2015-11-22, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Nu är du ju muslim så incestliknande kulturella strömningar är du ju näppeligen främmande inför. Finns väl inte i någon kultur där kusingifte tillämpas så friskt som i er.
Du är ju inte heller om jag kommer ihåg rätt förbjuden att gifta dig med ditt blod om det kommit till utanför äktenskapet. Så din halvsyster kan vara helt ok eller hur?

Så kliv ner från dina lånta höga hästar och acceptera faktum.

Du behöver förkovra dig i alla ämnen du precis nämnde. Inom Islam är det närmaste man kan komma vad gäller giftermål är ens kusiner. Detta är varken incest eller nåt konstigt. Enligt Sveriges lag och regler är det också fritt fram. Ingenstans i världen är kusingifte olagligt eller ens konstigt, vare sig landet i fråga har Islam som statsreligion eller inte.

Dra nåt gammalt över dig och kryp tillbaka i ditt svarta håla igen.
Citera
2015-11-22, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Man kan tycka att saker inte är fel, utan att vilja göra dom själv. Det hoppas jag du förstår?

Varför inte? Sex är skönt. Alla vill ha sex. Vad är de som hindrar människor att ägna sig åt incest?

Om en pappa på 38 år inte tycker att det är fel med incest, vad hindrar då pappan att sätta på sin egen 18 åriga dotter, om dottern också är med på det hela och de använder skydd?

Nej, det vissa ljuger om här kallas för dubbelmoral. De vet att det är fel med homosexualitet lika mycket som det är fel med incest innerst inne men på ytan visar de nåt helt annat. Lögnaktiga förnekare som är vilsna i sig själva.
Citera
2015-11-22, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Varför inte? Sex är skönt. Alla vill ha sex. Vad är de som hindrar människor att ägna sig åt incest?

Om en pappa på 38 år inte tycker att det är fel med incest, vad hindrar då pappan att sätta på sin egen 18 åriga dotter, om dottern också är med på det hela och de använder skydd?

Nej, det vissa ljuger om här kallas för dubbelmoral. De vet att det är fel med homosexualitet lika mycket som det är fel med incest innerst inne men på ytan visar de nåt helt annat. Lögnaktiga förnekare som är vilsna i sig själva.
Varför är homosex fel, om båda parter är överens? Ingen skadas ju av det?
Citera
2015-11-22, 02:27
Medlem
Citat:
Du behöver förkovra dig i alla ämnen du precis nämnde. Inom Islam är det närmaste man kan komma vad gäller giftermål är ens kusiner. Detta är varken incest eller nåt konstigt. Enligt Sveriges lag och regler är det också fritt fram. Ingenstans i världen är kusingifte olagligt eller ens konstigt, vare sig landet i fråga har Islam som statsreligion eller inte.

Homosex är inte heller olagligt.
Citera
2015-11-22, 09:17
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det kan finnas massor av orsaker till att folk inte gör sånt som de gillar.
Det är inte så svårt att föreställa sig att det finns de som tar illa upp av att släktingar ägnar sig åt incest.
Därför kan jag tänka mig att några väljer att inte göra det, av hänsyn till andra.

Citat:
Jag ser inget problem med detta. Det finns ingen anledning att ha moralpanik på grund av andras privatliv. Å andra sidan finns det inga absolut säkra skydd, men det finns ju andra former av sex.
Vad anser du om oralsex och analsex mellan man och kvinna?

Citat:
Nej, ingen "vet" att det är fel med homosexualitet, det är bara din sexualneurotiska åsikt.
Men, vi vet att det finns genetiska problem med att nära släktingar får barn med varandra.
Att det därmed blivit tabu att ha sex med en nära släkting är helt naturligt (ta det säkra före det osäkra). Att incest skulle vara "fel" per se håller jag inte med om.
Citera
2015-11-22, 12:15
Medlem
Citat:

Varför talar du jämt om att alla "innerst inne" är lika bakåtsträvande som du? Sluta ljug för dig själv - din sort (hatisk foliehatt), är en liten minoritet i det här landet. De flesta av oss baserar inte våra värderingar på en gammal grundlös myt.

Förklara varför DU anser att homosexualitet är fel. Och då menar jag vad DU har för argument, inte vilka fantasier du har om någon Guds vilja.
Citera
2015-11-22, 13:02
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Nej jag kollade upp det, du har helt fel där.
Det är ok för vissa lärda och inte för andra.
Vem du inte får gifta dig med står reglerat i Surah 4:23
Citat:
Prohibited to you (for marriage) are: your mothers, daughters, sisters; father's sisters, mother's sisters; brother's daughters, sister's daughters; foster-mothers (who gave you suck), foster-sisters; your wives' mothers; your step-daughters under your guardianship, born of your wives to whom ye have gone, no prohibition if ye have not gone in; (those who have been) wives of your sons proceeding from your loins; and two sisters in wedlock at one and the same time, except for what is past; for Allah is Oft-Forgiving, Most Merciful.
Står inget om förbud mot giftermål av oäkta barn.
Citat:
Al-Qurtubi, considered to be one of Sunni Islam's premiere commentators
Skriver:
Citat:
I (Qurtubi) said: The scholars have differed on the permissibility of a man marrying his daughter who was the result of an adulterous relationship; or for that matter marrying his sister or granddaughter who was the result of adultery. Some prohibited this type of relationship; among them was Ibn Al Qasim, which is also the saying of Abu Hanifa and his companions. Others however, allowed this type of marriage such as Abdul Malik Al Maj’shun, which is also the saying of Al Shafi’i. This was detailed in the explanation of Surah 4 (Al Nisa’).

