Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-21, 18:08
  #3133
Medlem
Tillssons avatar
Mona Sahlin står i SVT just nu och flinar om terrorismen.
Citera
2015-11-21, 18:15
  #3134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Man ser att det inte är samma person (Boliden-terroristen är snyggare, tvålfager). Men kommer hans föräldrar från Mosul så kommer han själv från ISIS-land.

Snyggare? Håller inte med! Nu har jag inte sett han IRL men utifrån facebookbilderna tycker jag att han inte ser bra ut. Men man ska nog INTE döma hen efter hur hen ser ut. Plus att han har väl själv valt ut bilder han tycker ser bra ut som han har postat på facebook. Folk brukar lägga ut bilder som man tycker att man ser bra ut på.

Hörde att man som flykting får betala ca 100 000 kronor för smuggelresa från Turkiet och ibland mer. Hur hade han råd med detta om det mu är så att han pröjsat smugglare pengar?

Hörde att det finns krypterad trafik mellan honom och IS. Om det stämmer tycker jag att det säger ganska mycket...

Edit: Lade till ordet INTE som hade fallit bort
__________________
Senast redigerad av ulvan 2015-11-21 kl. 18:28.
Citera
2015-11-21, 18:15
  #3135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Samma glipa mellan framtänderna reagerade jag på. Svårt att hitta mer högupplösta bilder på hans framtänder på facebook då han medvetet verkar ha stängd mun för det mesta.
https://imgur.com/fZ17M54
Munnen är dock väldigt lik.. Fanns där ingen bild framifrån i videon?
Citera
2015-11-21, 18:17
  #3136
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Killen flydde ihop med sin kompis. De levde ihop turkiet. Av bilderna att dömma kanske flykten från Irak handlade om sexuell läggning än något annat.
Det kanske förklarar hans lögner om vart i Irak han är hemnahörande. Mosul har en stark närvaro av IS. Lägg sedan till grejen att pappa är fd general. Så han borde normalt inte behöva fly.
Kanske kunde inte pappas inflytande skydda sonen och pojkvännen. Så de tvingades fortsätta böga i Turkiet. När det tog slut drog han till Sverige för att hitta nå nytt att böga med.

Hade velat få in mera bög i detta inlägg. Men hoppas alla förstår essensen i detta inlägg

Haha
Du får det gamla sletna uttrycket att det skulle komma 10,000 tyska bögar till Sverige om vi gick med i EU då det begavs. Det är ju nada och ingenting om man jämför vad som kommer in i dag, med den ögonöppnaren du gav oss alla

Eftersom 90% av "flyktingarna" verkar äntra gränsen i i form av killgäng så kommer det alltså nu ca 9,000 sandbögar i veckan!!! Alltså nästan 500,000 sandbögar på årsbasis. Det är skrämmande, dessa nya uppgifter
Citera
2015-11-21, 18:23
  #3137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Hade velat få in mera bög i detta inlägg. Men hoppas alla förstår essensen i detta inlägg
Kanske dags att gå och lägga sig om man inte kan sitta vid bordet och bete sig som vuxna.

Men håller med dig om att han kan ha flytt just pga sin sexuella läggning.
Citera
2015-11-21, 18:26
  #3138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Munnen är dock väldigt lik.. Fanns där ingen bild framifrån i videon?

Jag tycker också de liknar/påminner om varandra. Sen ser man ju på hans bilder på facebook att han tenderar att se väldigt ut från bild till bild, beroende på hur han vinklar ansiktet och hur kameran hålls antar jag.

Men det kanske är ett "vanligt" utseende på folk från hans hemtrakter?
__________________
Senast redigerad av ulvan 2015-11-21 kl. 18:29.
Citera
2015-11-21, 18:34
  #3139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Jag tycker också de liknar/påminner om varandra. Sen ser man ju på hans bilder på facebook att han tenderar att se väldigt olik från bild till bild beroende på hur han vinklar ansiktet och hur kameran hålls antar jag.

