2015-11-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Det som känns allra mest pissigt är ju att det här mediedrevet är ett enda stort jävla skenande luftslott. Alla bryr sig i fyra dagar, men det är ju bortglömt lika snabbt. Att K:s åtagandet och samarbeten avbryts illa kvickt är inget konstigt, men att hela AMK ska åka på en smäll utifrån är ju så opportunt jävla äckligt.

Som att Acast skulle bry sig ett jävla dugg om att K vrålar om att yxa Linderborg i fittan - det skiter väl de i. Ingen kommer väl på tanken att klandra Acast för att de ger AMK en plattform att vara på, i vilken K får ett utbrott. Ingen kommer ju börja nyttja Acast bara för att "de tog ett så jävla starkt ställningstagande mot K genom att stänga ner AMK, att jag bara var tvungen att byta poddspelare".

K:s utbrott var en rätt vidrig pryl och man kan gasta i fjorton timmar i sträck om vad AMK borde gjort istället, men hade någon stått och gormat sådär i valfritt forum så hade varenda jävla introvert svensk stått och sparkat i gruset och låtsas som att det regnar. Att spanska inkvisitionen av massa nytillkomna vill-också-säga-något och kappvändare ska dra fram över medielandskapet och skrämma skiten ur kuklösa sponsorer och samarbetspartner som blir livrädda över att de ska tappa massa kunder som i verkligheten är fullständigt principlösa i sin konsumtion... det är det allra värsta tror jag.

Jo frågan är hur många av deras egentliga lyssnare som bryr sig. Att det ens kunde hända är ju och har hela tiden varit lite av charmen med podcasten, ingen överdriven skitnödighet eller politisk korrekthet (finns tydligtvis många tusen som gillar grabbigt "hö-hö"). Inte första gången det förekommer alkohol/berusning heller i morgonshowen.

Citat:
ALLA MINA KAMRATER – SVERIGES 17:E MEST POPULÄRA PODCAST.

Alla Mina Kamrater består av Martin Soneby, Fritte Fritzson, Nisse Hallberg och David Sundin.
Varje vecka sätter vi oss ned i en soffa eller på en scen och pratar om ämnen som engagerar oss. Ofta handlar det om mat, dryck och tokroliga anekdoter. Varje månad laddas podcasten ned cirka 400 000 gånger. Just nu gör vi även morgonradioprogrammet AMK Morgon som har cirka 20 000 nedladdningar om dagen.

Har de verkligen hundratusentals lyssnare så tycker jag hela agerandet känns konstigt, rimligtvis är inte alla dem chockerade över att de gått över gränsen nån gång eftersom de nästan ständigt ligger i gränslandet.
Citera
2015-11-19, 17:30
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Har de verkligen hundratusentals lyssnare så tycker jag hela agerandet känns konstigt, rimligtvis är inte alla dem chockerade över att de gått över gränsen nån gång eftersom de nästan ständigt ligger i gränslandet.

Skulle tro att det inte handlar om lyssnade. Min gissning är att övriga lackat ur på Sonebys oproffsiga hantering av hela situationen. Dessutom spelar det ju ingen roll hur många lyssnare man har om bokare och sponsorer väljer att hoppa av.
Citera
2015-11-19, 17:48
Medlem
Ballongdjurs avatar
Sjukt det här även om det såklart är en storm i ett vattenglas.
Hoppas framförallt att Nisse kan gå vidare.
Han är yngre än de andra och verkar ha tagit det hårt.
Verkade mest som han var konflikträdd, jag tyckte inte han satt och ryggdunkade kringlan alls.
Han är jävlig snabbtänkt och har talang.

Övriga lär väl överleva.
*foliehatten av*
Citera
2015-11-19, 18:03
Medlem
victoryzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
De flesta sansade vuxna med omdömme hade inte låtit honom vara med i programmet, främst för hans egen skull

Jag håller inte med. Nu vet jag visserligen inte om grabbarna i AMK visste innan att Kringlan har ett dåligt ölsinne (minst sagt). Kringlan är inte den första, och antagligen inte den sista, som spelar in pod onykter. Det har gjorts massor av gånger och i de allra flesta fallen slutar det inte med hot om yxor i fittan.

Det här är helt oproportionerligt. Extremt lågt av Acast. Möjligen rimligt agerande av Åhlens.
Citera
2015-11-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Skulle tro att det inte handlar om lyssnade. Min gissning är att övriga lackat ur på Sonebys oproffsiga hantering av hela situationen. Dessutom spelar det ju ingen roll hur många lyssnare man har om bokare och sponsorer väljer att hoppa av.

De startade ju helt utan å andra sidan, att de tjänat några egentligen pengar är ju egentligen först nu sista året när det börjat rulla på ordentligt.
Fattar liksom inte då hela deras idè ungefär gått ut på att ligga i gränslandet så det är självklart att man går över gränsen ibland, speciellt i en livesändning.