Citat:
Abdul Malik Ibn Al-Maj-shun said such a marriage (between a man and the daughter he conceived through adultery) IS PERMISSIBLE; which is the correct understanding of Allah’s saying in Surah 25:54, "It is He Who has created man from water: then has He established relationships of lineage and marriage," referring to an approved legal marriage.

Så nej, igen beslår jag dig med att ljuga och förneka sanningen eller helt enkelt inte veta vad du talar om.
Hur pinsamt är inte det?
En ateistisk svenne vet mer om koranen och islam än vad du gör...
Vilken forumclown du gör dig till.

Och nej, jag tror kusingifte ses av en majoritet som jävligt suspekt och incestuöst.
Det är ju bara i er kultur det förekommer i antal.
Hade det varit jopp hejdi hade det förekommit frekventare i andra kulturer med.

Så du får sitta ensam nere i din (inte ditt) svarta håla.
Citera
2015-11-22, 15:47
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:

Sakfel, igen.
Kusingifte är definitivt inte legio, men det tycks vara ett drivet pseudoargument, som kommer ur dem som av sina subjektiva känslor saknar gränssättning samt lever utanför ett visst antal både samhälleliga och sociala normer : vi kan kalla dem för lagförvrängarna som buffrar med en massa önsketänkande och håller sina personliga värden högre än de lagar som bl. anaturvetenskapen ställer , ännu idag... att kusinförhållanden som ger sin in i libidiös aktivitet, per definition är förnuftsvidrigt , men som alltid,.. bör man har hum om vad biologi är för konstigt ämne...

Något som religiösa fantiker brukar ignorera , dvs det kostar alltid viss portion faktaförvrängning. och kunskapsförakt för att få till den idealism som arrangörer för kusingiften måste få till, genom dels faktaförvrängning, samt de hederliga lögnerna, vad annars.

Du framstår som gravt okunnig, har sagt det förut och nu igen : börja upplysa dig själv via åk 1.. sedan år du till 2, efter 2 kommer 3 osv, och rätt vad det är kommer du i bästa fall, kanske.. få de mer intellektuellt djupare aha-uåplevelserna, med lite tur.

Dock verkar du så hjärntvättad att det är bra synd om dig, du driver pseudofrågor om teman som är så förankrade i den klarsynta världens värdenormer, men du kommer få gå i konflikt flera gånger till. Det är ett starkt brott, att driva kusingifte som "normalt, snorvalpen lille.
Citera
2015-11-22, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Gatekeepers, och hotad journalistisk verksamhet - hur kan det vara en nyhet för dig att åtskilliga journalister fått stryka på foten de senaste åren?
Fast det är ju inte relevant i sammanhanget.
Citera
2015-11-22, 16:07
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludde1985
Fast det är ju inte relevant i sammanhanget.
Avstamp ur eller : Fantasi v/s verklighet, är gällande perspektivet "kusingifte" sett som religiös företeelse, enligt mig, relevant, i DENNA tråd där en ignorant sämre allmänbildad medlem driver destabiliserande och asociala sakfrågor med önsketänkande om att propagera "religion"

Religion sett som trospaket, är tro som varje individ eller sällskap har rätt till enl människodeklaration, MEN.. att därmed kusingifte utifrpn att religiös fanatik... önskar få sina SEDER av förnuftsvidrig art, inkorpoereat i namn av typ religiös till.hörighet, eller nåt i den stilen.. är som jag ser det, helt felaktigt.

Alltså : "medlemmen "demotrams" är en snorvalp, som saknar faktaspäckade underlag för att öht klara av en NORMAL diskussion om religion och dess uttryck : kusingifte är INTE ett uttryck för religiositet, där är demotramsen chanslöst förlorad, och vad jag kan tro.. i avsaknad av faktiskt grundkunskaper, den/han/hon/dem.. som driver den typ av retorik är så arrogant att man kan enbart nämna det som dumhet.