Men det kanske är ett "vanligt" utseende på folk från hans hemtrakter?
Näsan på killen från videon ser mycket större ut än MMMs, MMM ser även smalare ut än killen i videon. När gjordes videon?

Jo kan ju faktiskt vara så.
Citera
2015-11-21, 18:38
  #3140
Medlem
Fobias avatar
Läser på text-TV om den misstänktes pappa som sagt att han är oskyldig, inget konstigt i det...det påstår ju alla men sen står det

"Pappan hävdar att polisens sagt att de har sökt igenom sonens boende utan att hitta något misstänkt i hans telefon eller dator" Är inte det anmärkningsvärt? Han skulle ju kunna ljuga om det men det finns ju ingen anledning, det kommer ju fram snabbt ändå.
Citera
2015-11-21, 18:40
  #3141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Killen flydde ihop med sin kompis. De levde ihop turkiet. Av bilderna att dömma kanske flykten från Irak handlade om sexuell läggning än något annat.
Det kanske förklarar hans lögner om vart i Irak han är hemnahörande. Mosul har en stark närvaro av IS. Lägg sedan till grejen att pappa är fd general. Så han borde normalt inte behöva fly.
Kanske kunde inte pappas inflytande skydda sonen och pojkvännen. Så de tvingades fortsätta böga i Turkiet. När det tog slut drog han till Sverige för att hitta nå nytt att böga med.

Hade velat få in mera bög i detta inlägg. Men hoppas alla förstår essensen i detta inlägg

Förstår hur du menar men jag håller inte med. Men varför är inte hans kompis gripen? Tankar kring det?

De behöver inte ens ha flytt tillsammans, detta kan vara en historia som de hittat på. Tex kan den ena ha avikit en period från turkiet och hälsat på IS, utan att den andra vet om det.

Vad är det som inte säger att han var med IS i Mosul och sen åkte till Turkiet där han fortsatte ha kontakt med IS för att tex sälja förfalskade pass eller hjälpa fler krigare att ta sig till europa. Och att han sedan själv också lämnade Turkiet för resa till Sverige i IS regi?

Nån som vet om han hade sökt asyl innan han blev tagen av polisen?
__________________
Senast redigerad av ulvan 2015-11-21 kl. 18:48.
Citera
2015-11-21, 18:42
  #3142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fobia
Läser på text-TV om den misstänktes pappa som sagt att han är oskyldig, inget konstigt i det...det påstår ju alla men sen står det

"Pappan hävdar att polisens sagt att de har sökt igenom sonens boende utan att hitta något misstänkt i hans telefon eller dator" Är inte det anmärkningsvärt? Han skulle ju kunna ljuga om det men det finns ju ingen anledning, det kommer ju fram snabbt ändå.

Ja det verkar ju inte som dom hittat några vapen, sprängämnen, bomber eller någonting heller så.
Citera
2015-11-21, 18:45
  #3143
Medlem
Fobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Ja det verkar ju inte som dom hittat några vapen, sprängämnen, bomber eller någonting heller så.

Bomber, vapen osv det tror jag inte han skulle ha i lägenheten utan i en vapengömma någonstans men mobilen och datorn borde ju innehålla kontakter och andra uppgifter. Verkar ju inte ens som det varit krypterat heller då.
Citera
2015-11-21, 18:45
  #3144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesomdu
Näsan på killen från videon ser mycket större ut än MMMs, MMM ser även smalare ut än killen i videon. När gjordes videon?

Jo kan ju faktiskt vara så.

Han kanske har gått ned i vikt? Alternativt gick upp i vikt medans han var i IS (om han nu ens var där). Det kanske var godare och mer mat och sötsaker där, OM han nu ens är med i videon. "IS-krigarna" brukar inte se så smala ut i propagandafilmerna så det känns som de äter en del Vet dock inte hur mycket mindre eller större man kan bli i ansiktet, men en del som går upp i vikt blir ju "runda" i facet och likadant folk som går ned i vikt kan blir magra i ansiktet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback