Citat:
Ursprungligen postat av
Doodi
Den andra killen är bara konstig. Han har erkänt att han föredrog att boffa bensin framför att dricka alkohol när han var tonåring. Nuff said.
Ruset man får av att inhalera bensinånga är minst sagt mer substantiellt, omvälvande, och i allmänhet intressantare än det man får av alkohol. Men främst är det annorlunda; en existentiellt förryckande upplevelse som bör jämföras med tunga psykedeliska droger snarare än alkohol. Extremt kraftigt är det. Alla som är ens någorlunda bevandrade bland knark borde kunna uppskatta vad den här killen menar.
Det faktum att det är en självdestruktiv och potentiellt livsfarlig handling - precis som alkoholintag - tycker jag inte behöver ha mycket att göra med hur "begåvad" man är. Är man per automatik dum i huvudet om man är eskapist, eller självmordsbenägen för den delen? Det tycker inte jag.
Ska tillägga att jag verkligen inte förespråkar bensin som rusmedel. Jag testade det kanske 2 gånger i min ungdom, och det var definitivt inte det smartaste jag någonsin gjort (jag var väldigt ung). Det är så klart idiotiskt att berusa sig på det om man samtidigt inte förväntar sig några som helst fysiska eller psykiska konsekvenser, men åsyftar vi ruset är det alltså ingenting konstigt med vad den här killen har sagt till dig.