Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Ursäkta men är du helt dum i hela huvudet? Hur kan nyhetsvärdet av en tom skyskrapa som rasar utan att någon dör vara större än när två mycket större skyskrapor fulla av folk blir påkörda av flygplan fulla med folk och sedan rasar med folk, brandmän, räddningspersonal etc??
Ursäkta, men eftersom jag för tillfället inte är helt nykter tänker jag för ögonblicket inte ge mig in i någon detaljrik diskussion,
men visst är det ju just detta som gör saken desto mer intressant!
Ni snackar om att kombinationen av den ballistiska effekten och värmeutvecklingen vid branden skulle orsakat denna oerhört symetriska (nästan vackra) kollaps. För mig ter det sig synnerligen orimligt.
Hade tornen rasat till följd av krascherna så hade väl detta inträffat ganska omgående efter det att flygplanen träffat byggnaderna?
Om värmen skulle orsakat kollapsen borde det bero på att det var otroligt hett på de brinnande våningarna, men det var det ju bevisligen inte...
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Och om du menar att nyhetsvärdet för wtc7 borde vara större för att det skulle varit en false flag så bör rimligen alltihop varit en false flag och därmed är fortfarande WTC1 och 2 större nyheter...
Det är ju just det jag vågar påstå! Att hela händelsen var en "false flag"! (Förutom det att CIA-finansierade jihadister faktiskt styrde flygmaskinerna in i tornen).
Skyskrapor av liknande modell (inte som WTC7, utan som tornen) har brunnit ordentligt både före och efter 9/11. Ingen av dessa har rasat till följd av bränderna.
Jag tänker speciellt på en skyskrapa i (tror det var) Brasilien, som brann okontrollerat i de översta våningar under mer än ett dygn!
Alla ropade; den kommer rasa, den kommer rasa! Tvillingtornen rasade, så den kommer att rasa!
Gissa vad... Den rasade inte.

Allt brann upp, men "skelettet" stod kvar! Jag har för mig att den till och med var av ungefär samma typ som tvillingtornen.