Vore Soneby så jävla oproffsig så borde väl de andra reagerat tidigare istället för att glatt göra hela "projektet" större och större? Dessutom lär ju Fritte Fritzon haft en hel del att säga till om som medgrundare.
Citera
2015-11-19, 18:32
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
De startade ju helt utan å andra sidan, att de tjänat några egentligen pengar är ju egentligen först nu sista året när det börjat rulla på ordentligt.
Fattar liksom inte då hela deras idè ungefär gått ut på att ligga i gränslandet så det är självklart att man går över gränsen ibland, speciellt i en livesändning.

Vore Soneby så jävla oproffsig så borde väl de andra reagerat tidigare istället för att glatt göra hela "projektet" större och större? Dessutom lär ju Fritte Fritzon haft en hel del att säga till om som medgrundare.

Pratar om Sonebys hantering av Kringlansituationen. Ingen aning om hur "proffsig" han varit i övrigt.
Citera
2015-11-19, 18:46
Medlem
frantiks avatar
Jag tror som någon nämnde att kamraterna tröttnat på Soneby och hans fuck you till alla. Att det var dödsstöten.
David Sundin skrev på Twitter till Soneby "Lägg ner nu" när Soneby höll på att svara folk angående sändningen.

En annan grej: Vart är alla tjejer som har varit med i podden? Kunde dom inte gått in och försvarat AMK mot argumentet att det är typisk grabbpodd och att dom är näthat per definition?
Tjejerna som har varit med är ju ändå tjejer som är "lagda åt det feministiska" (i brist på bättre uttryck) hållet.
Tänker på Linnea Wikblad, Isabelle Berglund, Brita Zackari, Ellinor Svensson och inte minst Julia Frej (som dessutom kunde börja spela in musik tack vare AMK).
Citera
2015-11-19, 19:19
Medlem
Får också känslan av att dom tyvärr inte är kamrater efter detta. David har ju så klart mest att förlora med tanke på alla hans jobb med stora kunder. Dom andra har ju på någotsätt gjort kariärer men alltid haft AMK som ett nav, deras fasta punkt.

Sen tror jag podden om den skulle fortsatt känts stympad för dom skulle vara så oroliga och känna att dom har ögonen på sig. Det finns inte en chans att tex Nisse skulle våga göra ett cp-skämt just nu.
Citera
2015-11-19, 19:22
Medlem
Bagdadkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Jag tror som någon nämnde att kamraterna tröttnat på Soneby och hans fuck you till alla. Att det var dödsstöten.
David Sundin skrev på Twitter till Soneby "Lägg ner nu" när Soneby höll på att svara folk angående sändningen.

En annan grej: Vart är alla tjejer som har varit med i podden? Kunde dom inte gått in och försvarat AMK mot argumentet att det är typisk grabbpodd och att dom är näthat per definition?
Tjejerna som har varit med är ju ändå tjejer som är "lagda åt det feministiska" (i brist på bättre uttryck) hållet.
Tänker på Linnea Wikblad, Isabelle Berglund, Brita Zackari, Ellinor Svensson och inte minst Julia Frej (som dessutom kunde börja spela in musik tack vare AMK).

Folk lämnar ett sjunkande skepp, så enkelt är det.
Citera
2015-11-19, 19:29
Medlem
DolphinMelters avatar
Brenne och Ahmed pratade om skandalen i BCpod. Dom är (såklart) på kringlans sida och pratade om alla komiker som tar avstånd från våldtäktsskämt trots att dom själva har sånna skämt i sin repertoar. Ahmed gav också veckans horunge till Nisse för hans tweets om skandalen.

Oberoende av vilken sidan man är på i den här konflikten hoppas jag att humorsverige äntligen delar på sig lite istället för den oändliga raggdunkar 69 som det varit tidigare. Hoppas lite på att Martin, Kringlan, Branne, Ahmed, Simon Svensson, Jonathan Unge etc tar avstånd från alla som puttat kringlan framför tåget. Så gör man inte mot en polare som kanske har problem med rusningsmedel.
Senast redigerad av DolphinMelter 2015-11-19 kl. 19:38.
Citera
2015-11-19, 19:33
Medlem
sommarspecials avatar
för dom som vet standuppsverge är detta inget konstigt. fritte och soneby är kända haters och de största svinen i branschen.dom båda bäddade för det här. kallas karma. inget konstigt alls
Citera
2015-11-19, 20:02
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Brenne och Ahmed pratade om skandalen i BCpod. Dom är (såklart) på kringlans sida och pratade om alla komiker som tar avstånd från våldtäktsskämt trots att dom själva har sånna skämt i sin repertoar. Ahmed gav också veckans horunge till Nisse för hans tweets om skandalen.

Oberoende av vilken sidan man är på i den här konflikten hoppas jag att humorsverige äntligen delar på sig lite istället för den oändliga raggdunkar 69 som det varit tidigare. Hoppas lite på att Martin, Kringlan, Branne, Ahmed, Simon Svensson, Jonathan Unge etc tar avstånd från alla som puttat kringlan framför tåget. Så gör man inte mot en polare som kanske har problem med rusningsmedel.

Hur menar du? Ska Martin ta avstånd från sig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in