2015-11-21, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1994Emelie1994
Om man gnuggar geniknölarna så bör det gå att räkna fram SDs partistöd utifrån den informationen? Något mattesnille i krokarna?

Nej, det går inte. Däremot kan man ju konstatera att SD har fler väljare att plocka om nu inte de andra partierna vänder. Vilket de iofs också börjat göra.
2015-11-21, 07:27
Medlem
Borde inte SIFO's siffror dyka upp snart? Vilka brukar publicera dem?

Törs man.gissa att SVT's väl av en muslimsk julvärd ger några välkomna tiondelar? Trodde inte.det var sant när jag hörde det!

Mvh

Edit.
Såg att den kommer på söndag.
Senast redigerad av BurtMunro 2015-11-21 kl. 07:33.
2015-11-21, 08:00
Medlem
von.Durchfalls avatar
Bland män har SD överlägset störst stöd, nästan lika högt som S och M tillsammans enligt YouGov.

https://mobile.twitter.com/k60780472/status/667838426515902464/photo/1

Men varför släpar kvinnorna efter så rejält? Varför klarar inte mannen av att övertyga sin fru, flickvän, mor, eller syster om att rösta på samma parti som han gör?
2015-11-21, 08:13
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Durchfall
Bland män har SD överlägset störst stöd, nästan lika högt som S och M tillsammans enligt YouGov.

Men varför släpar kvinnorna efter så rejält? Varför klarar inte mannen av att övertyga sin fru, flickvän, mor, eller syster om att rösta på samma parti som han gör?
En orsak tror jag beror på var kvinnor jobbar. (det är skilnad trots allt F! hävdar)

Försök att inleda en diskussion om invandrarpolitik i en verkstads fikarum, gör samma försök på en skola/ett sjukhus/socialtjänstkontor.

Oavsett vad kvinnor tycker så vågar de visa det. De förlorar jobbet och blir avstängda från branschen på livstid.

Tror jag
2015-11-21, 09:10
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RettaVisan
En orsak tror jag beror på var kvinnor jobbar. (det är skilnad trots allt F! hävdar)

Försök att inleda en diskussion om invandrarpolitik i en verkstads fikarum, gör samma försök på en skola/ett sjukhus/socialtjänstkontor.

Oavsett vad kvinnor tycker så vågar de visa det. De förlorar jobbet och blir avstängda från branschen på livstid.

Tror jag
antar det föll bort ett "inte"?
Jo i skattefinansierad verksamhet verkar det som att aggressiva godhetsknarkare dominerar totalt så där ska man ha rejält med skinn på näsan och vara insatt för att våga ifrågasätta världsbilden Malena och Henrik Schyffert sprider.
Men det sker saker varje dag så snart gör SD nästa skutt uppåt.
2015-11-21, 09:12
Medlem
Floragatans avatar
Citat:

Många kvinnor uppfattar SD som bland det sunkigaste man kan vara, det är som att medvetet bära fula kläder eller inte sköta sin hygien. Så gör man helt enkelt inte. Det kan vi till största del tacka etablissemanget i allmänhet och MSM i synnerhet för. Kvinnor är lydigare och mer socialt ömhudade, och därmed ofta ganska enkla byten för maktens propagandamaskineri.
2015-11-21, 09:21
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Många kvinnor uppfattar SD som bland det sunkigaste man kan vara, det är som att medvetet bära fula kläder eller inte sköta sin hygien. Så gör man helt enkelt inte. Det kan vi till största del tacka etablissemanget i allmänhet och MSM i synnerhet för. Kvinnor är lydigare och mer socialt ömhudade, och därmed ofta ganska enkla byten för maktens propagandamaskineri.

Vi behöver kanske en större mängd muslimska män i vårt samhälle som kan lära oss svennar hur man disciplinerar kvinnor.

(Det var tänkt som ironi, men det låter för logiskt på något sätt)
2015-11-21, 09:35
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Vi behöver kanske en större mängd muslimska män i vårt samhälle som kan lära oss svennar hur man disciplinerar kvinnor.

(Det var tänkt som ironi, men det låter för logiskt på något sätt)
Snarare att muslimerna ska lära svenska kvinnor att värdesätta det dom har nu. När jag påpekar för kvinnor att det blir ni som kommer drabbas hårdast av den rådande politiken, nickar dom skrämt och storögt. Men rösta SD, nej fy!
2015-11-21, 11:22
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Nej, det går inte. Däremot kan man ju konstatera att SD har fler väljare att plocka om nu inte de andra partierna vänder. Vilket de iofs också börjat göra.

