2015-11-19, 13:16
Medlem
Fyfan, en sorglig dag. Tack för allt.
Citera
2015-11-19, 13:27
Medlem
BrotherJohns avatar
Jag trodde aldrig att det här skulle gå så långt. Sjukt händelseförlopp detta.
Citera
2015-11-19, 13:27
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Ojj gubbkuk det var ett moget inlägg . Det förklarar varför du tycker att kringlan och Soneby är stora komiker

Om jag ska tro på dig och andra skribenter i tråden så klarar inte Soneby sig själv i komikerfacket utan måste ha stöttning av andra. I det läget kanske han skulle överväga en annan karriär.Han kan jobba på ica, bli reseledare, köra buss eller något annat. Det är ingen rättighet att arbeta som "komiker".

Som jag skrivit tidigare har jag inte hört talas omAMK innan kringlans insats. Däremot kände jag till namnen på grabbarna.

När jag hörde kringlan och grabbarnas insats i inslaget kunde jag konstatera att för att vara snart fyrtio år är dom fruktansvärt pubertala. När jag sedan sett Sonebys agerande efter att det blivit omskrivit så stärks min bild av att Soneby är en syltrygg. Detta bekräftas i hans inlägg om splittringen där han återigen sviker sina "kamrater"

1. Hur och vad förklarar det exakt? Finns det definerat någonstans? Vem är din favoritkomiker? Det kanske förklarar något om dig.

2. Han har väl ändå rätt till att fortsätta med AMK Morgon utan att folk och fä vill se hans blod flyta?

3. Då ska du väl ändå hålla käften? Innan du ger dig på deras komik, som inte hör till sammanhanget, så kan du väl lyssna igenom alla 171 avsnitt av AMK och alla 189 avsnitt av Crazy Town, för att skapa din egna bild av de inblandade. Du behöver nog gå och se lite standup med dem också, vi kan höras till våren när du är färdig.

4. Hur sviker han dem? Jag förstår inte vad du menar. Har du hört något som inte vi andra fått höra? Har du som okänd gubbkuk fått ta del av mer info direkt från Soneby eller de andra?
Senast redigerad av softmoon 2015-11-19 kl. 13:33.
Citera
2015-11-19, 13:44
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Så uppviglarna vann. De fick som de ville. De som inte vill att vi ska finnas. Podden finns inte, vi kommer inte att göra stand up tillsammans, och AMK som begrepp är tyvärr över.

Kanske kommer de tillbaka en dag, kanske inte. Jag hoppas att de gör det. Men just nu är det bara jag som gör AMK Morgon. Det är det sista de kan ta ifrån oss, men jag tänker kämpa för att det ska vara kvar. Om vi tvingas lägga ner AMK Morgon, har de tagit allt från oss. Då finns ingenting kvar.
Martin Soneby tar verkligen på sig såväl offerkoftan som martyrhatten. Självinsikten lyser med sin frånvaro. Han har ingen egen skuld i det som hänt (trots att han satt och hällde bensin på Kringlans flammande låga), utan allt är uppviglarnas fel.

De konsekvenser som blivit kan tyckas lite väl drastiska, samtidigt som jag tycker att they had it coming. Jag har länge undrat över varför de andra låtit honom vara kvar i AMK, då han inte på långa vägar lirar i samma liga. Med sin taskiga attityd har han åkt snålskjuts på övriga medlemmar, och det har medfört att fallet blev så hårt som det nu blev.
Det känns inte som någon överraskning att övriga medlemmar nu lämnar Martin. De kan bara förlora på att ha kvar honom vid sin sida. Martin själv verkar veva och flaxa åt alla håll, på ett sätt som börjar påminna om Kringlan.

