att den tekniska bevisningen inte var tillräckligt stark?

Är du medveten om att försvaret begärde mer tid under förundersökningen, det har de all rätt att begära och då tar det längre tid vilket man inte ensidigt ska belasta Polisen för,

Hur blev den plötsligt SÅ stark SÅ himmla länge efter Lisa hittades ? hmmmmm.....

Jag vet självklart inte när analysen blev klar, o det var enkelt att utföra eller komplicerat. Men du kan inte tro att den tidpunkt media och allmänheten blir informerad om vitala delar av FU är samma tidpunkt som Polisen fått klart DNA proven.

Men det går inte att få reda på iom att alla dom upplysningar är sekretessbelagda, det finns helt enkelt inga datum als att hitta på diverse prov/test i FUP, men varför är alla dessa datum skretessbelagda,
ja det kan man fråga sig!

Jag är osäker på vad du ska ha alla exakta datum för när provresultaten kom till Polisen, vad ska du göra med den informationen. Mitt förslag är att du även skaffar domen (du verkar ha FUP.

Det som går att läsa där bör vara tillräckligt, det som du saknar lär vi aldrig få reda på och det är oklart vad du ska ha de uppgifterna till.
2015-11-21, 18:35
Bannlyst
Den som har haft mest tillgång till Nerijus DNA och Nero Spermint är nog Nero, härnäst kommer IB, såsom förvisso kan ha lagt en del på lager i sin menskopp vilket kan förklara en del av kontaminationen om hon inte kunde separera safterna. Kan Nerijus blivit utnyttjad bara för att han älskade sin kära fru och idkade älgskog med henne?

Återigen en stackars man som alla ville klämma åt?

Kan det vara en familjekonspiration styrd från litauen, där nu mamma sitter och säger sig inte kunna äta och att polisen är rädd, i själva verket är det hon som ligger bakom mordet men har haft hjälp av samtliga och irinkas menskopp.

Lägg märke till att menskoppen inte ens nämns i FUP! är inte det fubbigt?

Kan Nerijus ha planterat ut sitt eget DNA för att han tyckte synd om sig själv? Och bara ville ha lite skoj?
2015-11-21, 19:29
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Du har uppenbarligen noll erfarenhet av hur människor reagerar i förhör eller då man tror att en i ens familj är i trubbel.
Du baserar hela din teori på att pappan lät "konstigt".

Don't quit your day job
För det första: Han ÄR "konstig"!

För det andra: Han ÄR iblandad och det finns fler "kompis/kompisar" inblandade och dom vet hur man "framear" och "städar".

För det tredje: Jag har inget "day job", så därför kan jag sitta här och skriva på nätterna och jag tänker fortsätta rota, för jag vet att det ligger många hundar begravda här, eller skelett som kommer ramla ur garderoben, när man väl hittar nyckeln och det avgörande, vilket nog inte är helt far away, för det börjar osa!
2015-11-22, 00:39
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Vad jag tycker är intressant är att Inger Rönnbäck NBs försvarare var Åklagare i Helena-fallet. Hon fick in massa tips om en viss man. Denna man släpptes pga brist på bevis. Mannen vi talar om är släkt med familjen som äger stället där Lisa blev mördad.
Hum? Ja det var intressant, åter igen, ingen slump som inte är en slump eftersom det inte finns någon slump. Jag hoppas att det dyker upp mer, för det finns mycket här som hopar sig och bara "råkar" vara så. Brukar alltid gå på känsla och från början har detta fall haft über-stora dimensioner, jämfört med många andra fall och s k "sommarmord", förstod ärligt talat först inte varför det blev sånt himla pådrag och sån uppståndelse, men började rätt snart att ana att det måste ligga mycket mer nedgrävt här bakom, som t e x försvunna Helena A från 1992. Sedan bara att addera allt och inget stämmer med NB, han är framead och pappa Holm pratar strunt och emot sig själv hela tiden.
2015-11-22, 01:45
Medlem
Zylfidens avatar
Exempel på hur Pappa Holm uttalar sig:
"Han beskriver henne som blyg. Jobbet på kafét var hennes första och föräldrarna hade länge försökt få ut henne i jobb men pappan säger att det var lite segt eftersom Lisa Holm var just blyg. På kafét ville hon helst jobba i disken.

