2015-10-25, 21:24
Medlem
KomGeMigAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Sluta nu.. Det var inte svar på frågan.

Folk stressar ändå redan för mycket, man ska inte glorifiera barnafödandet på det sättet som att det är något "unikt" vilket det inte är.. Det behövs likgiltigt som det behövs fungerande spermier.

När jag ser en gravid kvinna tänker jag "hon kommer ha det jobbigt", något som hon självmant valt, sedan om vulvan ser annorlunda ut så kommer det väl bli ännu jobbigare.. En fin vulva är något som faller en på minnet, en ful än faller också en på minnet, så man har ju ändå en chans att stanna kvar i en persons tankar :P

Det är väl ingen som talat om barnafödandet som nåt "unikt", men lite respektfull kan man (män) ju vara. Jag tycker jarramirs inlägg är sympatiskt.
Citera
2015-10-25, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Ja självklart är kvinnor som har fött barn mycket slappare än kvinnor som inte har fött barn. De män som säger att de inte känner skillnad ljuger. Det krävs en hel del träning (deep squats med vikter inte knip-övningar) för att det ska gå tillbaka. Om kvinnan inte tränar kan du räkna med att a) hon är slapp b) hon känner inte så mycket själv.

2) Dessutom är vaginal-sex inte lika spännande mentalt för kvinnan efter att hon har fött barn så realistiskt sett måste du/ni satsa på anal-sex eller grupp-sex.

Alla kvinnor som fött
Barn måste satsa på gruppsex och analt gärna
Citera
2015-10-25, 22:02
Medlem
swedenfloodeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomGeMigAllt
Skärp dig, babianansikte. Du bara yrar, som vanligt. Tala för dig själv angående både 1) och 2). Varför skulle sex inte vara spännande mentalt efter att man fött barn, det kan ju fan bara gälla din babianfitta. Haha.

OnT: jag är strax under 40 år, kvinna, har fött flera barn. Jag har inga bristningar, jag sprack inte, behövde inte sy något efter förlossningarna. Min fitta är jättetajt. Min ex-man sa att han inte kände skillnad sen innan när vi hade sex efteråt. Om det var så att han bara sa det för att vara snäll, det tror jag inte, men i alla fall.

Eftersom jag numera är skild har jag hunnit avverka flera olika män efter den tid barnen föddes och då har beskrivningen av min fitta som tajt kommit upp spontant. En man beskrev att han aldrig hade känt av så kraftiga rörelser i en fitta tidigare (han var 18 år äldre än mig och hade förstås bred erfarenhet av både kvinnor som fött och inte fött barn). Han spekulerade kring att det har att göra med min idrottsbakgrund; vältränad kropp - vältränat underliv. (Jag har inte jobbat m knipövningar efter bb).

Sen gissar jag att det absolut kan vara så att kvinnor som varit med ett tag kan ha "starkare" underliv därför att de tränat (knullat) mer än unga tjejer. Men självklart finns det stora individuella skillnader.
Ett sådant fint fittexemplar kan det inte finnas många av, den saken är klar...
Citera
2015-10-26, 08:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Skärp dig, babianansikte. Du bara yrar, som vanligt. Tala för dig själv angående både 1) och 2). Varför skulle sex inte vara spännande mentalt efter att man fött barn, det kan ju fan bara gälla din babianfitta. Haha.

OnT: jag är strax under 40 år, kvinna, har fött flera barn. Jag har inga bristningar, jag sprack inte, behövde inte sy något efter förlossningarna. Min fitta är jättetajt. Min ex-man sa att han inte kände skillnad sen innan när vi hade sex efteråt. Om det var så att han bara sa det för att vara snäll, det tror jag inte, men i alla fall.

Eftersom jag numera är skild har jag hunnit avverka flera olika män efter den tid barnen föddes och då har beskrivningen av min fitta som tajt kommit upp spontant. En man beskrev att han aldrig hade känt av så kraftiga rörelser i en fitta tidigare (han var 18 år äldre än mig och hade förstås bred erfarenhet av både kvinnor som fött och inte fött barn). Han spekulerade kring att det har att göra med min idrottsbakgrund; vältränad kropp - vältränat underliv. (Jag har inte jobbat m knipövningar efter bb).

