2015-11-19, 17:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
men om dom vill förlänga så finns det en anledning. Jag tror dom ljuger om detta...det ger effekt.

Förlängning utan att förändra innehållet i insatsen ger en enda effekt, att svenskar som liter blint på myndigheter, media och politiker fortsatt kommer att tro att politikerna gör något för att lösa ett problem. Alla vi andra vet att det endast handlar om ett spel för gallerierna.
Citera
2015-11-19, 17:29
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Förlängning utan att förändra innehållet i insatsen ger en enda effekt, att svenskar som liter blint på myndigheter, media och politiker fortsatt kommer att tro att politikerna gör något för att lösa ett problem. Alla vi andra vet att det endast handlar om ett spel för gallerierna.
dom hade lika gärna kunnat säga "se, vi hade rätt det gav ingen effekt så nu blåser vi på igen"
Citera
2015-11-19, 20:26
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Syrien, Afghanistan, spelar det egentligen någon roll var de kommer ifrån? Alla är vi människor och ska hålla hand ihop och fungera tillsammans, oavsett vart man kommer ifrån har man lika mycket värde och rätt till att få pröva lyckan i Sverige helt enkelt.

För mig spelar det roll var man kommer ifrån.de är ju än större chans att jag som svensk har nåt gemensamt med en dansk,tysk norsk än någon från syrien bangladsh eller Afghanistan det kan du väl hålla med om?

Nja, ekonomiskt är det ganska ointressant just nu faktiskt, nu handlar det om att få in så många som bara är möjligt att få in, så att de kan få ett bättre liv här i Sverige. In med dom nu.

Du skrev ju att vi tjänar på de här i längden och om de det då är en investering är de ju väldigt intressant att veta när den kommer att betala sig! Investerar själv pengar i allt möjligt och har alltid en tidsplan för när de potentiellt skan ge utdelning!

En tumregel är har du ingen plan så investerar man heller inte några pengar! Enbart sunt förnuft vilket väldigt många av svenskarna verkar sAnna tyvärr
Citera
2015-11-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas
Du skrev ju att vi tjänar på de här i längden och om de det då är en investering är de ju väldigt intressant att veta när den kommer att betala sig! Investerar själv pengar i allt möjligt och har alltid en tidsplan för när de potentiellt skan ge utdelning!

En tumregel är har du ingen plan så investerar man heller inte några pengar! Enbart sunt förnuft vilket väldigt många av svenskarna verkar sAnna tyvärr

Nu när jag tänker på det var det ett tag sen jag hörde någon politiker eller journalist säga att den nuvarande flyktingsituationen är en investering....
Det talas nu mest om "humanitära skäl".
Citera
2015-11-19, 23:14
Medlem
Ola Schuberts avatar
Danmark borde, omedelbart, införa gränskontroller, om inte annat så av säkerhetsskäl.

Detta kräver även Morgan Johansson nu:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/morgan-johansson-danmark-maste-infora-granskontroller

Men det gör nu inte Danmark. Orsaken är att den danska regimen är beredd att äventyra det danska folkets säkerhet, bara man inte slipper riskera ett något större antal flyktingar söker asyl i Danmark.

Sverige har, å andra sidan, tagit emot enormt många flyktingar de senaste tre månaderna. Vi skulle behöva halvera inflödet för att, åtminstone, få en rimlig maximinivå nettoinvandringen på 225.000 per helår. Även detta är väldigt mycket, en tre gånger så hög nettoinvandring som vi hade förra året, (och det året var nästan ett rekordår). I, princip så skulle det räcka med blott en liten ökning av förra årets nettoinvandring, en miniminivå på 81.000 i nettoinvandring, för att stabilisera våra demografiska problem. Men nästa år så kommer siffran att bli betydligt högre än så. Jag hoppas dock att politikerna klarar av att hålla nettoinvandringen under 225.000 nästa år. Löfven är helt klar över att nuvarande inflöde är ohållbart.

Skall det behöva hända ett hemskt terroristdåd i Danmark för att det lilla landet skall införa gränskontroller? Jag hoppas att den danska regimen tar sitt förnuft tillfånga innan dess.
Citera
2015-11-19, 23:18
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Danmark borde, omedelbart, införa gränskontroller, om inte annat så av säkerhetsskäl.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/morgan-johansson-danmark-maste-infora-granskontroller

Men det gör nu inte Danmark. Orsaken är att den danska regimen är beredd att äventyra det danska folkets säkerhet, bara man inte slipper riskera ett något större antal flyktingar söker asyl i Danmark.