– Hon skulle aldrig gå fram till en okänd människa om han inte var i nöd, säger pappan.

Han beskriver att han är oerhört mån om sina döttrar och ville skydda dem mot elände.

– Lisa var förbjuden att använda facebook, säger han.

Däremot ville han att hon skulle vara fri och han var drivande i att hon skulle skaffa en moped som en del i den processen.

– Jag ångrar något fruktansvärt att jag var drivande i det här med mopeden, säger pappan i rätten.

När klockan närmar sig åtta och Lisa Holm fortfarande inte kommit hem säger pappan att hans fru känner att det inte är bra och säger att han får åka och leta.

Han åker då mot Blomberg. Pulsen stiger allteftersom.

– Jag letar efter en trafikolycka, säger han.

Han blir först lättad när han hittar hennes moped vid kafét. Men när han ser att nycklarna sitter kvar blir han riktigt orolig.

På kort tid larmar han både polisen och lyckas få flera vänner att komma till Kinnekulle för att hjälpa till och leta.

De går hela nätterna och letar efter vägarna. Pappan är också den som hittar Lisa Holms körkort under onsdagen.

– Är man målmedveten och har den utbildningen som jag har så ger man inte upp. Man lägger sig inte ner och dör, säger pappan som är teknisk officer i svenska armen".

Kommentarer:
Lisa är blyg, rädd, osjälvständig? Men tydligen kunde hon sköta kafét själv och stängde? Pappa vill att hon skall vara blyg och kuvad och helst jobba i disken, men hon började revoltera(hon kanske bara var allmänt lat och obstinat, därför pusha med jobb och åka dit och "kolla" så att hon är där och sköter sig).

När hon "fickringer" pappa, hörs hon prata med någon, han kan inte avgöra om det är en man eller kvinnoröst, han tror att det är en ljus mansröst? "Hon skulle aldrig gå fram till någon om det inte var nöd"?

Lisa skulle vara fri och han behöver, "vara drivande i processen", men samtidigt ska hon skyddas mot allt "elände"? Hon är förbjuden att använda Facebook(båda döttrarna har facebookkonton, Lisas konto med profilbild där hon är yngre med en bula i pannan)?

Varför letar man efter en trafikolycka? Det hade inte jag gjort!

