Vet inte varför mitt inlägg försvann försöker igen med spoiler även fast det knappast avlöjar nått om gameplay, nån som vet hur lösa följande buggar:
a) P.A.M. buggen, nån som vet en lösning utan att fler buggar uppstår? Dvs när P.A.M. inte vill prata med en efter att questet är färdigt
b) silver shroud buggen där ingen quest marker eller nya objektiv dyker upp utan det står bara "lyssna på silver shroud" och inget händer
50 timmar och nu är det över. Då körde jag hårt på main storyn sista timmarna för att se hur det slutade. Blir till att börja om ganska omgående och göra mer utforskning och bättre leveling nu när man kan mekaniken i spelet. Betyg 8/10.
Slutet:
Gjorde institutet och tycker nog inte det var riktigt så gripande som jag förväntat mig. Själva slut scenen var lite fattig, jag vill ha mer av det gamla där man får reda på landet på ersatts av ens val. Tvisten med sonen som var gammal var ganska uppenbar.
Råkade ut för någon bug nyss för en power armor.
Hittade en power armor uppe på ett tak inne i boston. Såg ut som en T-51b full power armor med en http://fallout.gamepedia.com/File:Flagnarmor.gif sådan hjälm och allt. Men när jag klev in i den så blev hela armorn till X-01 som enclave använder. Lite tråkigt men sure, enclave suiten är cool den med.
Kör stenhårt på companions; bra packåsnor till all bråte man plockar upp.
Har fått Piper att dyrka mig dessutom; men inte fan ville hon acceptera mina flirtar för det, trotts max i Lady Killer-Perken och mint-tabletter innan avancemang!
Kör stenhårt på companions; bra packåsnor till all bråte man plockar upp.
Har fått Piper att dyrka mig dessutom; men inte fan ville hon acceptera mina flirtar för det, trotts max i Lady Killer-Perken och mint-tabletter innan avancemang!
Saker som var man hittar ett visst vapen, hur ett visst vapen fungerar, vad en quest går ut på osv kan ses som för avslöjande. Sätt hellre en spoilertag för mycket än en för lite om ni är osäkra.
Om du istället menar Museum of Witchcraft så gå du dit och picka på honom tills han dör, helt enkelt.
Jag gick dit runt lvl 18 med kass bössa och dog ett par gånger tills jag lyckades lura ut honom (vilket man gör om man börjar närma sig) och sprang till rummet intill på samma våning och väntade tills [causion] la sig. Han kommer inte gå tillbaka utan han kommer vanka fram och tillbaka i mitten av övervåningen ungefär. Efter en stund ställer han sig på bakbenen och blottar sin mage och det är där du bränner av två salvor (magen) och backar bakåt in i rummet igen och väntar på att [causion] lägger sig igen. Rinse and repeat. Lite segt men det fungerar.
Fan vad kul att det finns så många sätt att spela fallout! Själv sköt jag inte ett skott på kräket!
Utan hittade ett holotape som tipsade om att lämna tillbaks det enda hela ägget till föräldern
Enda negativa jag har att säga efter alseles för många timmars spelande är att jag ibland saknar det där riktiga vansinnet som fanns i tidigare falloutspel, alla de där galna sakerna som emellanåt, hittills har jag i alla fall inte stött på något sådant, typ den där dörren, i ett avlägset hörn, tror det var i trean, som när man fick upp den visades vara igenmurad, och hade meddelande "fuck you" på den, eller den bindgalna sexroboten FISTO i New Vegas "please assume position".
Men det kommer kanske senare, är en långsam falloutspelare som snokar i vartenda hörn, så trots många nedlagda timmar har jag ute kommit överväldigande långt.