Citat:
Ursprungligen postat av
frantik
Fast om du inte hört talats om AMK innan, vilket även innebär att du inte hört podden tidigare, hur kan då då kritisera dom så som du gör?
Vi som ändå har lyssnat sen avsnitt ett känner ju nästan dessa människor. Vi har en god kännedom om hur dom fungerar som personer, framförallt Martin och Fritte som startade podden.
Vi sitter ju ändå på faktan och kännedomen, du utgår ju ifrån något slags Twitter-drev och fördomar gentemot dessa kamrater.
Hur kan du komma och kritisera AMK?
Visst allt sköttes fel i den sändningen.
Men vi som lyssnat sen dag ett vet ju att det var ingenting dom gjorde av avsikt. Det landade helt åt helvete.
Vi vet ju att dom inte är några kvinnohatare eller grabbiga dudebroes.
Att Martin inte släpper AMK så lätt förstår jag. Det är hans lilla bebis. Och han har ändå sin vision om vad han vill att den ska vara. En fristående podd utan några producenter eller chefer som styr innehållet. Så jag tycker det är helt rätt. Han är trött på det medialandskap som finns idag. Det är jag med. Och dom flesta vettiga personerna.
Skitsynd att podden inte kommer tillbaka. Kommer sakna den oerhört mycket då den var förhållandevis gränslös i sitt uttryck - men med en bra balans. Precis som jag själv är.
Den enda podden med lite edge som finns kvar nu är TFK. Tur att dom inte är tillräckligt kända än.
Du har helt rätt i att jag inte vet ett skit om AMK. Jag hade ingen kännedom om de inblandade innan detta startade. Av det skälet lyssnade jag på inslaget för att bilda mig en egen uppfattning.
Det är då enkelt att konstatera att Kringlan aldrig skulle släppts fram. I min värld skulle de flesta som fick en full och obalanserad kollega till jobbet på morgonen se till att vederbörande kom hem istället för att förstöra sitt liv. Så icke AMK, när sedan kringlan vräker ur sig sitt dravel agerar AMK grabbarna olika, den som är mest avvikande är Soneby som närmast hetsar och uppmuntrar kringlan.
När det hela blir en affär så försöker Soneby framställa sig som något han inte var, nämligen en person som försökte stoppa och dämpa kringlan (något som de andra i en generös tolkning kan sägas ha gjort) Nu senast har Soneby återigen satt sig före sina kamrater genom att avslöja splittringen innan man går ut gemensamt
Nedläggningen hade inte varit aktuell om man inte släppt fram en Kringla i obalans.Genom att man gjorde det så först.örde man för honom och för sig själva.
Om man agerat mer seriöst när det hela blev en affär så hade man inte heller behövt lägga ner.Sonebys agerande är naturligtvis en starkt bidragande faktor till att podden läggs ner
Om sedan man vill vara lite kontroversiell och tänja på gränser så får man ta konsekvenserna. Det är knappast någon allt för krävande tanke som krävs för att inse det olämplia att släppa fram en berusad obalanserad person i podden
För er som gillar och har följ podden så är det naturligtvis trist.
Ansvaret ligger huvudsakligen på Kringlan och Soneby. Någon twittermobb är absolut inte ansvariga
Slutligen,återigen, jag har inte, har aldrig haft och kommer aldrig att skaffa twitter