2015-11-19, 14:36
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Vilken härlig värld vi hade haft då va? Om alla betedde sig som änglar. Din kristna jävel. Vem hade du som favoritkomiker nu igen?

Vad får dig att tro att bete sig vuxet är stt bete sig som änglar?Jag är inte kristen jag är ateist. Jag tror inte att en jävul kan vara kristen,olika värderingar där.Vad har min uppfattning om komik att göra med detta? Vari ligger det komiska i att AKM låter kringlan förstöra sin karriär?.Var i ligger det komiska i att Soneby kvaddar AKM som du verkar gilla?
Citera
2015-11-19, 14:46
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Vad får dig att tro att bete sig vuxet är stt bete sig som änglar?Jag är inte kristen jag är ateist. Jag tror inte att en jävul kan vara kristen,olika värderingar där.Vad har min uppfattning om komik att göra med detta? Vari ligger det komiska i att AKM låter kringlan förstöra sin karriär?.Var i ligger det komiska i att Soneby kvaddar AKM som du verkar gilla?

Jag skiter i vad du är, berätta inte det för mig. Vi är i en tråd om komiker, det kan väl passa sig att fråga? Så att jag också kan få en uppfattning om din humor eftersom du glatt pissar på min och alla andra som gillar AMK och K (trots deras skyhöga ålder och pubertala framtoning). Men du har noll förmåga att (våga?) svara, då glömmer vi det.

Det finns inget komiskt i att de i viss mån har sabbat sina karriärer, de orden har aldrig lämnat min mun. Det helt orimliga drev och de vidriga människor därtill mot K och AMK, det är det jag jag spyr på.
Senast redigerad av softmoon 2015-11-19 kl. 14:49.
Citera
2015-11-19, 15:09
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Jag skiter i vad du är, berätta inte det för mig. Vi är i en tråd om komiker, det kan väl passa sig att fråga? Så att jag också kan få en uppfattning om din humor eftersom du glatt pissar på min och alla andra som gillar AMK och K (trots deras skyhöga ålder och pubertala framtoning). Men du har noll förmåga att (våga?) svara, då glömmer vi det.

Det finns inget komiskt i att de i viss mån har sabbat sina karriärer, de orden har aldrig lämnat min mun. Det helt orimliga drev och de vidriga människor därtill mot K och AMK, det är det jag jag spyr på.

Det du uppebarligen inte begriper är att AMKs nedläggning inte handlar om humor.Det handlar enbart om hur deras agerande innan under och efter Kringlans medvekan. Om dom agerat seriöst och vuxet hade AMK ochKringlan kunnat fortsätta sina verksamheter som dom var före utbrottet. De enda som krävts var att man inte släppt fram en obalanserad fyllskalle i sändningen.

När man inte insåg det olämpliga i att släppa fram honom så borde,framför sllt inte Soneby flabbat och uppmuntrat Kringlan
samt slutligen borde man agerat ärligare och rakare när allt exploderade.

Det är möjligt att du tycket attKringlan vsr jätteskojig i sitt utbrott.
Uppenbarligen är det vädigt många som inte tycker det om vi ska döma efter hur många avbrutna samarbeten som det inneburit

Nedläggningen är helt självförvållad och beror inte på några andra än dom själva
Citera
2015-11-19, 15:25
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Det du uppebarligen inte begriper är att AMKs nedläggning inte handlar om humor.Det handlar enbart om hur deras agerande innan under och efter Kringlans medvekan. Om dom agerat seriöst och vuxet hade AMK ochKringlan kunnat fortsätta sina verksamheter som dom var före utbrottet. De enda som krävts var att man inte släppt fram en obalanserad fyllskalle i sändningen.

När man inte insåg det olämpliga i att släppa fram honom så borde,framför sllt inte Soneby flabbat och uppmuntrat Kringlan
samt slutligen borde man agerat ärligare och rakare när allt exploderade.