Blir lättad när han ser moppen, men blir riktigt orolig när nycklarna sitter i? Men hallå?! Hon kanske faktiskt är i närheten? Hånglar med killen inne i laggårn? Nä, vi ringer militärkompisar å sen polisen!
Sen går dom hela nätterna å "grejar" i lugn å ro och pappa hittar hennes körkort? Alltså, ärligt talat, vad är det som säger mig att inget liksom stämmer här? Sen exakt VAD som hänt och HUR är frågan, men nä, jag köper inte pappa Holms story, sorry! Dessutom har han väl aldrig varit misstänkt och heller inte fått vissa frågor som hade varit intressant att höra svaret på, men men, är man "målmedveten och har den utbildningen" som han har så ger man ju inte upp i första taget liksom, nä just det, man vet vad man gör när man är "teknisk officer i svenska armén".
2015-11-22, 03:06
Medlem
Starka indicier som visar att NB hade ingenting med Lisas död att göra.
1. De här sakerna som tillhört Lisa och finns utspridda på grusvägen från cafeet till Martorp på en sträcka av ca 1 km finns ingen möjlighet att NB har kunnat göra han hade inte den tiden till förfogande. Enligt Tingsrättens dom sid 36 har de ingen förklaring hur sakerna kommit dit.
Man kan påstå att det är en annan person än NB som spridd ut sakerna på 11 olika ställen, där motivet sannolikt är att utredningen skall söka kroppen mot Martorp.
2. Kroppen av Lisa påträffades den 12 juni och hon försvann den 7 juni, det finns inga uppgifter att polisen sökt i lokalen eller rishögen som fanns ca 20 m från lokalen innan den 12 juni, som kan ses som mycket underligt.
Nu finns det ett vittne en lantarbetare CB som såg in i lokalen den 9 juni och enligt hans uppgifter fanns det trasmattor framför skåpen, när kroppen upptäcktes tog polisen foto av skåpet och golvet och några trasmattor fanns inte på fotot, det som fanns på fotot var en stor kläd hög i skåpet där kroppen fanns som inte CB nämnde, som han aldrig skulle missat om den fanns där när han såg in i lokalen.
Därför kan man dra slutsatsen att den 9 juni fanns ingen kropp i lokalen utan den har kommit dit efteråt, om så är fallet är det inte NB som placerat kroppen i skåpet och han är därför ingen gärningsman.
3. Den 8 juni gör Adriana en anmälan till polisen att en man som hon sedan tror är NB den 6 juni skulle ha försökt få henne att sätta sig i hans bil och visa något ställe på kartan, men hon joggar iväg från stället.
Hon påstår att den här mannen pratar dålig knagglig engelska, som inte stämmer därför NB pratar mycket bra engelska som erkänts av flertal personer han har också varit bosatt i England i 4 år och förhöret med honom gjordes på engelska.
Sedan är Adriana mycket osäker på signalementet och även bilen som personen hade.
Därför kan de här vittnesuppgifterna ifrågasättas, som finns i förundersökningen, att det skulle ha varit NB som önskade få henne att sätta sig i hans bil, finns ingen logik till det.
4. Den tiden som NB hade till förfogande skulle han aldrig ha kunnat genomföra mordet som skall vara sexrelaterat, den tiden fanns inte. När man studerar tidsaxeln och vittnesuppgifter går det inte ihop helt enkelt.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-22 kl. 03:36.
2015-11-22, 04:40
Medlem
Att få indicier om Lisa Holm verkligen har varit i ladan, som påstås vara mordplatsen är spårhundar lämpliga att använda för en sådan bekräftelse.
När Lisa var försvunnen fick Magnus Lilja order att komma till platsen med sin spårhund.
Han började söket 23.30 att från mopeden få uppfattning åt vilket håll Lisa gått om det skulle ha varit mot ladan.
Hunden ger ingen indikation vart hon gått, han utökar sökcirkeln men inget resultat. Med mobilen som Lisa hade kan inses att den rört sig mot Martorp. Här kommer en klar indikation att Lisa har inte blivit placerad eller tagits till ladan, utan sannolikt åkt med bil mot Martorp.
Magnus Lilja förflyttar söket till ladan och söker där runt i lokalen på alla möjliga ställen, där hunden markerar är där NB bajsade, det låg ett tyg över bajshögen. Men annars finns det inga markeringar av hunden, eller att den var speciellt intresserad av någonting i ladan, som skulle vara mordplatsen eller annat som har med mordet att göra.
Polisen tar in ett flertal hundar för att söka i ladan men det ger inget resultat.