Sen gissar jag att det absolut kan vara så att kvinnor som varit med ett tag kan ha "starkare" underliv därför att de tränat (knullat) mer än unga tjejer. Men självklart finns det stora individuella skillnader.

Hej fulgubbe,

1) Efter att man har fött barn känns det inte så speciellt med vaginal penetration för att man har tryckt ut ett barn där. Det är fortfarande skönt men det ger inte samma "kick" mentalt som innan.

2) Det är i princip vältränad rumpa - tight underliv.

3) Man kan inte bli tightare av att ha sex det är det dummaste jag har hört.

Citat:
Ursprungligen postat av Storakuken

Alla kvinnor som fött
Barn måste satsa på gruppsex och analt gärna

Vad ska de annars göra när det kommer till sex?
Citera
2015-10-26, 19:46
Medlem
Citat:
Hej fulgubbe,

1) Efter att man har fött barn känns det inte så speciellt med vaginal penetration för att man har tryckt ut ett barn där. Det är fortfarande skönt men det ger inte samma "kick" mentalt som innan.

2) Det är i princip vältränad rumpa - tight underliv.

3) Man kan inte bli tightare av att ha sex det är det dummaste jag har hört.

Vad ska de annars göra när det kommer till sex?

1) Fel. Vaginal penetration är mer givande efter förlossning för mig.
3) Träning... Förutsätter förstås orgasmer.
Citera
2015-10-26, 20:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssooffiiaa
1) Fel. Vaginal penetration är mer givande efter förlossning för mig.

Använd sunt förnuft varför skulle det inte kännas mindre speciellt efter att man har tryckt ut ett barn?

Citat:
Ursprungligen postat av Ssooffiiaa
3) Träning... Förutsätter förstås orgasmer.

Wut?
Citera
2015-11-21, 16:56
Medlem
KomGeMigAllts avatar
Hej babianfitta. Du måste ha fått nån förlossningsskada om du inte känner samma sak av penetration efter att ha fött barn. Eller menar du att du inte får samma "kick" eftersom det var så hot att ha ett bebis-huvud mellan benen och att en penis aldrig når upp till samma nivå..? man fattar inte, mer än att jag aldrig hört nån annan säga nåt sånt. Haha.

Sen har du missat en hel massa annat på området också, märker jag. Hem och plugga på nu!
Senast redigerad av KomGeMigAllt 2015-11-21 kl. 16:58.
Citera
2015-11-21, 17:01
Medlem
KomGeMigAllts avatar
Citat:
Använd sunt förnuft varför skulle det inte kännas mindre speciellt efter att man har tryckt ut ett barn?

Din fitta är tydligen gammal och schleten.

Sen är det klart att precis efter en förlossning så är man ju inte så jättesugen på att stoppa in en penis, de första veckorna kanske man vill akta sig en aning. Och om man ammar så är ju lusten nedsatt.
Citera
2015-11-21, 17:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Hej babianfitta. Du måste ha fått nån förlossningsskada om du inte känner samma sak av penetration efter att ha fött barn. Eller menar du att du inte får samma "kick" eftersom det var så hot att ha ett bebis-huvud mellan benen och att en penis aldrig når upp till samma nivå..? man fattar inte, mer än att jag aldrig hört nån annan säga nåt sånt. Haha.

Sen har du missat en hel massa annat på området också, märker jag. Hem och plugga på nu!

Hej creep.

1) Nope inga förlossningsskador.

2) Jag menar att det mentalt inte känns lika upphetsande att få en kuk i sig efter att man har tryckt ut ett barn.

Citat:
Din fitta är tydligen gammal och schleten.

Sen är det klart att precis efter en förlossning så är man ju inte så jättesugen på att stoppa in en penis, de första veckorna kanske man vill akta sig en aning. Och om man ammar så är ju lusten nedsatt.

