2015-11-20, 23:01
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ursäkta men är du helt dum i hela huvudet? Hur kan nyhetsvärdet av en tom skyskrapa som rasar utan att någon dör vara större än när två mycket större skyskrapor fulla av folk blir påkörda av flygplan fulla med folk och sedan rasar med folk, brandmän, räddningspersonal etc??
Ursäkta, men eftersom jag för tillfället inte är helt nykter tänker jag för ögonblicket inte ge mig in i någon detaljrik diskussion, men visst är det ju just detta som gör saken desto mer intressant!
Ni snackar om att kombinationen av den ballistiska effekten och värmeutvecklingen vid branden skulle orsakat denna oerhört symetriska (nästan vackra) kollaps. För mig ter det sig synnerligen orimligt.
Hade tornen rasat till följd av krascherna så hade väl detta inträffat ganska omgående efter det att flygplanen träffat byggnaderna?
Om värmen skulle orsakat kollapsen borde det bero på att det var otroligt hett på de brinnande våningarna, men det var det ju bevisligen inte...

Citat:
Och om du menar att nyhetsvärdet för wtc7 borde vara större för att det skulle varit en false flag så bör rimligen alltihop varit en false flag och därmed är fortfarande WTC1 och 2 större nyheter...
Det är ju just det jag vågar påstå! Att hela händelsen var en "false flag"! (Förutom det att CIA-finansierade jihadister faktiskt styrde flygmaskinerna in i tornen).
Skyskrapor av liknande modell (inte som WTC7, utan som tornen) har brunnit ordentligt både före och efter 9/11. Ingen av dessa har rasat till följd av bränderna.

Jag tänker speciellt på en skyskrapa i (tror det var) Brasilien, som brann okontrollerat i de översta våningar under mer än ett dygn!
Alla ropade; den kommer rasa, den kommer rasa! Tvillingtornen rasade, så den kommer att rasa!
Gissa vad... Den rasade inte.
Allt brann upp, men "skelettet" stod kvar! Jag har för mig att den till och med var av ungefär samma typ som tvillingtornen.
Senast redigerad av Mr.Woods 2015-11-20 kl. 23:04.
Citera
2015-11-20, 23:27
Medlem
Citat:
Du har en poäng, men... du bortser helt ifrån att alla konspirationsteoretiker (typ Loose change-gänget) endast behöver förhålla sig till den befintliga statiska situationen och försöka hitta saker de tycker är underliga. De kan vrida och vända på allt som finns beskrivet, de kan söka missuppfattningar i media och förstora dem, de kan leta rätt på förvirrade personer på youtube och tolka deras utsagor som sanningar, de kan luta sig mot befintliga uppfattningar om makt och missförhållanden osv osv...

Men, någon som ska utföra en false flag (riktiga proffs som CIA som du skriver) måste utföra och hålla ihop allt... Dvs, de måste inte bara beskriva situationen utan måste även kontrollera den.. och det är förstås en helt annan sak.

Det är ett bra argument du kommer med här!

Det jag har att sätta emot är propagandans makt att styra människors - även mycket välutbildade sådana - tankar och världsbild genom media och utbildningsväsende.

Historien är full av exempel på att så har skett med hjälp av religioner och under senare århundraden med hjälp av ideologier som kommunism och nazism och - tata! - sannolikt även liberalismen som i vår samtid i praktiken avskaffat våra nationsgränser.

Kanske välutbildade människor till och med är lättare att hjärntvätta och styra med hjälp av ideologier och propaganda. Eftersom intellektuella läser frivilligt. Det gör inte den reguljäre arbetaren som inte självmant uppsöker hjärntvätten i form av böcker och annan "information".

En sådan tankefigur som jag menar är ett resultat av en typ av hjärntvätt är föreställningen att konspirationer är ovanliga och att konspiratörerna omöjligen kan hålla tyst.

I själva verket pågår lättviktiga konspirationer på varje arbetsplats och särskilt på våra arbets- och finansmarknader där insiders blåser outsiders genom att undanhålla information. Och istället för konspiration så kan man då tala om grupper med olika "intressen".

På arbets- och finansmarknaderna blir det också uppenbart både att masspsykoser förekommer (exempelvis uppblåsta aktiepriser) som att de flesta individer med lätthet orienterar sig i maktens riktning (agerar som de vet att deras chef förväntar sig även om de vet att det egentligen är fel).