Martin Soneby har uppenbarligen samma sorts självbild och självinsikt som Hollywoodfruars Gunilla Persson.
Det blir nog till att gå och skriva in sig på Arbetsförmedlingen. Men först måste han tydligen kraschlanda de spillror som finns kvar av AMK Morgon.
Fan, vilken tragisk människa.
Citera
2015-11-19, 13:48
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Fast om du inte hört talats om AMK innan, vilket även innebär att du inte hört podden tidigare, hur kan då då kritisera dom så som du gör?
Vi som ändå har lyssnat sen avsnitt ett känner ju nästan dessa människor. Vi har en god kännedom om hur dom fungerar som personer, framförallt Martin och Fritte som startade podden.
Vi sitter ju ändå på faktan och kännedomen, du utgår ju ifrån något slags Twitter-drev och fördomar gentemot dessa kamrater.
Hur kan du komma och kritisera AMK?
Visst allt sköttes fel i den sändningen.
Men vi som lyssnat sen dag ett vet ju att det var ingenting dom gjorde av avsikt. Det landade helt åt helvete.
Vi vet ju att dom inte är några kvinnohatare eller grabbiga dudebroes.

Att Martin inte släpper AMK så lätt förstår jag. Det är hans lilla bebis. Och han har ändå sin vision om vad han vill att den ska vara. En fristående podd utan några producenter eller chefer som styr innehållet. Så jag tycker det är helt rätt. Han är trött på det medialandskap som finns idag. Det är jag med. Och dom flesta vettiga personerna.

Skitsynd att podden inte kommer tillbaka. Kommer sakna den oerhört mycket då den var förhållandevis gränslös i sitt uttryck - men med en bra balans. Precis som jag själv är.
Den enda podden med lite edge som finns kvar nu är TFK. Tur att dom inte är tillräckligt kända än.

Du har helt rätt i att jag inte vet ett skit om AMK. Jag hade ingen kännedom om de inblandade innan detta startade. Av det skälet lyssnade jag på inslaget för att bilda mig en egen uppfattning.

Det är då enkelt att konstatera att Kringlan aldrig skulle släppts fram. I min värld skulle de flesta som fick en full och obalanserad kollega till jobbet på morgonen se till att vederbörande kom hem istället för att förstöra sitt liv. Så icke AMK, när sedan kringlan vräker ur sig sitt dravel agerar AMK grabbarna olika, den som är mest avvikande är Soneby som närmast hetsar och uppmuntrar kringlan.
När det hela blir en affär så försöker Soneby framställa sig som något han inte var, nämligen en person som försökte stoppa och dämpa kringlan (något som de andra i en generös tolkning kan sägas ha gjort) Nu senast har Soneby återigen satt sig före sina kamrater genom att avslöja splittringen innan man går ut gemensamt

Nedläggningen hade inte varit aktuell om man inte släppt fram en Kringla i obalans.Genom att man gjorde det så först.örde man för honom och för sig själva.
Om man agerat mer seriöst när det hela blev en affär så hade man inte heller behövt lägga ner.Sonebys agerande är naturligtvis en starkt bidragande faktor till att podden läggs ner

Om sedan man vill vara lite kontroversiell och tänja på gränser så får man ta konsekvenserna. Det är knappast någon allt för krävande tanke som krävs för att inse det olämplia att släppa fram en berusad obalanserad person i podden

För er som gillar och har följ podden så är det naturligtvis trist.
Ansvaret ligger huvudsakligen på Kringlan och Soneby. Någon twittermobb är absolut inte ansvariga

Slutligen,återigen, jag har inte, har aldrig haft och kommer aldrig att skaffa twitter
Citera
2015-11-19, 14:02
Medlem
swimp78s avatar
Noterar på sociala medier att "manspodden" amk har ganska många kvinnliga lyssnare som tycker det är trist den lägger ner.
Citera
2015-11-19, 14:07
Medlem
Finns avsnittet med Kringlans utbrott kvar någonstans? Verkar vara borttaget från soundcloudkontot som hade det förut?
Citera
2015-11-19, 14:15
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
1. Hur och vad förklarar det exakt? Finns det definerat någonstans? Vem är din favoritkomiker? Det kanske förklarar något om dig.

2. Han har väl ändå rätt till att fortsätta med AMK Morgon utan att folk och fä vill se hans blod flyta?

3. Då ska du väl ändå hålla käften? Innan du ger dig på deras komik, som inte hör till sammanhanget, så kan du väl lyssna igenom alla 171 avsnitt av AMK och alla 189 avsnitt av Crazy Town, för att skapa din egna bild av de inblandade. Du behöver nog gå och se lite standup med dem också, vi kan höras till våren när du är färdig.

