2015-11-19, 15:49
Bannlyst
stora bokhyllor med böcker, t.ex. ikeas Billy isolerar bra åt ett håll iaf
Citera
2015-11-19, 15:56
Medlem
Prayerpositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Hur långt är ett snöre?
Beror på hur stort du har det, förmodligen på hur du vill ha det gjort och vem som gör det också. Googla lite och begär in offerter och jämför.

Ringde precis en snickare. Han menade på att det går att fixa men det inte blir särskilt snyggt. Ska få kostnadsförslag imorgon troligtvis.
Man kan ju inte känna sig annat än lurad.
Citera
2015-11-19, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prayerposition
Ringde precis en snickare. Han menade på att det går att fixa men det inte blir särskilt snyggt. Ska få kostnadsförslag imorgon troligtvis.

fy fan säger jag
men flyttade du in i en träkåk????
Citera
2015-11-19, 15:58
Medlem
Citat:

Va fan detta ordnar du själv.. det blir billigare så också!! Gör exakt så som jag sa.. men glöm inte att lämna en luftspalt.. Varför man ska göra detta? har jag dock inte riktigt fått kläm på?
Citera
2015-11-19, 15:58
Medlem
Prayerpositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
7 kr per meter för regel på byggmax /Beror på hur stora ytor du ska jobba på. Och isolering 17 kr m2 på byggmax. Såkallade isoleringsblock som du köper.. rektangulära gula saker.

Gipsskiva kostar ca 55 kr styck på byggmax.

Med andra ord denna typen utav bygge utan spottar.. kommer att kosta dig max en 1000 lapp om du gör allting själv.

FAN JA KANSKE INTE ÄR SÅ DUM TROTS ALLT

Tacksam för dina tips, men jag betalar hellre lite mer och att det blir bra. Är inte så orolig för själva kostnaden, utan mer för hur/om det går att lösa.
Citera
2015-11-19, 15:59
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Säljaren förskönade alltså beskrivningen en aning. Hur mycket fick du pynta för lyan?

Ljudet blir värre ju mer du kämpar emot. Du måste kapitulera, lära dig acceptans.

Visste du för övrigt att de finns ett namn på det du går igenom? Det kallas kinesisk akustiktortyr.
Citera
2015-11-19, 15:59
Medlem
Prayerpositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenix1
fy fan säger jag
men flyttade du in i en träkåk????

Nej, betong. Ännu en anledning till varför jag trodde att det skulle vara lugnt.
Citera
2015-11-19, 16:00
Medlem
Citat:
Tacksam för dina tips, men jag betalar hellre lite mer och att det blir bra. Är inte så orolig för själva kostnaden, utan mer för hur/om det går att lösa.

Ja jag hade nog gjort de själv om jag vore du faktiskt.. jag tror att du enkelt löser det själv trots att du inte har snickarkunskaper. På ett snyggt sätt.

Men självklart går det att ordna
Citera
2015-11-19, 16:01
Bannlyst
Citat:
Nej, betong. Ännu en anledning till varför jag trodde att det skulle vara lugnt.

Det var som fan. En gammal kåk. Min är i betong och sten men är +50 år och 0 lyhört.
Citera
2015-11-19, 16:01
Medlem
Du är utsatt för ett dolt fel! Du hade inte med fog kunnat veta detta eller upptäckt detta vid din besiktning av lägenheten.

Reklamera köpet omgående till fastighetsmäklare och säljare skriftligen, be om rättelse eller häv köpet. De får isolera så det blir tyst helt enkelt eller pengarna tillbaka helt eller delvis.

Anmäl även mäklaren till fmi.se då mäklaren har en ansvarsförsäkring du kan utnyttja.
Citera
2015-11-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
Du är utsatt för ett dolt fel! Du hade inte med fog kunnat veta detta eller upptäckt detta vid din besiktning av lägenheten.

Reklamera köpet omgående till fastighetsmäklare och säljare skriftligen, be om rättelse eller häv köpet. De får isolera så det blir tyst helt enkelt eller pengarna tillbaka helt eller delvis.

Anmäl även mäklaren till fmi.se då mäklaren har en ansvarsförsäkring du kan utnyttja.

lägg av.. detta är en enkel sak att ordna på egen hand så man blir nöjd och tillfredställd.

Om du inte vill följa min halvflummiga beskrivning. Så kan du ju alltid ta hjälp av denna.

https://www.byggmax.se/gor-det-sjalv/vagg-golv-och-tak-/bygg-innertak-med-gipsskivor
Senast redigerad av joffen87 2015-11-19 kl. 16:07.
Citera
2015-11-19, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
lägg av.. detta är en enkel sak att ordna på egen hand så man blir nöjd och tillfredställd.

har du gjort det själv eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in