Citat:
Ursprungligen postat av
canadianresources
Debaclet med Kringlan är självförvållat. Nedläggningen beror nog mer på att media och näthatare som dig själv har gjort påtryckningar på alla företag samarbetspartners och sponsorer som arbetat med AMK. Det mest ironiska är att ni sysslar med exakt samma sak som ni påstår er bekämpa, om inte värre saker. Att uttala sig osnyggt i en podcast är inte okej enligt er. Men att hämnas genom att köra alla 5 berörda komiker i botten genom ett massivt monsterdrev och näthat och krossa deras karriärer det tycker ni är helt i sin ordning, och detta trots att ni inte ens brydde er om podden innan, ni luktade blod och likt hajar var ni där direkt, för ni älskar ju att förstöra folks karriärer.
Nej det är inget monsterdrev, jag är övertygad om att 90% av befolkningen inte har en aning om det.
Har lite svårt att ta dig på allvar när du påstår att vi sysslar med exakt samma sak som AMK. Jag utgår från att du inkluderar mig i vi. Det jag kritiserat är främst två saker dels att man hjälpte kringlan att förstöra sin karriär dels att man/Soneby ljugit efteråt. På vilket sätt är den kritiken fel och att vi ska jämställas med AMKs agerande
Det du kallar att uttala sig osnyggt är enfaldigt korkat och eventuellt brottsligt. Dessutom är dessa herrar inte berömda om du med det avser allmänt välkända det är knappast Robert Gustfsson vi talar om. Jag har full respekt för att dom har sian fans som tycker att dom är skoj men till och med de inbitna tror att Soneby ska ha svårt att hitta jobb på egen hand som komiker. Det jag inte begriper är varför man överhuvudtaget lät kringlan medverka, varför Soneby satt och uppmuntrade honom och fånflabbade till yxor i fittan och pizza med Lindeborgs avhvlade fitta.
Du måste förstå att dtet är dom själva som sänkt podden genom att låta Kringlan medverka i den psykiska status han hade, upmuntra honom att forsätta samt att ljuga och fega i eftersvallet. Alla som brutis samarbetena har gjort det av kommersiella skäl dom har bedömt det som negativt att förknippas med herrarna på samma sätt som man bedömde det som positivt innan kringlan.
Det har inget med twitter att göra, inte med näthat, inte med näthatare utan enbart på deras egna taffliga beteenden