Ex. Polisinspektör Ulf Lundström söker med hund i ladugården där golvet är täckt med halm. Hunden letar bra men inga fynd.
Ex. Christina L med hunden Majsan som markerar lik, blod, sperma. Söket sker i ladan där bland annat man hittat örhängen och det påstås att kroppen hängt från ett rör. Hunden ger inga markeringar eller fynd.
Polisen har använt ett stort antal hundar att söka bland annat i ladan som skulle vara mordplatsen och ingen av hundarna har gjort markering eller fynd.
Jag anser att man kan utesluta att ladan varit någon mordplats utan alltsammans är fejkad och örhängen och handsken i ladan är ditplanterat.
Att mordplatsen är fejkad och NB är ingen gärningsman stämmer in med de tidigare indikationer som finns i fallet.
En sannolik teori om mordet på Lisa är att hon åkte med bil från platsen där mopeden fanns, sannolikt frivilligt, och blev transporterat till något ställe som inte är känt och där blev hon mördad.
Kroppen förvarades på mordplatsen tills efter den 9 maj, när den placerades i lokalen eller boden i Martorp och hjälmen och jackan slängdes på rishögen .
Den som är gärningsmannen måste ha känt till rutinerna på gården väl, därför att komma till lokalen måste ske genom gården.
Gärningsmannen gjorde det misstaget han kände inte till att NB hade ingen tid, varken att placera ut sakerna på grusvägen mot Martorp, eller att utföra mordet.
Sedan är polisens hundar ett ypperligt hjälpmedel att avslöja om det är en äkta eller fejkad mordplats.
NB har hela tiden påstått att han är oskyldig till Lisas död, som han heller aldrig träffat, och jag anser att han har sagt sanningen.
2015-11-22, 05:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Att få indicier om Lisa Holm verkligen har varit i ladan, som påstås vara mordplatsen är spårhundar lämpliga att använda för en sådan bekräftelse.
När Lisa var försvunnen fick Magnus Lilja order att komma till platsen med sin spårhund.
Han började söket 23.30 att från mopeden få uppfattning åt vilket håll Lisa gått om det skulle ha varit mot ladan.
Hunden ger ingen indikation vart hon gått, han utökar sökcirkeln men inget resultat. Med mobilen som Lisa hade kan inses att den rört sig mot Martorp. Här kommer en klar indikation att Lisa har inte blivit placerad eller tagits till ladan, utan sannolikt åkt med bil mot Martorp.
Magnus Lilja förflyttar söket till ladan och söker där runt i lokalen på alla möjliga ställen, där hunden markerar är där NB bajsade, det låg ett tyg över bajshögen. Men annars finns det inga markeringar av hunden, eller att den var speciellt intresserad av någonting i ladan, som skulle vara mordplatsen eller annat som har med mordet att göra.
Polisen tar in ett flertal hundar för att söka i ladan men det ger inget resultat.
Ex. Polisinspektör Ulf Lundström söker med hund i ladugården där golvet är täckt med halm. Hunden letar bra men inga fynd.
Ex. Christina L med hunden Majsan som markerar lik, blod, sperma. Söket sker i ladan där bland annat man hittat örhängen och det påstås att kroppen hängt från ett rör. Hunden ger inga markeringar eller fynd.
Polisen har använt ett stort antal hundar att söka bland annat i ladan som skulle vara mordplatsen och ingen av hundarna har gjort markering eller fynd.
Jag anser att man kan utesluta att ladan varit någon mordplats utan alltsammans är fejkad och örhängen och handsken i ladan är ditplanterat.
Att mordplatsen är fejkad och NB är ingen gärningsman stämmer in med de tidigare indikationer som finns i fallet.
En sannolik teori om mordet på Lisa är att hon åkte med bil från platsen där mopeden fanns, sannolikt frivilligt, och blev transporterat till något ställe som inte är känt och där blev hon mördad.
Kroppen förvarades på mordplatsen tills efter den 9 maj, när den placerades i lokalen eller boden i Martorp och hjälmen och jackan slängdes på rishögen .
Den som är gärningsmannen måste ha känt till rutinerna på gården väl, därför att komma till lokalen måste ske genom gården.
Gärningsmannen gjorde det misstaget han kände inte till att NB hade ingen tid, varken att placera ut sakerna på grusvägen mot Martorp, eller att utföra mordet.
Sedan är polisens hundar ett ypperligt hjälpmedel att avslöja om det är en äkta eller fejkad mordplats.
NB har hela tiden påstått att han är oskyldig till Lisas död, som han heller aldrig träffat, och jag anser att han har sagt sanningen.

