Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-20, 09:59
  #1
Medlem
Blev lappad när jag stod utan regskylt som blivit stulna. Har dock hämtat ut nya men inte orkat sätta på den för jag ville stå på denna parkering som är en förhyrd parkering som inte är uthyrd.

Trots det har jag fått p-bot, mitt regnr står på boten och det står på boten dom fotat bilen.
Har tidigare fått en pbot på detta område när jag stod på outhyrd plats med regskyltar så jag tänkte att p-vakten kommer ihåg mitt regnr sen 1 mån tillbaka.
Nu kom jag dock på att mitt regnr står inristat på rutorna i liten text.

Går det att överklaga detta och kan jag komma undan? eller har dom fotat min ruta på något sätt och kommer vinna?
Det är ett privat bolag.
__________________
Senast redigerad av storsnorren 2015-11-20 kl. 10:01.
Citera
2015-11-20, 10:04
  #2
Medlem
BNCs avatar
Bilens chassinummer brukar vara synligt genom vindrutan på de flesta bilar, och detta går att koppla emot reg-numret. Skulle gissa på att det är vad de gör då regskyltar saknas, annars skulle väl "alla" börja felparkera och ta skyltarna med sig.
Citera
2015-11-20, 10:05
  #3
Medlem
PaulPaljetts avatar
Hade jag lappat hade jag utöver att fota bilen i sig även fotat VIN-numret i vindrutan för att få en unik identifierare på fordonet. Detta går väl att knyta till regnumret om jag inte missminner mig?
Citera
2015-11-20, 10:05
  #4
Medlem
PaulPaljetts avatar
Se där, tvåa på den. Men då är vi överens om hur det antagligen gått till.
Citera
2015-11-20, 10:06
  #5
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Ditt chassinr står väl i rutan så det blir nog svårt att ducka detta, du har ju uppenbarligen parkerat olovligt
Är ju ett rent helvete att få rätt mot p-bolag även när man blivit lappad trots att man parkerat korrekt
Citera
2015-11-20, 10:09
  #6
Medlem
Bilens regnr står inristat i rutorna(stöldmärkta) skrev jag i huvudinlägget. Detta kom jag på i efterhand jag fått boten.
Är det inte giltigt eller är något chassinummer bättre för p-vakten? fattar nada vad ni babblar om.
Det syns inget chassinummer genom kupen utan det är under motorhuven synligt.
Citera
2015-11-20, 10:50
  #7
Medlem
mona.sardins avatar
Du har parkerat olovligt på någons mark och nu blir du sur när pbolaget/markägaren har lyckats att identifiera ditt fordon.. löjeväckande! Betala eller parkera nån annan stans i fortsättningen.
Citera
2015-11-20, 10:58
  #8
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storsnorren
Bilens regnr står inristat i rutorna(stöldmärkta) skrev jag i huvudinlägget. Detta kom jag på i efterhand jag fått boten.
Är det inte giltigt eller är något chassinummer bättre för p-vakten? fattar nada vad ni babblar om.
Det syns inget chassinummer genom kupen utan det är under motorhuven synligt.

Det finns alltså ett sätt att koppla ihop din bil till ditt reg.nummer, och du undrar om du kan förklara bort det på något sätt?
Tror det blir svårt, men du kan ju göra ett försök..
Vet inte riktigt vad du ska skylla på.. Svårt att försöka få det till att någon annan satt på en annan ruta på din bil utan att du märkte det. En ruta från en exakt identisk bil också...

Och nästa gång, sätt på reg.plåtarna. Då hade kanske p-vakten bara gått förbi. Men en bil utan skyltar ringer nog en rätt rejäl varningsklocka hos en p-vakt..
Citera
2015-11-20, 17:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Det finns alltså ett sätt att koppla ihop din bil till ditt reg.nummer, och du undrar om du kan förklara bort det på något sätt?
Tror det blir svårt, men du kan ju göra ett försök..
Vet inte riktigt vad du ska skylla på.. Svårt att försöka få det till att någon annan satt på en annan ruta på din bil utan att du märkte det. En ruta från en exakt identisk bil också...

Och nästa gång, sätt på reg.plåtarna. Då hade kanske p-vakten bara gått förbi. Men en bil utan skyltar ringer nog en rätt rejäl varningsklocka hos en p-vakt..


Tecknade förhyrd plats från min hyresvärd. Efterblivna som de vart skickade de inte in detta till parkerings bolaget och den ansvariga för parkeringarna hade precis dragit på semester i 1-2 veckor, så där stod jag o samlade på mig 4-5 lappar av p-vakten. Så det faktum att de inte skulle bry sig om man har reg plåtar tycker jag låter befängt.
Citera
2015-11-20, 18:41
  #10
Moderator
MondoBizarros avatar
Bilar --> Trafik och körkortsfrågor
/Moderator
Citera
2015-11-20, 22:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storsnorren
Blev lappad när jag stod utan regskylt som blivit stulna. Har dock hämtat ut nya men inte orkat sätta på den för jag ville stå på denna parkering som är en förhyrd parkering som inte är uthyrd.

Trots det har jag fått p-bot, mitt regnr står på boten och det står på boten dom fotat bilen.
Har tidigare fått en pbot på detta område när jag stod på outhyrd plats med regskyltar så jag tänkte att p-vakten kommer ihåg mitt regnr sen 1 mån tillbaka.
Nu kom jag dock på att mitt regnr står inristat på rutorna i liten text.

Går det att överklaga detta och kan jag komma undan? eller har dom fotat min ruta på något sätt och kommer vinna?
Det är ett privat bolag.
Vad anser du att du har för basis att överklaga?
Citera
2015-11-20, 22:16
  #12
Medlem
Monkeyspanks avatar
Vad har ni för moderna jävla bilar egentligen?
IPS nummer hit och vindruta dit??

Själv kör jag gammal Cheva och begriper inte vad ni smågrabbar snackar om.
Kan man få en länk till alla dessa moderniteter tack?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback