Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-21, 14:47
  #1
Medlem
Hej!

Jag letar efter ett spel som man kan spela många vuxna på samtidigt som det är högt återspelningsvärde på. Vissa frågespel gör att man till slut får frågor man redan kan och i andra spel kan man oftast bara vara mindre än 6 spelare. Spelet Risk är en favorit som går att spela om. Ett liknande eller nåt som inte liknar det skulle vara kul att hitta!


Tacksam för svar!
Citera
2015-11-21, 14:49
  #2
Medlem
Finans är jävligt roligt tycker iaf jag! Risk är såklart stortfavoriten.
Citera
2015-11-21, 14:49
  #3
Medlem
MicNak67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrimar
Hej!

Jag letar efter ett spel som man kan spela många vuxna på samtidigt som det är högt återspelningsvärde på. Vissa frågespel gör att man till slut får frågor man redan kan och i andra spel kan man oftast bara vara mindre än 6 spelare. Spelet Risk är en favorit som går att spela om. Ett liknande eller nåt som inte liknar det skulle vara kul att hitta!


Tacksam för svar!

fia med knuff
Citera
2015-11-21, 14:57
  #4
Medlem
Mejselkalles avatar
Sequence kan jag rekommendera starkt! Speciellt om speltillfället är efter en parmiddag.
Citera
2015-11-21, 15:07
  #5
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Carcassonne, lätt att lära, måttlig slumpfaktor, trevligt att spela.
Finns mängder med expantioner som inte tillför särskilt mycket.
Poängen är att de flesta förstår spelet redan efter ett par spelvarv.

Ticket to ride, även det ett spel som är ganska lättbegripligt.

Båda dessa spel har högt återspelsvärde
Citera
2015-11-21, 15:20
  #6
Medlem
S-cups avatar
https://boardgamegeek.com

Där kan du sortera efter bl.a. betyg och vad som passar bäst till X antal spelare.
Tryck på "adv. search" för att få fram alternativ.


Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Ticket to ride, även det ett spel som är ganska lättbegripligt.
Ett väldigt roligt spel som passar alla. Det går dock bara att vara fem, även om jag hört att det går bra att vara sex om man ändrar reglerna lite.
Oavsett vilket så tycker jag man bör ha TtR hemma om man gillar spel. Jag rekommenderar Europa-versionen. Mycket roligare än USA.
__________________
Senast redigerad av S-cup 2015-11-21 kl. 15:23.
Citera
2015-11-21, 15:20
  #7
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Gillar du mat och dryck så kolla in spelet Sybarit för 2-8 spelare
Citat:
Här finns 2400 frågor och svar inom fyra olika kategorier. Det handlar om a) mat, b) dryck, c) frågor om etikett, seder, sällskapsliv och det dukade bordet samt d) allmänna frågor kring mat och dryck.

Har inte spelat det själv så vet inte om det är bra eller inte.
Citera
2015-11-21, 16:12
  #8
Medlem
gulaLejonets avatar
slår ett slag för settlers of catan. spelplanen ändras vid varje omgång man spelar så det blir verkligen varierat
Citera
2015-11-21, 17:01
  #9
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
https://boardgamegeek.com



Ett väldigt roligt spel som passar alla. Det går dock bara att vara fem, även om jag hört att det går bra att vara sex om man ändrar reglerna lite.
Oavsett vilket så tycker jag man bör ha TtR hemma om man gillar spel. Jag rekommenderar Europa-versionen. Mycket roligare än USA.
Skillnaden är väl bara tunnlarna och stationerna, och tunnlarna var verkligen ingen förbättring.
Citera
2015-11-21, 18:51
  #10
Medlem
Risk är skit.

City of Horror.

http://aeither.net/wp-content/upload...tyofHorror.jpg
Citera
2015-11-21, 19:06
  #11
Medlem
Elementarts avatar
Cards Against Humanity är riktigt bra. Men tror inte det säljs överallt eftersom det är på engelska och inte finns på svenska.
Citera
2015-11-21, 22:05
  #12
Medlem
Trivial Pursuit Master är fyllt av nya aktuella ämnen som ger en rejäl uppfräschning av det klassiska favoritspelet. Testa era kunskaper och lär er massor av fantastiska fakta. Sätt igång - imponera på varandra och ha kul under tiden. Om du har koll på omvärlden så är Trivial Pursuit Master något för dig.

3000 spännande och till och med dråpliga frågor inom kategorierna: Geografi, Underhållning, Historia, Konst och litteratur, Natur och vetenskap, Sport och fritid.

Antal spelare: 2 eller fler
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback