Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-11-20, 23:35
Medlem
Anuslovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Droppat lite namn. Vad tycks?

- Sven Wollter
- Mikael Persbrandt (1)
- Thorsten Flinck
- Knugen
- Bert Karlsson
- Stefan Löfven
- Mona Sahlin
- Margot Wallström
- Morgan Johansson
- Thomas Di Leva
- Kapten Klänning

Jag hoppas verkligen att du är ironisk
Citera
2015-11-20, 23:37
Medlem
Z0DIACs avatar
Nästa år: Sebbe Staxx
Citera
2015-11-20, 23:40
Medlem
Klappars avatar
Hade hellre velat se Alexandra Pascalidou eller Henrik Arnstad som årets julvärd.
Citera
2015-11-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Hade hellre velat se Alexandra Pascalidou eller Henrik Arnstad som årets julvärd.

Nu ska vi inte överdriva.
Citera
2015-11-20, 23:43
Medlem
rikmayalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
That. Is. Not. The. Point.

What is, then? Den här kuppen är inget annat än maktdemonstration från SVT-ledningen och uttryck av deras förakt för majoriteten av svenska befolkningen. Finns det något bättre sätt att bekämpa sådana människor, än att ignorera dem och inte låta förstöra glädje åt andra?
Citera
2015-11-20, 23:43
Medlem
Mamarketels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Jag kollade igenom kommentarerna på hennes Instagram och hon verkar bara få positiva kommentarer, får hon näthatet över mailen eller hittar hon bara på?
Länk?
Citera
2015-11-20, 23:45
Medlem
Knotknets avatar
Vad spelar det för roll om hon är muslim? Det finns väl inga kristna som firar Jesus födelse genom att titta på TV. Vem fan firar jul förresten?
Citera
2015-11-20, 23:46
Medlem
OB1QUENOOBIEs avatar
Vid en sådan stor högtid som denna, när tittarantalet är som störst, så måste man välja någon som är så neutral som möjligt. Man kan inte ha någon som M.Ernman eller Gina Dirawi som tar så starka avstånd från det ena eller det andra och som på daglig basis hatar på sociala medier eller har starka åsikter om det ena eller det andra.
Citera
2015-11-20, 23:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zasse2
Hur många troende sitter och glanar på TV på julafton och myser med julvärden? De flesta ser inte på Jude Anka utan umgås och bryr sig om familj och vänner vilket julen är menat till. Som sagt, sedan Arne Weise var julvärd är det ingen som bryr sig. Julvärden är totalt irrelevant.
Om det var en ateist skulle ingen klaga! Var Arne Weise kristen?

Klart det finns många både troende och mindre troende (sk moderata muslimer om nu då moderata kristna) Väldigt många svenskar är fortsatt med i svenska kyrkan och där är just julen ett sätt att knyta an med traditioner som dopet, konfirmationen osv. Jag menar det handlar inte om att behöva vara djupt troende utan ett sätt att knyta an till den tro som präglar oss. Nu sätter man en troende muslim där som enligt sin egen lära inte ska fira julen hur fel blir inte det?!
Citera
2015-11-20, 23:47
Medlem
Anuslovers avatar
SVT har tappat det helt! Jävla äckliga människor som vill förstöra en svensk tradition med en person som inte ens firar jul för helvete!!!! Nästa år kommer dom väll spotta mer på oss och välja:
Hagamannen, Anders Eklund etc.

Till och med Christer Petterson hade varit en bättre ikon och julvärd än Gina om han hade levt!
Citera
2015-11-20, 23:48
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anuslover
Jag hoppas verkligen att du är ironisk
Ironisk?
-Nej.

Realist?
-Ja.

Dessa som jag staplade upp tar jag varje dag som julvärd på självaste Julafton före Gina Dirawi.

Det känns inte rätt.
Citera
2015-11-20, 23:51
Medlem
Anuslovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Vad spelar det för roll om hon är muslim? Det finns väl inga kristna som firar Jesus födelse genom att titta på TV. Vem fan firar jul förresten?

Skämtar du eller!?
En person som sitter som " JULVÄRD" och inte ens firar jul är väll jävligt väsentligt!
En person som ska presentera julprogram och midnattsmässa etc. och som föraktar julen.

Klart som fan att det har betydelse!
Har inget emot att det är en utlandsfödd människa, men GINA helt fel!

Som sagt: Zlatan eller Darin hade varit betydligt mer folkkära personer i detta fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in