1) En fitta kan inte bli sliten.

2) Jag var sugen dagen efter att jag födde.

3) Nope sexlusten påverkas inte av amning det är bara en ursäkt som kvinnor använder för att slippa ha sex.
Citera
2015-11-21, 19:31
Medlem
KomGeMigAllts avatar
Citat:
Hej creep.

1) Nope inga förlossningsskador.

2) Jag menar att det mentalt inte känns lika upphetsande att få en kuk i sig efter att man har tryckt ut ett barn.

1) En fitta kan inte bli sliten.

2) Jag var sugen dagen efter att jag födde.

3) Nope sexlusten påverkas inte av amning det är bara en ursäkt som kvinnor använder för att slippa ha sex.

Ja, jag är i alla fall inte med dig angående att det mentalt inte är lika upphetsande att få kuk efter att man tryckt ut ett barn. Du tycks mena att det finns nån logik i det och ingen vettig människa kan förstå på vilket sätt.

1) bra, då finns det hopp även för din fitta att återfå sin forna lust och spänst (?)
2) jag var inte sugen dagen efter att jag födde. Som om det skulle säga nåt. Spelar ju ingen roll om man var sugen eller inte sugen en timme efter att man födde barn.
3) min sex-lust påverkades av amning, vilket har med hormoner att göra. Jag hade t.ex. ingen ägglossning så länge jag ammade, vilket förstås påverkar lusten till sex. I gengäld tycks ju min lust kompenseras av att jag fortfarande njuter av penetrerat sex, till skillnad från dig. Haha. Ammar gör man ju bara en kort period, men att vara post-partum och inte längre kunna uppskatta penetrationssex låter ju dödens trist, minst sagt.
Citera
2015-11-21, 19:38
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ja, jag är i alla fall inte med dig angående att det mentalt inte är lika upphetsande att få kuk efter att man tryckt ut ett barn. Du tycks mena att det finns nån logik i det och ingen vettig människa kan förstå på vilket sätt.

Om du var kvinna skulle du förstå.

Citat:
1) bra, då finns det hopp även för din fitta att återfå sin forna lust och spänst (?)
2) jag var inte sugen dagen efter att jag födde. Som om det skulle säga nåt. Spelar ju ingen roll om man var sugen eller inte sugen en timme efter att man födde barn.
3) min sex-lust påverkades av amning, vilket har med hormoner att göra. Jag hade t.ex. ingen ägglossning så länge jag ammade, vilket förstås påverkar lusten till sex. I gengäld tycks ju min lust kompenseras av att jag fortfarande njuter av penetrerat sex, till skillnad från dig. Haha. Ammar gör man ju bara en kort period, men att vara post-partum och inte längre kunna uppskatta penetrationssex låter ju dödens trist, minst sagt.

1) Jag är tightare än vad jag var innan jag födde barn. Hur tight man är beror helt på om man tränar.

2) Bevisa att du är kvinna?

3) Man ska amma i minst 2 år. Tror du att det är naturligt för kvinnor att inte ha sexlust i 2 år?
Citera
2015-11-21, 19:50
Medlem
KomGeMigAllts avatar
Citat:
Om du var kvinna skulle du förstå.

1) Jag är tightare än vad jag var innan jag födde barn. Hur tight man är beror helt på om man tränar.

2) Bevisa att du är kvinna?

3) Man ska amma i minst 2 år. Tror du att det är naturligt för kvinnor att inte ha sexlust i 2 år?

1) Skönt att höra att du är tajtare än innan, då kanske det finns hopp för dig också, som sagt.

2) Bevisa att jag är kvinna och inte en babian? Behövs inte.

3) Men alltså, vad yrar du om? Vadå man ska amma i minst två år? Säger vem? Din inre röst, din babian-logik, WHO eller tidningen Mama? Jag ammade så länge det passade mig och det gjorde det i tio månader med det första barnet och något längre med de andra två. Och jag hade lust att ha sex, men inte lika mycket.

Känns som att vi är lite OT nu, så let's call it a day.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in