Här är ytterligare ett exempel på en slarvig utredning. "Sofia Skapade svensk rättshistoria":
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/kerstinweigl/article21793155.ab
Tänk att man som privatperson skall behöva utföra eget detektivarbete samt anlita egen före detta åklagare för att få rätt i domstolen.
Frågan är vilka möjligheter NB har till detta?
Varifrån skulle han få pengar till att anlita experter för att ifrågasätta åklagaren och polisens utredning?
Intressant också att se att det nu uppenbarligen går att ta ett "bevismål" till HD.
Intressant också att se att även i denna utredning har man slarvat med testerna, man hade inte testat blodet på hennes tröja som visade sig vara exmannens blod!
Varför är man så snåla med testerna, om det beror på att polisen har så dåligt med resurser tycker jag att detta måste lyftas som en politisk fråga, vi måste se till att polisen har så bra resurser så att den kan agera rättssäkert.
Jag skulle tex vilja se några fler tester på åtminstone några lämpligt utvalda saker av alla de kläder och fynd som inte testats i LH-utredningen (framgår tydligt av FUP). Jag tror att vi kan förvänta oss en och annan spännande överraskning om vi gör det.