Fast en vändning under galgen som dessutom inte ger någon uppenbar förändring kan nog accelerera flykten till SD. Politikerna är som ett litet barn i trotsåldern som går med myrsteg när man verkligen har bråttom och tjurigt skriker jag går ju.

I natt var första eller andra natten där MV inte hade plats. Hur blir det med de 2-3000 som kommer idag och de 2-3000 som kommer i morgon osv. Det kommer fort bli enorma nivåer och de kommer bryta sig in i hus för att få värme nu när minusgraderna kommit i Skåne.

Citat:

Jag tror de kommer, men samtidigt finns det framför allt kvinnor som aldrig kommer ändra sig. Inte ens om deras barn våldtas eller deras pappa misshandlas. Förhoppningsvis är det dessa naiva dårar som inte förmår att riskbedöma som råkar illa ut. När tillräckligt många råkat illa ut så kanske de som förstår att något är fel men ännu inte tagit steget, tar steget. Det finns stora helvita svenska villaområden där invandrargäng ännu inte nått.

Jag läste igår att det finns ca 300 000 gymnasieplatser i Sverige. Med ca 3000 16-17 åringar som kommer varje vecka blir det 150 000 extra per år. Man måste alltså bygga ut gymnasieskolan med 50% genast, fördubbla den på två år. Det är ju helt sjuka siffror och alla förstår ju att det inte låter sig göras. Systemen kommer kollapsa i god tid innan nästa val.
2015-11-21, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Fast en vändning under galgen som dessutom inte ger någon uppenbar förändring kan nog accelerera flykten till SD. Politikerna är som ett litet barn i trotsåldern som går med myrsteg när man verkligen har bråttom och tjurigt skriker jag går ju.

I natt var första eller andra natten där MV inte hade plats. Hur blir det med de 2-3000 som kommer idag och de 2-3000 som kommer i morgon osv. Det kommer fort bli enorma nivåer och de kommer bryta sig in i hus för att få värme nu när minusgraderna kommit i Skåne.

Jag tror de kommer, men samtidigt finns det framför allt kvinnor som aldrig kommer ändra sig. Inte ens om deras barn våldtas eller deras pappa misshandlas. Förhoppningsvis är det dessa naiva dårar som inte förmår att riskbedöma som råkar illa ut. När tillräckligt många råkat illa ut så kanske de som förstår att något är fel men ännu inte tagit steget, tar steget. Det finns stora helvita svenska villaområden där invandrargäng ännu inte nått.

Jag läste igår att det finns ca 300 000 gymnasieplatser i Sverige. Med ca 3000 16-17 åringar som kommer varje vecka blir det 150 000 extra per år. Man måste alltså bygga ut gymnasieskolan med 50% genast, fördubbla den på två år. Det är ju helt sjuka siffror och alla förstår ju att det inte låter sig göras. Systemen kommer kollapsa i god tid innan nästa val.

Alla nya lärare som behövs isf? Var ska de komma ifrån? Att utbilda sig till gymnasielärare kräver 330 högskolepoäng.... dvs 5.5 år på högskolan.
2015-11-21, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Jag tror de kommer, men samtidigt finns det framför allt kvinnor som aldrig kommer ändra sig. Inte ens om deras barn våldtas eller deras pappa misshandlas. Förhoppningsvis är det dessa naiva dårar som inte förmår att riskbedöma som råkar illa ut. När tillräckligt många råkat illa ut så kanske de som förstår att något är fel men ännu inte tagit steget, tar steget. Det finns stora helvita svenska villaområden där invandrargäng ännu inte nått.:

Kvinnor är extremt normativa och påverkbara. De kommer att tycka det som är norm i TV4s morgonsoffor oavsett vad som sker.
2015-11-21, 13:13
Medlem
svallerbyttans avatar
Då borde Sifo släppas 22.00 ikväll...

http://www.svd.se/ny-svd-sifo-s-stodet-lika-lagt-som-under-juholt
http://www.svd.se/svd-sifo-sd-storst-bland-manliga-valjare
http://www.svd.se/sd-storst-bland-arbetarvaljare

Som ni ser brukar de släppas Lördagen 22.00 vid den här tiden på månaden.
Senast redigerad av svallerbyttan 2015-11-21 kl. 13:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in