2015-11-19, 20:14
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beron
Är det värt och gå in i vaulten? har stött på ett som vill ha 3 powercores (~1500 caps) för att släppa in en.
Just det vaultet är rätt intressant iomed att det är bebott. (ingen spoiler) Finns inte så mycket av värde att hämta dör men jag tyckte det var värt det.
Citera
2015-11-19, 20:15
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Har jättesvårt att hitta powerarmor, saknar hjälm till den man fick i början av någon anledning Någon som har ett bra location att tipsa om med ett fullt set eller åtminstonde hjälm?
Citera
2015-11-19, 20:18
Medlem
.Chloes avatar
Vad har ni för tips om man har lågt med ammo? Ska man temporärt dissa uppdraget och leta efter ammo eller kan jag på något sått klara mig bättre i strider utan ammo(t.ex slåss, springa snabbare, verktyg att slåss med, bättre armor)? Konkreta tips uppskattas.
Citera
2015-11-19, 20:23
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Vad har ni för tips om man har lågt med ammo? Ska man temporärt dissa uppdraget och leta efter ammo eller kan jag på något sått klara mig bättre i strider utan ammo(t.ex slåss, springa snabbare, verktyg att slåss med, bättre armor)? Konkreta tips uppskattas.

Pausa och leta om du optimerat din karaktär för att använda skjutvapen och inte närstrid. Finns en perk som ger mer ammo vid loot också.

Vill du gå full melee finns det perks och stats för det med, kräver dock ofta bra armor vid svårare motståndare. Sneak + melee är riktigt starkt men kräver en del planering vid attacker.

Enklaste om du inte skillat för närstrid är bara att leta runt efter ammo, finns precis överallt i övergivna byggnader/raider camps etc. Bra tips annars är att rotera vapen som kräver olika typer av ammunition så du aldrig blir stående utan ammo mitt i strider.
Citera
2015-11-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Borde funka med rad-x/radaway. Se till att ha skydd mot radiation på dina eventuella armordelar

Hazardsuit ska funka har jag hört, det get ju 1000 rad resist.
Citera
2015-11-19, 20:59
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSnake
Vertibird crash vid Sanctuary/den stora parabolen nära Sanctuary?

Jag var där men jag hittade då ingen powerarmor.

Location för er som vill veta:

Citera
2015-11-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSnake
De är inte så långt ifrån varandra men det är ej samma, gå till USAF sattelite station Olivia och leta runt där efter en kraschad vertibird i närheten.

Stör mig som fan på att Powerarmor-ställens armors tydligen är levelscalade, så tar man en armor på level1 från ett ställe så är det den sämsta armorn, men hade man tagit den från samma ställe vid högre level så hade den varit betydligt bättre(eller bäst). Det betyder att om man plockar alla armors innan man nått "rätt" level så kommer man ha en hel drös med kassa armors liggandes.
Citera
2015-11-19, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Stör mig som fan på att Powerarmor-ställens armors tydligen är levelscalade, så tar man en armor på level1 från ett ställe så är det den sämsta armorn, men hade man tagit den från samma ställe vid högre level så hade den varit betydligt bättre(eller bäst). Det betyder att om man plockar alla armors innan man nått "rätt" level så kommer man ha en hel drös med kassa armors liggandes.
Mycket intressant och bra att du la till detta, hade ingen aning alls.

Börjar tycka att det finns ont om varianter på armor. Har inte kommit jättelångt men ändå en bit, valet man verkar ha är leather, metal, combat och power armor. Använder just nu combat armor som jag har moddat ganska mycket + med en camo mod (asså mod nedladdat från internet). Rätt besviken faktiskt.
Citera
2015-11-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TacoZlatan
Tveksamt! Grafikkortet är lite för klent...

Kommer gå hur bra som helst, jag kör på ett 6970 och har allt på High utom lite lyxgrejor som lensflare och godrays, flyter på fint
Senast redigerad av Mordeath 2015-11-19 kl. 21:45.
Citera
2015-11-19, 22:19
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Riktigt intressant, jag har inte plockat upp någon powerarmor tidigare (efter den första man mer eller mindre var tvungen att plocka upp) och nu hoppade jag in i en för skojs skull vid level 22 och nitade en glowing deathclaw utan att ens behöva använda en stimpack. Tyckte väl att jag tog lite väl lite skada...
Citera
2015-11-19, 22:30
Medlem
Draedons avatar
Tycker musen känns jävligt sladdrig, den är inte så exakt... Lite släp och skit. Vad är det för inställningar man ska pilla på? Vill ha den så där härligt exakt som i andra spel som t.ex. cs:go.

Citat:
Ursprungligen postat av Mordeath
Kommer gå hur bra som helst, jag kör på ett 6970 och har allt på High utom lite lyxgrejor som lensflare och godrays, flyter på fint

God dag yxskaft... Hen som frågade hade ett 6870 1gb.
Citera
2015-11-19, 23:00
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Tycker musen känns jävligt sladdrig, den är inte så exakt... Lite släp och skit. Vad är det för inställningar man ska pilla på? Vill ha den så där härligt exakt som i andra spel som t.ex. cs:go.
Du känner förmodligen av Mouse Acceleration. Följ steg 1 här: http://files.shanelenzen.com/fix-fallout-4.html (Följ även steg 2 när du ändå är igång)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in