Det är möjligt att du tycket attKringlan vsr jätteskojig i sitt utbrott.
Uppenbarligen är det vädigt många som inte tycker det om vi ska döma efter hur många avbrutna samarbeten som det inneburit

Nedläggningen är helt självförvållad och beror inte på några andra än dom själva

Är du själv full? Om inte, korrläs innan du skickar iväg saker. Blir trött av att försöka läsa.
Annars ger jag nog upp med dig. "Uppviglarna vann".
Senast redigerad av softmoon 2015-11-19 kl. 15:27.
Citera
2015-11-19, 15:58
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:

Debaclet med Kringlan är självförvållat. Nedläggningen beror nog mer på att media och näthatare som dig själv har gjort påtryckningar på alla företag samarbetspartners och sponsorer som arbetat med AMK. Det mest ironiska är att ni sysslar med exakt samma sak som ni påstår er bekämpa, om inte värre saker. Att uttala sig osnyggt i en podcast är inte okej enligt er. Men att hämnas genom att köra alla 5 berörda komiker i botten genom ett massivt monsterdrev och näthat och krossa deras karriärer det tycker ni är helt i sin ordning, och detta trots att ni inte ens brydde er om podden innan, ni luktade blod och likt hajar var ni där direkt, för ni älskar ju att förstöra folks karriärer.
Senast redigerad av canadianresources 2015-11-19 kl. 16:06.
Citera
2015-11-19, 16:10
Medlem
swimp78s avatar
Intressant hur folk fortsätter sprida lögner.

Nu har twittraren och låtsasjournalisten Ulrika Goods (som enligt egen utsago tycker Alex och Sigges podcast är veckans höjdpunkt, och stångar sig blodig för att försvara dem varje gång de kritiserats) bestämt sig för att det är läge att vara 50:e på bollen och skriva en krönika om vidriga män som hö-hö:ar

http://www.news55.se/kronikor/varfor-skamt-om-vidriga-saker-man-ska-gora-med-kvinnor-inte-ar-roliga/

Om inte jag missminner mig så sade minst en av de deltagande "Det där är inte okej", och mer än en försökte tysta honom. De försökte resonera mot honom och sa att han var oresonlig. Gruppen som helhet erkände i efterhand sitt misstag och sa att de tog avstånd från det som sagts. En i gruppen har flertalet gånger i efterhand sagt att han har ångest för att han inte sade emot. Gruppen har nu upplösts.

Ändå fortsätter det upprepas som ett mantra om "killpodden" och "sköna killar" som "höhöar" och "inte säger mot". Vad driver de här människorna i att pissa på nån som redan är tillintetgjord och påstå saker som inte stämmer? Det måste ju vara nån sorts sadism som driver dem?
Citera
2015-11-19, 16:12
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Debaclet med Kringlan är självförvållat. Nedläggningen beror nog mer på att media och näthatare som dig själv har gjort påtryckningar på alla företag samarbetspartners och sponsorer som arbetat med AMK. Det mest ironiska är att ni sysslar med exakt samma sak som ni påstår er bekämpa, om inte värre saker. Att uttala sig osnyggt i en podcast är inte okej enligt er. Men att hämnas genom att köra alla 5 berörda komiker i botten genom ett massivt monsterdrev och näthat och krossa deras karriärer det tycker ni är helt i sin ordning, och detta trots att ni inte ens brydde er om podden innan, ni luktade blod och likt hajar var ni där direkt, för ni älskar ju att förstöra folks karriärer.

"Köra alla fem berörda komiker i botten? Nja. De enda som körts i botten här är väl Martin och Kringlan? Det enda de andra gjort är att lämna AMK. Deras övriga karriärer verkar fortsätta som vanligt.
Citera
2015-11-19, 16:23
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Nisse, Fritte och David går nog ganska oskadda ur detta, när det hela blåst över. Kringlan och Martin är slut, och det är något de har orsakat helt på egen hand. Det kan knappast något "monsterdrev och näthat" ta åt sig äran av.
Citera
2015-11-19, 16:56
Medlem
Det som känns allra mest pissigt är ju att det här mediedrevet är ett enda stort jävla skenande luftslott. Alla bryr sig i fyra dagar, men det är ju bortglömt lika snabbt. Att K:s åtagandet och samarbeten avbryts illa kvickt är inget konstigt, men att hela AMK ska åka på en smäll utifrån är ju så opportunt jävla äckligt.

Som att Acast skulle bry sig ett jävla dugg om att K vrålar om att yxa Linderborg i fittan - det skiter väl de i. Ingen kommer väl på tanken att klandra Acast för att de ger AMK en plattform att vara på, i vilken K får ett utbrott. Ingen kommer ju börja nyttja Acast bara för att "de tog ett så jävla starkt ställningstagande mot K genom att stänga ner AMK, att jag bara var tvungen att byta poddspelare".