Sverige har, å andra sidan, tagit emot enormt många flyktingar de senaste tre månaderna. Vi skulle behöva halvera inflödet för att, åtminstone, få en rimlig maximinivå nettoinvandringen på 225.000 per helår. Även detta är väldigt mycket, en tre gånger så hög nettoinvandring som vi hade förra året, (och det året var nästan ett rekordår). I, princip så skulle det räcka med blott en liten ökning av förra årets nettoinvandring, en miniminivå på 81.000 i nettoinvandring, för att stabilisera våra demografiska problem. Men nästa år så kommer siffran att bli betydligt högre än så. Jag hoppas dock att politikerna klarar av att hålla nettoinvandringen under 225.000 nästa år. Löfven är helt klar över att nuvarande inflöde är ohållbart.

Skall det behöva hända ett hemskt terroristdåd i Danmark för att det lilla landet skall införa gränskontroller? Jag hoppas att den danska regimen tar sitt förnuft tillfånga innan dess.

Källa på det förutom hans lögner...tror inte ett dugg på det
Citera
2015-11-19, 23:53
Medlem
Citat:
Varför ska vi uppmana Danmark till att införa gränskontroller?
Det är väl bättre att vi stänger vår egen gräns?
Citera
2015-11-19, 23:57
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
I, princip så skulle det räcka med blott en liten ökning av förra årets nettoinvandring, en miniminivå på 81.000 i nettoinvandring, för att stabilisera våra demografiska problem.

Så med 50 000 personer som utvandrar så vill du ha en bruttoinvandring på 131 000 för att få en nettoinvandring på 81 000?

Om jag förstår det rätt så vill du ha 11 000 nettoinvandrare för att uppväga låga födelsetal, och sedan ytterligare 20 000 för att minska andelen äldre (?)

Det blir 31 000 nettoinvandrare. Vad behövs resterande 50 000 nettoinvandrare till?
Citera
2015-11-20, 00:02
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:

Du tror alltså på fullaste allvar att dessa gränskontroller skulle hålla terrorister och brottslingar ute?

Då kan jag upplysa dig om att de skaffar fejkade pass och tar sig in med en annan identitet, precis vad som sker nu och vad som skett tidigare.

Ett bra exempel är väl den mannen som polisen nyligen grep, han lyckades ju ta sig in ändå.

Danmark har hårda krav istället och lyckas hålla nere "flyktingarna" den vägen, så varför ska de införa gränskontroller som bara kommer generera ett större antal asylsökande?

Att bara ha gränskontroller som utför stickprover med visuella kontroller på identitetshandlingar kommer inte stoppa en enda ond människa.

Allt måste köras och registreras i en databas, som det är nu kan 110205^e personer resan in i Sverige på en och samma identitet. Väl innanför gränsen så kastar man bara iväg passen.
Senast redigerad av SilentVictory 2015-11-20 kl. 00:04.
Citera
2015-11-20, 10:14
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Källa på det förutom hans lögner...tror inte ett dugg på det

Löfven har ju sagt att det nuvarande inflödet är ohållbart!

Citat:
" Det är uppenbart att vi har 10.000 per vecka och att det är en ohållbar situation", säger Löfven.

http://www.di.se/artiklar/2015/11/17/lofven-om-flyktingstrommen-ohallbar-situation/
Citera
2015-11-20, 10:15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Varför ska vi uppmana Danmark till att införa gränskontroller?
Det är väl bättre att vi stänger vår egen gräns?

Idiot! Det är skillnad mellan att stänga gränser och ha gränskontroll. Jag tror inte ens att vi får stänga våra gränser för EU.
Citera
2015-11-20, 10:18
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Så med 50 000 personer som utvandrar så vill du ha en bruttoinvandring på 131 000 för att få en nettoinvandring på 81 000?

Om jag förstår det rätt så vill du ha 11 000 nettoinvandrare för att uppväga låga födelsetal, och sedan ytterligare 20 000 för att minska andelen äldre (?)

Det blir 31 000 nettoinvandrare. Vad behövs resterande 50 000 nettoinvandrare till?

Nej jag vill ha:

50.000 för att kompensera utvandringen
11.000 för att kompensera för för långa födelsetal
20.000 för att kompensera för den ökade andelen 65+
= 81.000 i nettoinvandring som är min miniminivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in