Apart Förlag, som gjort sig kända med sin crowdfundade jubileumsbox av Valhall, satsar nu på att genomföra en gammal dröm.
En komplett utgivning av ALLA Kalle & Hobbe-serier. 3600 strippar. Detta blir alltså första gången allt blir samlat i svensk utgivning.
Detta är resultatet utav ett hemligt stretchgoal under Valhall-kampanjen. Nådde de 200.000-strecket så stod det följande
Citat:
Vi tar sikte på vår andra favorit
Valhall är en av våra absoluta favoritserier från barndomen. Men det finns faktiskt en till som är lika högt upp på drömlistan. Så om vi når 2000000 kommer vi göra allt i vår makt för att få loss även den licensen och göra en kickstarter för att försöka få till en lyxutgåva av den också!
Detta lyckades det med. Och igår avslöjade de alltså vad detta var.
Vad tror ni? Kan detta gå igenom? K&H har nog en bättre spridning än Valhall, då den funnits med i dagstidningar och är fortfarande populär. Jag tror att den har en potential att slå Valhall, då det riktar sig till en bredare målgrupp. Men en annan del av mig är tvivlande just pga samma anledning. Det innebär också att fansen kanske inte är lika hängivna.
Vad hoppas vi på för stretchgoals?
Jag har två önskemål. Det skulle vara kul om de kunde skicka med en kopia utav dokumentären "
Dear Mr. Watterson". Samt ett förord eller hälsning av Watterson själv, till den svenska publiken.