K:s utbrott var en rätt vidrig pryl och man kan gasta i fjorton timmar i sträck om vad AMK borde gjort istället, men hade någon stått och gormat sådär i valfritt forum så hade varenda jävla introvert svensk stått och sparkat i gruset och låtsas som att det regnar. Att spanska inkvisitionen av massa nytillkomna vill-också-säga-något och kappvändare ska dra fram över medielandskapet och skrämma skiten ur kuklösa sponsorer och samarbetspartner som blir livrädda över att de ska tappa massa kunder som i verkligheten är fullständigt principlösa i sin konsumtion... det är det allra värsta tror jag.
Citera
2015-11-19, 17:01
Medlem
gubbroras avatar
Citat:

Nej det är inget monsterdrev, jag är övertygad om att 90% av befolkningen inte har en aning om det.

Har lite svårt att ta dig på allvar när du påstår att vi sysslar med exakt samma sak som AMK. Jag utgår från att du inkluderar mig i vi. Det jag kritiserat är främst två saker dels att man hjälpte kringlan att förstöra sin karriär dels att man/Soneby ljugit efteråt. På vilket sätt är den kritiken fel och att vi ska jämställas med AMKs agerande

Det du kallar att uttala sig osnyggt är enfaldigt korkat och eventuellt brottsligt. Dessutom är dessa herrar inte berömda om du med det avser allmänt välkända det är knappast Robert Gustfsson vi talar om. Jag har full respekt för att dom har sian fans som tycker att dom är skoj men till och med de inbitna tror att Soneby ska ha svårt att hitta jobb på egen hand som komiker. Det jag inte begriper är varför man överhuvudtaget lät kringlan medverka, varför Soneby satt och uppmuntrade honom och fånflabbade till yxor i fittan och pizza med Lindeborgs avhvlade fitta.

Du måste förstå att dtet är dom själva som sänkt podden genom att låta Kringlan medverka i den psykiska status han hade, upmuntra honom att forsätta samt att ljuga och fega i eftersvallet. Alla som brutis samarbetena har gjort det av kommersiella skäl dom har bedömt det som negativt att förknippas med herrarna på samma sätt som man bedömde det som positivt innan kringlan.

Det har inget med twitter att göra, inte med näthat, inte med näthatare utan enbart på deras egna taffliga beteenden
Citera
2015-11-19, 17:04
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Det som känns allra mest pissigt är ju att det här mediedrevet är ett enda stort jävla skenande luftslott. Alla bryr sig i fyra dagar, men det är ju bortglömt lika snabbt. Att K:s åtagandet och samarbeten avbryts illa kvickt är inget konstigt, men att hela AMK ska åka på en smäll utifrån är ju så opportunt jävla äckligt.

Som att Acast skulle bry sig ett jävla dugg om att K vrålar om att yxa Linderborg i fittan - det skiter väl de i. Ingen kommer väl på tanken att klandra Acast för att de ger AMK en plattform att vara på, i vilken K får ett utbrott. Ingen kommer ju börja nyttja Acast bara för att "de tog ett så jävla starkt ställningstagande mot K genom att stänga ner AMK, att jag bara var tvungen att byta poddspelare".

K:s utbrott var en rätt vidrig pryl och man kan gasta i fjorton timmar i sträck om vad AMK borde gjort istället, men hade någon stått och gormat sådär i valfritt forum så hade varenda jävla introvert svensk stått och sparkat i gruset och låtsas som att det regnar. Att spanska inkvisitionen av massa nytillkomna vill-också-säga-något och kappvändare ska dra fram över medielandskapet och skrämma skiten ur kuklösa sponsorer och samarbetspartner som blir livrädda över att de ska tappa massa kunder som i verkligheten är fullständigt principlösa i sin konsumtion... det är det allra värsta tror jag.

De flesta sansade vuxna med omdömme hade inte låtit honom vara med i programmet, främst för hans egen skull
Citera
2015-11-19, 17:06
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Är du själv full? Om inte, korrläs innan du skickar iväg saker. Blir trött av att försöka läsa.
Annars ger jag nog upp med dig. "Uppviglarna vann".

Ber om ursäkt för dåligt korr, skrev några inlägg från mobilen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in