Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Men fågeln hade fin yta i alla fall, rotfrukterna var dock lite bleka, hade ju inte skadat att ugnsrosta dom eller i alla fall piffa upp dom med lite timjam eller liknande.
Potatis och sötpotatis menar du? Det skulle vara för tungt. En av mina selling points är att jag lagar lätt mat för om du hyr in en kock kommer han oftast att laga en tung måltid som gör att gästerna känner sig proppmätta. Det är en av anledningarna till att man lagar sin mat själv alltså att man kan få den precis som man vill ha den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Regeln är att alltid matcha besticken. Dom behöver dessutom putsas, man ser lite missfärgningar.
Om kniv och gaffel matchar spelar resten igen roll. Speciellt desert-sked kan vara annorlunda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Duken strykes alltid igenom innan man lägger på den på bordet, vecken är totalförbjudna.
Det vanligaste är att man har veck på bordsduken det är helt enkelt ingen som orkar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Hennes role model enligt henne själv är Gunilla "jag kan inte steka köttbullar" Persson.
Hon är typisk för kvinnor i överklassen. Titta på kvinnan från 1.04 till 5.09 i det här klippet,
https://www.youtube.com/watch?v=A-UFYYExlxo hon är också typisk överklass. Ni kan se att hon är lite excentrisk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Ja glasen fick väl duga då du verkar ha planer på att införskaffa nya, samt ett plus att du börjat dricka vin till "finare" middagar och att du valde vitt till fågeln.
Det är dukat för min man. Det är vanligt att folk i överklassen inte dricker även om det är en formell middag.
Citat:
Ursprungligen postat av
cst
Besticken är dessutom i rostfritt stål och plast, inget ben där inte. Värm en nål och stick in så kommer du märka att plasten smälter.
1) Det är nån sorts silver. Jag kan inte säga exakt vilket sorts silver det är.
2) Titta på sprickorna och missfärgningarna på handtagen. Det är sånt som bara ben får.