Så jag vet inte om det krävs tusentals inblandade. Däremot blir det viktigt att rekrytera jasägare.

/Johan
Citera
2015-11-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag tänker speciellt på en skyskrapa i (tror det var) Brasilien, som brann okontrollerat i de översta våningar under mer än ett dygn!
Alla ropade; den kommer rasa, den kommer rasa! Tvillingtornen rasade, så den kommer att rasa!
Allt brann upp, men "skelettet" stod kvar! Jag har för mig att den till och med var av ungefär samma typ som tvillingtornen.

Det finns några videor på youtube av sådana händelser. I några fall kollapsar delar av järnstrukturen. I de fall jag sett först efter riktigt våldsamma bränder. Men som sagt är det inte direkt några symmetriska kollapser i hög hastighet. Nä istället deformeras järnbalkarna och hakar i varandra och stoppar upp rasen eller får byggnaderna att tilta.

Men just den 9/11 så kollapsade alla tre byggnaderna väldigt symmetriskt. Man får ju säga att det kallar till eftertanke åtminstone...

Sedan att commission X eller Y förklarar detta mycket övertygande skiljer sig inte nämnvärt från att man vid gångna tiders kyrkomöten med tillgänglig kunskapsteorier enhälligt bevisade att solen roterade runt jorden.

/Johan
Citera
2015-11-21, 00:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
ALLA kan visa det efter fem minuter idag

Vad bra, ni har haft 14 år på er och nu är det alltså äntligen dags - sätt igång!!!

Sluta tramsa...
Citera
2015-11-21, 01:07
Medlem
Citat:
Vad bra, ni har haft 14 år på er och nu är det alltså äntligen dags - sätt igång!!!

Verkligheten är beviset! Hur den omgivning vi alla befinner oss i fungerar för där är bevisen. En domstol (ej mutad eller hotad) hade inte godtagit något av de "bevis" som den officiella förklaringen har

Du har ingen önskan om att få fram något vettigt utan din uppgift är enbart att debunka (förstöra)
Citera
2015-11-21, 01:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vilken byggnad tänker du på? Jag har en stark känsla av att vi pratar om en byggnad vars stålkonstruktion (det som inte, precis som wtc, var förstärkt med betong) rasade på ungefär halva tiden av wtc7....
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-11-21 kl. 01:10.
Citera
2015-11-21, 01:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursäkta, men eftersom jag för tillfället inte är helt nykter tänker jag för ögonblicket inte ge mig in i någon detaljrik diskussion, men visst är det ju just detta som gör saken desto mer intressant!
Ni snackar om att kombinationen av den ballistiska effekten och värmeutvecklingen vid branden skulle orsakat denna oerhört symetriska (nästan vackra) kollaps. För mig ter det sig synnerligen orimligt.
Hade tornen rasat till följd av krascherna så hade väl detta inträffat ganska omgående efter det att flygplanen träffat byggnaderna?
Om värmen skulle orsakat kollapsen borde det bero på att det var otroligt hett på de brinnande våningarna, men det var det ju bevisligen inte...
1. Om du med den ballistiska effekten avser att flygplanen rev väsentliga delar av byggnaden så håller jag med -dock ett något märkligt ordval men det gör inget.
2. Varför borde de rasat omgående? Det är väl snarare naturligt att det tar lite tid för värme att minska hållbarheten i stålbalkarna.
3. Ingen har påstått att värme orsakade kollapsen, det var en kombination av flera faktorer - precis som du var inne på i inledningen av ditt inlägg. Dock måste jag fråga varför du anser att det inte blev otroligt hett och hur du menar att detta kan bevisas? Känner du t.ex till att aluminium (som fanns stora mängder av i flygplanen och inte kräver särskilt hög temp för att smälta) kan reagera med vatten och/eller gips (från t.ex. gipsväggar) på ett närmast explosivt sätt, likt termit, och då kommer upp i temperaturer över 1500 grader Celsius?

http://www.911myths.com/WTCTHERM.pdf
Citera
2015-11-21, 01:12
Medlem
"snakeplisken"

Kan du förklara hur flygplanet Tupolev Tu-160 har en topphastighet på mindre än hälften på låg höjd av den topphastighet som planet har på hög höjd?