IS, som ett exempel bland flera,.. is är extremt, men religionsfanatiker är också, extrema... i sina grader... bara tar IS men finns kristen sedlig fanatik... tänkte du det skulle vara lika/mer eller mindre relevant?

nåväl, eftersom islam är så "högaktuellt", med klockrena kusingiftesförespråkare, dock finns alltid individuella avvikelser som med allt och vilket topic som än dras fram , Men "demotrams är endast osedvanligt korkad.. nej obildad, heter det för att säga det mer korrekt. (men vad det beror på att individer kan bli just så korkade, är en annan diskussion, som ju däremot fjärmar sig relevans)

¨
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2015-11-22 kl. 16:12.
Citera
2015-11-22, 18:58
Medlem
Citat:
Du skriver en massa skit utan substans. Du tycker inte ens att incest är fel. Vad ska man mer prata om med dig!?! Du är helt jävla förvirrad. Lova mig att du ska knulla din egen dotter, eller om du är tjej, så din egen son när åldern är inne och lusten faller på.

Tycker du att samhället legalisera samlag med döda kroppar? Incest? träd? Du är helt borta i skallen och det är därför jag inte bemöter dina inlägg punkt för punkt men svara på mina frågor.
Vet du vad ordet substans betyder? Det verkar nämligen inte som det då mitt inlägg var allt annat än substanslöst. Att du däremot inte gillade vad som stod är en annan sak. Att du dessutom saknar förmåga att bemöta det som står är en tredje sak (som dessutom blir lite komiskt, med tanke på att du just kallade inlägget för substanslöst). Jag har inga barn och har inga tankar på att skaffa några, om jag mot förmodan skulle ändra mig på den punkten kommer jag inte knulla dom, då jag finner incest direkt avtändande. Jag upprepar, jag är jättevanilj och talar alltså INTE i egen sak...

Samhället ska inte ha en åsikt vad släktingar väljer att göra med sina förfäders kadaver. Om jag vill begrava mina förfäder, ligga med dom, kremera dom eller donera till medicinska experiment ska du, samhället eller någon annan skita i. Den som äger träder (d.v.s. markägaren) är givetvis den som ska åsikter om man får ligga med dennes träd eller inte, det samma gäller så klart djur, döda kroppar eller annat lösöre som folk vill ha sex med. Vad gäller incest har jag redan sagt vad jag tycker, så länge ingen kommer till skada är det bara att köra på. Om två vuxna individer av egen och fri vilja vill ha sex med varandra så är det deras ensak, oavsett om dom delar kön eller genpool. Av den anledningen anser jag exempelvis att kusingifte inte ska förbjudas, trots dess skada på genpoolen, särskilt i det längre perspektivet, se t.ex. http://fof.se/tidning/2010/7/kusingifte-gar-men-inte-som-regel. Däremot kan en diskussion föras om man har rätt att skaffa barn, trots att man medvetet ger barnet ett tämligen dåligt genetiskt utgångsläge. Det var dock inte riktigt trådens ämne och således något jag passar.

För att understryka, det är alltså fullt möjligt att låta folk göra vad dom anser vara rätt, utan att själv vilja göra det. Jag tycker t.ex. inte att dansband och logdans ska förbjudas, även om jag hyser ett djupt förakt för dessa kulturfenomen. Men jag antar att du på allvar tror att din väg är den enda rätta för alla människor på jorden i alla tider och i alla lägen?

Det verkar snarare vara du som har ett begränsat intellekt, tyvärr en inte allt för ovanlig åkomma bland religiösa och enligt min erfarenhet ännu vanligare bland just muselmaner. Antar att det är effekterna av generationers kusingiftet som spelar in, eller vad säger resten av tråden?
Senast redigerad av Faludjah 2015-11-22 kl. 19:00.
Citera
2015-11-22, 20:05
Medlem
Citat:
ConnyKlasson|55483604]Det kan finnas massor av orsaker till att folk inte gör sånt som de gillar.
Det är inte så svårt att föreställa sig att det finns de som tar illa upp av att släktingar ägnar sig åt incest.
Därför kan jag tänka mig att några väljer att inte göra det, av hänsyn till andra.

Dum, dummare, dummast. Samma sak gäller för homosexualitet. Om det finns de som tar illa upp när släktingar ägnar åt incest, finns det också säkerligen också folk som tar illa upp när släktingar ägnar sig åt homosexualitet.

Citat:
Jag ser inget problem med detta. Det finns ingen anledning att ha moralpanik på grund av andras privatliv. Å andra sidan finns det inga absolut säkra skydd, men det finns ju andra former av sex.
Vad anser du om oralsex och analsex mellan man och kvinna?

Jag skulle vilja veta om du skulle kunna knulla din egen dotter eller son? Svara på frågan om inte vad hindrar dig? Om ja, varför gör du det inte?

Citat:
Nej, ingen "vet" att det är fel med homosexualitet, det är bara din sexualneurotiska åsikt.
Men, vi vet att det finns genetiska problem med att nära släktingar får barn med varandra.
Att det därmed blivit tabu att ha sex med en nära släkting är helt naturligt (ta det säkra före det osäkra). Att incest skulle vara "fel" per se håller jag inte med om.

Alla vet att det är fel med homosexualitet. Vi pratar inte om avkommor utan om enbart sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in