Nog många som är skeptiska till denna utredning. Ju mer som kommer fram desto märkligare ter sig utredningen.
Som att moped undersöks först 6 veckor efter försvinnandet.

Jag har ställt frågor i Lisa Holmstråden rörande om det finns uppgifter om offret var gravid eller ej. Oskuld eller ej. Utfört en abort i nära anslutning till mordet eller tidigare.

Alla dessa inlägg är nu försvunna. Varför är detta ett så känsligt ämne?

Tycker det kunde tala för ett motiv vilket jag också framfört i mina inlägg.

Någon som vet?
2015-11-22, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Exempel på hur Pappa Holm uttalar sig:
"Han beskriver henne som blyg. Jobbet på kafét var hennes första och föräldrarna hade länge försökt få ut henne i jobb men pappan säger att det var lite segt eftersom Lisa Holm var just blyg. På kafét ville hon helst jobba i disken.

– Hon skulle aldrig gå fram till en okänd människa om han inte var i nöd, säger pappan.

Han beskriver att han är oerhört mån om sina döttrar och ville skydda dem mot elände.

– Lisa var förbjuden att använda facebook, säger han.

Däremot ville han att hon skulle vara fri och han var drivande i att hon skulle skaffa en moped som en del i den processen.

– Jag ångrar något fruktansvärt att jag var drivande i det här med mopeden, säger pappan i rätten.

När klockan närmar sig åtta och Lisa Holm fortfarande inte kommit hem säger pappan att hans fru känner att det inte är bra och säger att han får åka och leta.

Han åker då mot Blomberg. Pulsen stiger allteftersom.

– Jag letar efter en trafikolycka, säger han.

Han blir först lättad när han hittar hennes moped vid kafét. Men när han ser att nycklarna sitter kvar blir han riktigt orolig.

På kort tid larmar han både polisen och lyckas få flera vänner att komma till Kinnekulle för att hjälpa till och leta.

De går hela nätterna och letar efter vägarna. Pappan är också den som hittar Lisa Holms körkort under onsdagen.

– Är man målmedveten och har den utbildningen som jag har så ger man inte upp. Man lägger sig inte ner och dör, säger pappan som är teknisk officer i svenska armen".

Kommentarer:
Lisa är blyg, rädd, osjälvständig? Men tydligen kunde hon sköta kafét själv och stängde? Pappa vill att hon skall vara blyg och kuvad och helst jobba i disken, men hon började revoltera(hon kanske bara var allmänt lat och obstinat, därför pusha med jobb och åka dit och "kolla" så att hon är där och sköter sig).

När hon "fickringer" pappa, hörs hon prata med någon, han kan inte avgöra om det är en man eller kvinnoröst, han tror att det är en ljus mansröst? "Hon skulle aldrig gå fram till någon om det inte var nöd"?

Lisa skulle vara fri och han behöver, "vara drivande i processen", men samtidigt ska hon skyddas mot allt "elände"? Hon är förbjuden att använda Facebook(båda döttrarna har facebookkonton, Lisas konto med profilbild där hon är yngre med en bula i pannan)?

Varför letar man efter en trafikolycka? Det hade inte jag gjort!

Blir lättad när han ser moppen, men blir riktigt orolig när nycklarna sitter i? Men hallå?! Hon kanske faktiskt är i närheten? Hånglar med killen inne i laggårn? Nä, vi ringer militärkompisar å sen polisen!
Sen går dom hela nätterna å "grejar" i lugn å ro och pappa hittar hennes körkort? Alltså, ärligt talat, vad är det som säger mig att inget liksom stämmer här? Sen exakt VAD som hänt och HUR är frågan, men nä, jag köper inte pappa Holms story, sorry! Dessutom har han väl aldrig varit misstänkt och heller inte fått vissa frågor som hade varit intressant att höra svaret på, men men, är man "målmedveten och har den utbildningen" som han har så ger man ju inte upp i första taget liksom, nä just det, man vet vad man gör när man är "teknisk officer i svenska armén".

Hut tänker du människa skulle ovanstående beskrivning av vad pappan gjorde och hur han var samt hur han reagerade när inte Lisa kom hem och när han såg moppeden med nycklarna i tändningslåset. Är det detta du bygger dina misstankar på ?

Jag ser inget konstigt alls, man kan ha åsikter om föräldrar till en 17 åring ska förbjudas att ha facebooks konton (vet inte hur du vet det men jag får väl lita på dig) men det är ju inte ett tydligt tecken på konstigt eller misstänkt föräldrar beteende.

Jah vet inte hur du ställer dig till de muslimer som inte låter sina döttrar var ute efter skolan, inte dejta, och inte själv välja vem de ska gifta sig med.

Med din hemsnickrade logik så har vi en grupp potentiella massmördare om det är kriteriet för överbeskyddande fäder.

Att han blev orolig och åkte för att leta och trodde att Lisa råkat ut för en trafikolycka tycker du också är ett väldigt misstänkt beteende speciellt att han var rädd för att en trafik olycka inträffat.
Jag vet inte hur du fungerar men om min dotter ringde och sa att hon skulle ta moppen hem och inte dök upp och inte svarade på elefon så hade jag också blivit orolig och tanken på en trafik olycka hade legat nära till hands.
- Vad menar du ett normalt beteende hade varit, alltså vad borde han tänkt utan att du skulle fatta misstankar.