Ett av bevisen för att 911 är fejk är som du vet planens hastighet, de flög bra mycket snabbare än vad de höll för
Citera
2015-11-21, 01:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Verkligheten är beviset! Hur den omgivning vi alla befinner oss i fungerar för där är bevisen. En domstol (ej mutad eller hotad) hade inte godtagit något av de "bevis" som den officiella förklaringen har

Du har ingen önskan om att få fram något vettigt utan din uppgift är enbart att debunka (förstöra)

Nej jag söker bevis. Jag har inga problem att erkänna om ni kan visa att det var en false flag etc, däremot har jag allvarliga problem med att ni påstår en massa skit helt utan belägg. Skit som folk kan ta för sanningar, skit som mina barn kan läsa och tro på! Skit som är trams... Du är t.ex. en extrem tramspelle som år efter år fortsätter påstå en massa dumheter helt utan att ha belägg och trots att du motbevisats på en mängd områden. Att du inte fattar bättre är tråkigt, men om andra t.ex. mina barn - tror på dig för att du får stå oemotsagd vore det närmast oförlåtligt.
det finns tillräckligt många idioter, religiösa fundamentalister och terrorister redan nu, så vi behöver inte uppmuntra okunskap...
Citera
2015-11-21, 01:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
"snakeplisken"

Kan du förklara hur flygplanet Tupolev Tu-160 har en topphastighet på mindre än hälften på låg höjd av den topphastighet som planet har på hög höjd?

Ett av bevisen för att 911 är fejk är som du vet planens hastighet, de flög bra mycket snabbare än vad de höll för

1. Har den det eller är det rekommenderad hastighet?
2. Och vad händer om du dyker från hög höjd med full gas med en Tupolev - krockar den med luften då så den halverar sin hastighet eller fortsätter den i hög hastighet?
Citera
2015-11-21, 01:23
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
1. Om du med den ballistiska effekten avser att flygplanen rev väsentliga delar av byggnaden så håller jag med -dock ett något märkligt ordval men det gör inget.
2. Varför borde de rasat omgående? Det är väl snarare naturligt att det tar lite tid för värme att minska hållbarheten i stålbalkarna.
3. Ingen har påstått att värme orsakade kollapsen, det var en kombination av flera faktorer - precis som du var inne på i inledningen av ditt inlägg. Dock måste jag fråga varför du anser att det inte blev otroligt hett och hur du menar att detta kan bevisas? Känner du t.ex till att aluminium (som fanns stora mängder av i flygplanen och inte kräver särskilt hög temp för att smälta) kan reagera med vatten och/eller gips (från t.ex. gipsväggar) på ett närmast explosivt sätt, likt termit, och då kommer upp i temperaturer över 1500 grader Celsius?

http://www.911myths.com/WTCTHERM.pdf
1. Vad jag ser på bilderna från precis innan kollapsen är att det faktiskt står folk i fönstren och vinkar på hjälp, utan att det ser ut som de vrider sig i smärtor till följd av brännskador.

2. Jag har lyssnat igenom brandmännens radiotrafik. Rökdykarna på plats säger att det finns två isolerade eldhärdar som man resonerar kring hur dessa kan släckas.

3. Jetbränsle brinner inte tillräckligt hett för att ens mjuka upp den stålkonstruktion som enl. uppgift använts i tornen. Väggarna och golven var vad jag förstått fyllda med vermikulit från gruvan i Libby, Montana. En mycket bra värmeisolering, även om den orsakat enroma hälsoproblem till följd av kontaminering av tremolit...
Senast redigerad av Mr.Woods 2015-11-21 kl. 01:27.
Citera
2015-11-21, 01:24
Medlem
Citat:
1. Har den det eller är det rekommenderad hastighet?
2. Och vad händer om du dyker från hög höjd med full gas med en Tupolev - krockar den med luften då så den halverar sin hastighet eller fortsätter den i hög hastighet?

Poängen är att hastigheten är mindre än hälften på låg höjd, vad tror du det beror på? Om det är rekommenderad hastighet eller inte spelar mindre roll. Marginalerna borde vara likvärdiga på hög respektive låg höjd

Planen vid 9/11 dök inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in