2015-11-14, 07:37
Medlem
Peter William ‘Tops’ du Plooy (57), was the vice-president of the Hells Angels in the Johannesburg region.

“The biker who Peter went to help was hit by a car, he ran to help him and a bakkie came around the corner and hit Peter very hard, everything happened so fast, unfortunately he did not make it,”

http://kemptonexpress.co.za/93604/biker-dies-a-hero/
Citera
2015-11-14, 09:49
Medlem
Hells Angels Protesting Marijuana Legalization in Canada
"Thousands of Hells Angels gathered on Thursday last week to protest the Canadian Parliament. Canada just elected a liberal government that is on their way to legalizing marijuana. The Hells Angels Canadian Chapters' spokesperson Jean-Roch Fournier stated that by legalizing marijuana it would cost the organized crime gang hundreds of thousands of jobs."
https://www.weedhorn.com/hells-angels-protesting-marijuana-legalization-in-canada-1426445592.html (28/10 2015)

Why German Hell's Angels seek refuge in Luxembourg
"Luxembourg appears to be becoming a 'refuge' for renegade 'Hell's Angels' members. Two out of eight of local groups bearing Luxembourg patches, have been transferred from their 'asylum' back to Germany.

Their absence was an attempt to bring peace in the German biker war, however conflicts seem to be more frequent than ever.

For years now a raging power struggle has been going on within the German branch of Hell's Angels. Traditional members are now facing a new, emerging generation rising up the ranks with differing views and values. Notably allowing those with Turkish backgrounds to join, but a lot more differences beside. The resulting conflicts have sometimes turned violent and bloody."
http://www.wort.lu/en/luxembourg/luxembourg-charters-why-german-hell-s-angels-seek-refuge-in-luxembourg-55c32a6b0c88b46a8ce5def4 (6/8 2015)

"A member of the Hells Angels has allegedly been found with close to $500,000 in cash, with anti-bikie police also seizing drugs, vehicles and weapons parts in an overnight raid.

Investigators found $180,000 of cash before finding a further $300,000 in a Gold Coast safety deposit box, Detective Acting Superintendent Brendan Smith said.

On Wednesday afternoon, police announced they had found two automatic assault rifles and another $350,000 in cash in two more safety deposit boxes in Brisbane and Burleigh."
http://www.brisbanetimes.com.au/queensland/hells-angels-member-arrested-in-drug-raid-20150804-girr52.html (5/8 2015)
Citera
2015-11-14, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IWasBornSixtySix
Så spräcklig självkänsla ska väl ingen klubb ha (och har inte) att man låter bli sin passion bara för att det finns yuppisar på en HD. Det ska trotts allt handla om friheten att vara den man vill vara oavsett vad andra må tyckas. Själv härstammar jag från gatbilskulturen med streetracing och hela det köret, även om numera är det hoj som gäller. Har aldrig slagit mig i mitt 40+ långa liv att hålla tillbaka trotts att jag har ett juste jobb och min livstil kan komma att kvadda för det. Som kråkan Kid Rock sjunger: I was born free ✊🏻
Antar att du menar "bräcklig" självkänsla och om det tänker jag så här. Allting har sin tid. Vissa saker är coola och lockar folk som vill vara med. När alla hoppar på tåget så är den unika känslan av att tillhöra något coolt som bortblåst. Finns 1000 exempel på sånt. Tänk bara vad som händer med coola nattklubbar när det börjar släppas in blattar på dem. Dör på några veckor. Det är inget uttryck för dålig självkänsla om man idag inte tycker att det är lika roligt att köra en ombyggd HD när fåntrattarna på Manneheimer Swartling kör samma stuk. Tror eran är förbi helt enkelt. Kanske dags att damma av GTOn, Chargern eller Thunderbirden istället. Böda Camping is the new HA.
Citera
2015-11-14, 20:59
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Antar att du menar "bräcklig" självkänsla och om det tänker jag så här. Allting har sin tid. Vissa saker är coola och lockar folk som vill vara med. När alla hoppar på tåget så är den unika känslan av att tillhöra något coolt som bortblåst. Finns 1000 exempel på sånt. Tänk bara vad som händer med coola nattklubbar när det börjar släppas in blattar på dem. Dör på några veckor. Det är inget uttryck för dålig självkänsla om man idag inte tycker att det är lika roligt att köra en ombyggd HD när fåntrattarna på Manneheimer Swartling kör samma stuk. Tror eran är förbi helt enkelt. Kanske dags att damma av GTOn, Chargern eller Thunderbirden istället. Böda Camping is the new HA.
"Bräcklig" var ordet, stämmer.
Citera
2015-11-14, 21:44
Medlem
Hur många Filthy few finns det i sverige?

https://www.instagram.com/p/sqFSi4Ijiq/
Citera
2015-11-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Hur många Filthy few finns det i sverige?