Slutligen måste jag ställa liknande fråga till dig som till Fargo.

Är du inte rädd för att göra folk illa med dina fria fantasier som du väljer att publicera.
Du pekar ju ut pappan som just förlorat sin dotter som antingen gärningsman, eller medhjälpare. Det du utan förbehåll påstår är att pappan är den som städat bort bevis och planterat bevis.

Det finns många som känner sig lugnade av att mördaren är dömd, vad ska tänka om de läser dina inlägg.

Dessutom gör du det efter att FUP är släppt och domen finns att läsa. Kända experter har uttalat sig om att FU är väl utförd och domen den förväntade.

- Vem fan är du som självsäkert vet att det skulle förhålla sig på något mystiskt sätt.

Mitt råd är att du ska använda ditt engagemang påFG men välja ett annat ämne än mord då du kan såra och skada människor offantligt.
2015-11-22, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro

Är otroligt mycket oklarheter i detta fall.
Viktigaste i mina ögon är:
Lastaren som 20.20 söndag står ute men står inne på måndag. Denna tid har han alibi.
Svarta bilen som Lisa pratar med vid aktuell tidpunkt (förmodligen denna som hörs i fickringning)
Handske planterad förmodligen då Lisas pappa säger själv att den skulle han ha hittat på söndagen om den varit där.
Inget DNA i NBs bil.
Inga fingeravtryck från nb
DNA från nb kan komma från att hon släpats över blod på golvet från nb.
Byxlinningen då? Jo använts några gamla handskar från ladan som han hade lämnat någon liten blodfläck eller liknande på under arbete tidigare. Fruns DNA? Ja samma som att han skulle fört det till Lisas trosor fast han har fört det till handsken sen har handsken fört det till Lisa.

Svarta bilen mycket intressant sen lastaren. Finns även en person som inte hållits några vettiga förhör med och inget alibi men bor väldigt nära och beskrivs som obehaglig av vissa i fup.
2015-11-22, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Dessutom gör du det efter att FUP är släppt och domen finns att läsa. Kända experter har uttalat sig om att FU är väl utförd och domen den förväntade.
NB måste skaffa sig en advokat som sätter sig in i fallet när överklagan till Hovrätten kommer, NB kommer helt säkert att bli friad vid en saklig framställan till Hovrätten.
Det finns ingenting som han kan bli fälld för, Hovrätten kommer aldrig att acceptera den här domen, därför NB är oskyldig, som är mycket lätt att bevisa.
NB kommer att bli berättigad till ett kraftigt skadestånd sett till vad han blivit utsatt för.
2015-11-22, 10:11
Medlem
Fargo, Lingonsexy,Zylfiden och depla !

Ser Ni inte vad Ni har om man ser till Era alster.

- En lösning på en av Sveriges mest bevakade mord, och Ni har avslöjat att fel man är dömd för mord.

Ni som är så pass insatta i fallet vet att det förbereds en ny rättegång i HD. Med Era uppgifter så kan omöjligt NB vara gärningsman åtminstone inte själv. Med Ert avslöjande så kan man inte döma NB som ensam gärningsman och Polisen måste ta upp utredningen igen och göra rätt.
NB behöver inte som Ni skrivit tidigare fortsätta att skydda den egentliga gärningsmanen.
Ni har ju bevisat att han omöjligt kan varit ensam gärningsman.

Det är inte utan att man får respekt för Er som löser gåtan som i svensk kriminalhistoria kommer som avslöjande nummer två då jag anser att Quick fallet är något större än detta.

Mitt förslag är att Ni sätter ihop Era bevis och nu är det bråttom, och kontaktar NB:s advokat och begär ett möte där Ni presenterar Era bevis (alltså på samma sätt som den nu avlidne Hannes Råstam gjorde)

För oss som har följt Ert arbete skulle vara tacksamma om Ni kunde hålla oss uppdaterade hur arbetet går. En riktig önskedröm skulle vara om Ni kan presentera Er sammanställda inlaga här på FB.

Jag bifogar länk till Advokat Inger Rönnbäck med all information Ni behöver om henne och hennes advokatbyrå.
http://www.allabolag.se/5569564999/Advokatbyran_Inger_Ronnback_AB

Glöm inte att hålla oss underättade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in