4. Hur sviker han dem? Jag förstår inte vad du menar. Har du hört något som inte vi andra fått höra? Har du som okänd gubbkuk fått ta del av mer info direkt från Soneby eller de andra?

1 genom er banala enfaldigs fixering vid sexuella attribut..

2 Han har all rätt i världen att fortsätta med AMK (fast den kanske borde heta utan några kamrater istället) Du och andra har konstaterat att Soneby troligen är den som har sämst förutsättningar att bygga en egen karriär. Det är ingen rättighet att kunna leva som komiker.

Det finns tusetals människor i Sverige som skulle vilja leva på att vara musiker,förfsttare skådisar etc.Men,istället för stt göra det så går dom till ett vanligt trist jobb för att försörja sig och lever ut sina drömmar på fritiden. Soneby kanske skulle göra det istället

3 Jag behöver ingen bild av dom som komiker.Jag behöver ingen bild av podden. Det räcker utmärkt med stt konststera hur dom agerat i detta fall. Om dom betett sig efter sin åldet hade inte krisen uppstått.

4 Han sviker dom, genom sitt enfaldiga beteende efter sändningen, genom sitt hetsande av Kringlan, genom sina lögner om att han försökte stopps/dämpa kringlan samt slutligen genom att igår gå ut med beskedet som han kommit överens med resten att man skulle gå ut med gemensamt idag.Det är bara att läsa Sonebys inlägg från igår
Citera
2015-11-19, 14:26
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
1 genom er banala enfaldigs fixering vid sexuella attribut..

2 Han har all rätt i världen att fortsätta med AMK (fast den kanske borde heta utan några kamrater istället) Du och andra har konstaterat att Soneby troligen är den som har sämst förutsättningar att bygga en egen karriär. Det är ingen rättighet att kunna leva som komiker.

Det finns tusetals människor i Sverige som skulle vilja leva på att vara musiker,förfsttare skådisar etc.Men,istället för stt göra det så går dom till ett vanligt trist jobb för att försörja sig och lever ut sina drömmar på fritiden. Soneby kanske skulle göra det istället

3 Jag behöver ingen bild av dom som komiker.Jag behöver ingen bild av podden. Det räcker utmärkt med stt konststera hur dom agerat i detta fall. Om dom betett sig efter sin åldet hade inte krisen uppstått.

4 Han sviker dom, genom sitt enfaldiga beteende efter sändningen, genom sitt hetsande av Kringlan, genom sina lögner om att han försökte stopps/dämpa kringlan samt slutligen genom att igår gå ut med beskedet som han kommit överens med resten att man skulle gå ut med gemensamt idag.Det är bara att läsa Sonebys inlägg från igår

Vilken härlig värld vi hade haft då va? Om alla betedde sig som änglar. Din kristna jävel.
Vem hade du som favoritkomiker nu igen?
Senast redigerad av softmoon 2015-11-19 kl. 14:33.
Citera
2015-11-19, 14:28
Medlem
epiclunchs avatar
Den ocensurerade versionen av kringlans utbrott tycks vara borta från soundcloud. Någon som har backup eller liknande?
Citera
2015-11-19, 14:29
Medlem
swimp78s avatar
Nej låt den vara. Lika bra att den inte läggs upp så att hycklande haters kan fortsätta gotta sig i att sprida och samtidigt fördöma hatet
Senast redigerad av swimp78 2015-11-19 kl. 14:33.
Citera
2015-11-19, 14:30
Medlem
DolphinMelters avatar
Kul ändå att dom spelar in ett sista avsnitt tillsammans, det stod det ju inte i meddelandet från Patreon igår?

Edit: Höhö
Citat:
Johannes Finnlaugsson @johabbed
Ironiskt att Alla Mina Kamrater lägger ner på internationella mansdagen. Det är som om en slipsbutik stänger på fars dag.
Senast redigerad av DolphinMelter 2015-11-19 kl. 14:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in