2015-11-21, 13:31
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Kvinnor är extremt normativa och påverkbara. De kommer att tycka det som är norm i TV4s morgonsoffor oavsett vad som sker.
Det märks tydligt att politiken och samhället började haverera på allvar när det började kvoteras in kvinnor i myndigheter och i Regeringar och ynkryggar till män började anamma feminismen annars var man icke PK vilketär nästa intill brottsligt i detta land.
Kvinnor tänker med livmodern så enkelt är det.
Senast redigerad av 2big4you 2015-11-21 kl. 13:33.
2015-11-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Det märks tydligt att politiken och samhället började haverera på allvar när det började kvoteras in kvinnor i myndigheter och i Regeringar och ynkryggar till män började anamma feminismen annars var man icke PK vilketär nästa intill brottsligt i detta land.
Kvinnor tänker med livmodern så enkelt är det.

Då jag märkt att diskussionen inte till större del rör sig om Trådrubriken, så ber jag moderator om ursäkt att jag vill svara 2bid4you som jag gör nu.

Vad tänker män med? Vilket kön startar krig? Vilka består skjutande förortsgäng av? Vilket kön flest terrorister? Vilket kön i flesta fall mördar? E.t.c.
Du ser snart ett i dina ögon bättre samhälle med så många fler nyinkomna män. Be happy!
2015-11-21, 18:44
Medlem
Dr_Kronas avatar
FP verkar närma sig S nu enligt en del uttalanden som dom har gjort senaste tiden.
Löven blir säkert glad för då kan ha kasta ut bromsklossen MP och köra vidare ett tag till.

Men vad skall då hända med Alliansen. Är den körd då eller kommer dom att ta in SD i värmen i stället för FP ?
Kommer SD i så fall att få något inflytande ? Och vad händer då med M och SD i OU ?
2015-11-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
FP verkar närma sig S nu enligt en del uttalanden som dom har gjort senaste tiden.
Löven blir säkert glad för då kan ha kasta ut bromsklossen MP och köra vidare ett tag till.

Men vad skall då hända med Alliansen. Är den körd då eller kommer dom att ta in SD i värmen i stället för FP ?
Kommer SD i så fall att få något inflytande ? Och vad händer då med M och SD i OU ?

Du kan ha rätt här. Ett kraftigt normaliserat och "mittifierat" SD kommer förr eller senare att närma sig de resterande allianspartierna Starka krafter inom och utom SD driver av helt olika skäl på en sådan utveckling.
2015-11-21, 19:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Just nu har vi en situation där regeringen är så när på att utlysa någon form av undantagstillstånd, "kristillstånd" heter det tydligen enligt Aftonbladet.

Detta beror tydligen på att folk nu i snabb takt håller på att tappa förtroendet för hela samhället. Och det kokas ner till 3 saker:
- Massinvandringen
- Terrorhotet
- Tiggarinvasionen

Allt detta, och hur det påverkar vårt välfärdssamhälle. SD har, liksom synskt, varnat för detta i många, många år. SD har sett vart det barkar. Jag kan inte annat än se att detta måste gynna SD något alldeles enormt i opinionen. SD = orginalet. SD = de som tänker rätt, tidigt.
2015-11-21, 19:10
Medlem
persona.von.gratas avatar
Med tanke på SIFOs tidigare viktningar, tror jag att SD kommer precis över 20%.
2015-11-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona

En mycket intressant situation om S och Fp samarbetar. Dessutom är det troligt. S måste ju bli av med kvarnstenen Mp och det dödshotade Fp får en unik chans till inflytande. Vi får då tre block i Sverige:

Vänsterblocket: V, Mp, Fi och möjligen C (!).

Mittenblocket: S, Fp

Konservativa blocket: M, SD, Kd.

Detta förutsätter förmodligen ett handfast uppror inom M, där Batra och andra Reinfeldtslakejer förs bort till reträttposter inom partiet.
2015-11-21, 19:36
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Kommer inte SD över 20% idag kan man fastslå att SIFO är ett pajasinstitut.
2015-11-21, 19:36
Medlem
Bellanias avatar
Citat:

Sifo har tidigare dokumenterat sig som gedigna skojare i mätbranschen.

Trots att allt pekar på uppgång för SD, är det dock osäkert om Sifo förmår mäta SD:s reella stöd bland de presumtiva väljarna...
2015-11-21, 19:43
Medlem
atts avatar
Citat:

Sifos högsta notering för SD är 17,8 i augusti. Oktobersiffran var 17,2. Aldrig att de kommer att visa en ökning på 3 procentenheter ikväll. Jag tippar 17,6. Hoppas jag har fel.
2015-11-21, 19:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Snarare att muslimerna ska lära svenska kvinnor att värdesätta det dom har nu. När jag påpekar för kvinnor att det blir ni som kommer drabbas hårdast av den rådande politiken, nickar dom skrämt och storögt. Men rösta SD, nej fy!
Kvinnor är receptiva, när de som nu märker att normen sakta förändras följer de med, när SD är konstaterat störst går ketchupkorken.
2015-11-21, 20:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Sifos högsta notering för SD är 17,8 i augusti. Oktobersiffran var 17,2. Aldrig att de kommer att visa en ökning på 3 procentenheter ikväll. Jag tippar 17,6. Hoppas jag har fel.
De ligger medvetet lågt fram tills ett val börjar närma sig då justeras siffrorna närmare " sanningen" så att man inte ligger helt på tok. Den kommer man ändå ligga lågt men inte så att man blir uppenbart fake.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in