2015-11-20, 12:23
Medlem
DolphinMelters avatar
Kringlan kommenterar händelsen i sin nya podcast Magister. https://soundcloud.com/johannes-nilsson-1/magister-avsnitt-2-kulturmannafreakout
Citera
2015-11-20, 18:00
Medlem
Har försökt lyssna på podden några gånger men somnat varje gång. Grabbar som sitter och babblar utan nån idé är fan astråkigt. Bra att podden går i graven om det stämmer, så kanske de får chans att starta upp roligare projekt med andra människor så det iaf blir intressant att lyssna på
Citera
2015-11-20, 19:15
Medlem
DolphinMelters avatar
Sista avsnittet har just spelats in. https://twitter.com/martinsoneby/status/667762915471134720
Citera
2015-11-21, 00:18
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Jag kan inte annat än glädjas åt att det går åt helvete för dessa patetiska PK-pajasar. De blir av med sin godhetsmask i någon timme och direkt raserar allt som de byggt upp. Jag hoppas för deras skull att deras rykten numera är så smutsiga att de tvingas ta något 8-16-jobb i någon industri, så de slipper låtsas vara förespråkare för massinvandring och kvotering, allt för att ställa sig in.

Vet inte om detta har diskuterats tidigare, men var det någon som noterade när Nisse kände sig tvungen att klargöra för allmänheten att han röstade på FI? I veckopodden två dagar efter Kringlan-incidenten om jag minns rätt. "Vilka var det jag röstade på nu igen... Just det FI!". Detta är alltså ett ordagrant citat. Han hade glömt vilka han la sin röst på men kom som tur var på det direkt? Vilken grej va? Och hela den diskussionen mynnade givetvis ut i att SD är rasister "hela bunten" eftersom partiet fortsatte växa efter järnrörsskandalen. Skrämmande likt retoriken som används av just rasister.
Citera
2015-11-21, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Nisse, Fritte och David går nog ganska oskadda ur detta, när det hela blåst över. Kringlan och Martin är slut, och det är något de har orsakat helt på egen hand. Det kan knappast något "monsterdrev och näthat" ta åt sig äran av.

Tror du överdriver, kommer nog vara glömt om nån månad eller så.
Citera
2015-11-21, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Tror du överdriver, kommer nog vara glömt om nån månad eller så.

Det tror jag inte. Soneby har varit bränd länge redan. Efter sin 15 minutes of fame i tv, så har han gjort bort sig rejält. Han har te.x. gått i personlig konkurs.. Han verkar också ha svårt att samarbeta med tv, och verkar heller inte vilja göra tv.. han kanske kan göra någon revy i falkenberg?
Citera
2015-11-21, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Det tror jag inte. Soneby har varit bränd länge redan. Efter sin 15 minutes of fame i tv, så har han gjort bort sig rejält. Han har te.x. gått i personlig konkurs.. Han verkar också ha svårt att samarbeta med tv, och verkar heller inte vilja göra tv.. han kanske kan göra någon revy i falkenberg?

Aja vi får se vad som händer. Tycker dock det är skumt att ingen annan amk medlem har uttalat sig än. Nisse verkar ju bara twittra på som vanligt.
Citera
2015-11-21, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdadkingen
Detta är en tråd om AMK och en person som knappt lyssnat på dom tillför knappast något till diskussionen.
Jag har bölat klart, tack för sympatin du diskussionernas ädla riddare.

Du svarade på min kommentar lite tidigare, om Alex & Sigge. Inte för att du bryr dig, men gubbar som sitter och pratar om livet och "knasiga saker de varit med om på vägen till jobbet" är inte intressant. Så nej, jag lyssnar inte på den podden.

Ang. citerade texten: Jag lyssnar på roliga poddar, men AMK har inget intressant. De har inget spännande element, inget som sticker ut. Däremot har enskilda medlemmar ev. potential och skulle kunna göra sig bättre i andra sammanhang. Därav min kommentar.

Förlåt om jag kränkte dig när jag skrev dumt om AMK-podden. Hoppas du kan sova gott ändå. Puss.
Senast redigerad av Toole 2015-11-21 kl. 01:36.
Citera
2015-11-21, 13:19
Medlem
Förstår att de flesta här diskuterar incidenten som hände den 11:e november men jag har en fråga angående ett specifikt avsnitt av AMK men kan inte komma på vilket avsnitt det är! Det enda jag minns är att Martin(tror jag) pratar om hur han känner någon som brukade checka in folk på random ställen. Tror händelsen i fråga han berättar om handlar om en dykbutik eller liknande. Finns det någon som vet vilket avsnitt jag syftar på skulle jag bli oerhört tacksam!!
Citera
2015-11-21, 16:40
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksarn
Förstår att de flesta här diskuterar incidenten som hände den 11:e november men jag har en fråga angående ett specifikt avsnitt av AMK men kan inte komma på vilket avsnitt det är! Det enda jag minns är att Martin(tror jag) pratar om hur han känner någon som brukade checka in folk på random ställen. Tror händelsen i fråga han berättar om handlar om en dykbutik eller liknande. Finns det någon som vet vilket avsnitt jag syftar på skulle jag bli oerhört tacksam!!

Jag vet inte vilket avsnitt, men jag minns att det var Fritte det handlade om inte Martin.

Jag tror det var i nåt av de gamla David Druid-avsnitten.
Citera
2015-11-21, 21:27
Medlem
lobstoks avatar
Finns det nån liknande podcast på engelska?
Internationllt obekvämt
Citera
2015-11-22, 03:18
Medlem
canadianresourcess avatar
Den mest utförliga förklaringen på varför dom lägger ner. Postat av Martin på Facebook via en fan-grupp. Ger en hel del klarhet i nedläggningen, tydligen var en splittring nära hela tiden och hade förmodligen skett förr eller senare med eller utan Kringlans inblandning.

Noterar också att patreon-kontot är uppe i $6,164. Om det stämmer (patreon verkar visa lite olika summor ibland) har det bara ökat efter splittringen. Kom igen nu supporta Soneby!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in