https://www.instagram.com/p/sqFSi4Ijiq/

Runt 10 skulle jag sätta mina pengar på! Who cares, vemvill ha någon annans liv på ens samvete💀
Citera
2015-11-16, 05:21
Medlem
Varför står det Viktigt Hell Angels tråden allt om HA, prospects och Red Devil? Vad är det för viktig information som antas dela här? Det är väl som vanligt, bara en tråd för trånande, småkåta wannabees.
För verkligheten är att säkert 99% av dom som skriver en massa dynga här inte vet ett skit om vad dessa klubbar pysslar med. Därför det som sägs på möten stannar inom klubbens fyra väggar, och någon offentlighets princip tillämpas då inte vad jag vet i den världen.
Jag kör själv hoj, har varit med i mc-klubb av Sverigemodellen, men jag skiter fullständigt i vad andra bikers pysslar med, så jag hajar inte riktigt meningen med detta enorma intresse bland alla dessa småsvettigt kåta wannabees som förmodligen inte har ett skit med biker -världen att göra, aldrig har kört hoj, och aldrig tänker försöka gå med i någon av dessa klubbar. Är ni bara djävligt nyfikna för sakens skull? För det pirrar lite där nere va, när ni tror att ni får en inblick i biker -världen så är det djävligt spännande att spekulera om en massa djävla skit ni inte vet ett skit om, för ni kommer ändå aldrig komma dit själva? Va fan bryr ni er då för överhuvudtaget. Om ni är så djävla nyfikna kan ni lika gärna sätta er och läsa Svensk maffia av Lasse Wierup så får ni tillräckligt med material för fantasier som ni sedan kan sitta och smårunka till.
Citera
2015-11-16, 10:01
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victorymc
Varför står det Viktigt Hell Angels tråden allt om HA, prospects och Red Devil? Vad är det för viktig information som antas dela här? Det är väl som vanligt, bara en tråd för trånande, småkåta wannabees.
För verkligheten är att säkert 99% av dom som skriver en massa dynga här inte vet ett skit om vad dessa klubbar pysslar med. Därför det som sägs på möten stannar inom klubbens fyra väggar, och någon offentlighets princip tillämpas då inte vad jag vet i den världen.
Jag kör själv hoj, har varit med i mc-klubb av Sverigemodellen, men jag skiter fullständigt i vad andra bikers pysslar med, så jag hajar inte riktigt meningen med detta enorma intresse bland alla dessa småsvettigt kåta wannabees som förmodligen inte har ett skit med biker -världen att göra, aldrig har kört hoj, och aldrig tänker försöka gå med i någon av dessa klubbar. Är ni bara djävligt nyfikna för sakens skull? För det pirrar lite där nere va, när ni tror att ni får en inblick i biker -världen så är det djävligt spännande att spekulera om en massa djävla skit ni inte vet ett skit om, för ni kommer ändå aldrig komma dit själva? Va fan bryr ni er då för överhuvudtaget. Om ni är så djävla nyfikna kan ni lika gärna sätta er och läsa Svensk maffia av Lasse Wierup så får ni tillräckligt med material för fantasier som ni sedan kan sitta och smårunka till.

"Viktigt" står det framför alla klistrade trådar.
Vill du att det ska stå nåt annat framför så får du framföra det till Admin.
Citera
2015-11-16, 12:47
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victorymc

Nu är väl det här off-topic, men iallafall. Det här är ett internetforum, där syftet är att diskutera olika saker. Syftet är alltså inte att varje tråd ska vara en inbördes klubb för dom tråden handlar om, utan att alla ska kunna diskutera det/dom tråden handlar om.
Citera
2015-11-16, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Streetripper
Runt 10 skulle jag sätta mina pengar på! Who cares, vemvill ha någon annans liv på ens samvete💀

Precis. Många av dom äldre går på lugnande för att döva samvetskvalen. Det är kul i början men ingen kommer undan vissa oskrivna regler.
Citera
2015-11-19, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Kan man säga att HA i Göteborg kan andas ut lite? Nu vet dom att dom är minst jämnstarka för att västen håller dom samman och att dom kan slå tillbaka om något liknande hände igen?

Detta med Vasastan var ju väldigt pinsamt för dom men nu efter vad som hänt de senaste veckorna och antagligen kommer att hända här framöver kan vi konstatera att dom här förortsgängen inte var så sammansatta och sammanhålla som t ex maffian i andra länder.

Och! Xtroverto (ja jag vet att du är avstängd så du kan inte försvara dig men men) du hade fel! (För en gångs skull....?) För du påstod faktiskt att de var farligare och hade sån sammanhållning att MC gängen inte hade klarat dom men säga vad man vill så finns ingen Gårdstensallians eller liknande "organisation" kvar medan BMC och HAMC finns kvar. Detta är Sverige vi talar om här inte t ex Italien där maffian är starkare

Jaså, finns det ingen stark gruppering ute i orten, du oinsatte pajas.
Citera
2015-11-22, 05:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Jaså, finns det ingen stark gruppering ute i orten, du oinsatte pajas.

Och du vet allt som vanligt fast du gör bort dig gång på gång när det gäller vissa detaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in