2015-11-11, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Möllers små tindrande grisögon och äckliga försäljare sätt har jag svårt för. Han är om någon inte en riktig biker. Han blev det av när det började bli svårt att få fitta som raggare. Sedan att han kommer så långt och sedan ska bestämma vilken klubb som ska in näst. Det måste ha stört många från de gamla klubbarna.
Spot on. TM är ingen biker, han är en fet pundad raggare. Har f.ö. svårt att se att någon 1%-klubb idag är en riktig bikerklubb. Alla medlemmar är bara nedknarkade vrak.Och en helvetes massa blattar som inte ens kan köra fyrhjuligt. Topplosers hela jävla bunten.
Citera
2015-11-11, 13:15
Medlem
Dum jämförelse kanske men när Donald Trump hade sjukt stora skulder så var han på väg hem med sin dotter, utanför porten så sitter en hemlös man. Trumps dotter säger, stackars honom, han kan inte ha mkt pengar. Då svarar Trump att han har mer pengar än dom har.

Möller är bankrutt. Han har inga mätbara tillgångar som han äger på pappret. Det enda som han kan ha är svarta pengar. Vilket jag är säker på att han har. Kanske till och med någon miljon. Men med dom kan han inte köpa något förutom förbruknings varor. Kanske någon stulen rolex eller liknande. Det mesta går förmodligen till mat och kokain.

Han måste hålla uppe sin image att han har det gott annars så tycker folk att han är en luffare och då går det snabbt utför för honom. Hans dragnings kraft är hans makt, HAs våldskapital.

Men då konkurrensen blivit mkt tuffare idag än den var på 90 talet. Vanliga Svenssons är rädda för HA men många av de nya spelarna skiter fullständigt i HA. Vilket har gjort att de försvagats. Det har aldrig drällt av hjärnforskare i HA men de hade ganska street smarta killar som var rätt tuffa förut. Möller är en av dom. Men de flesta av dessa har blivit gamla och vill inte/kan inte slåss något vidare. Vilket gjort att de får använda sig av andra grupper som våldskapital. Vilket inte är så respekt ingivande.

De har också fått in många i organisationen som inte har samma värderingar som de gamla gardet hade. Förut så var det mer polare som hade kul, söp och åkte hoj, stod upp för varandra. Då var de verkligen som bröder. Då mc kriget bröt ut så var det på liv och död. Gick inte att backa, var man inte med så åkte man ut. Alla som var med då fick bekänna färg.

Det man hör idag är mest att det är en klubb för att tjäna pengar, det knarkas friskt, slår kärringar, pratar med polisen och utnyttjar välfärden. Åker mer bil än hoj. Känns inte så ballt längre. Många i den klubben som inte gillar varandra.

De har har varit på topp men har idag fallit ner till oigenkännliga, medlemmar åker på stryk och de ger sig på typ oskyldiga för att spänna muskler. Penga rullningen har garanterat gått ner.

De finns dom som har helt ok med stålar i HA men det är för att de jobbar. De hade förmodligen haft lika bra med pengar om de inte varit med. De som driver eget i HA granskas hårt av myndigheter, finns nog inga företagare i Sverige som har sån ordning på sina papper.

Det finns mäktiga/rika människor som umgås med HA, för att de tycker att det är häftigt och spännande att umgås med dom och HA gubbarna ser självklart sin chans att utnyttja dessa människor till max. Men detta har också ett slut när HA inte är lika handlingskraftiga längre. Hade HA inte varit så internationellt kände så hade utförsbacken gått snabbare. Men många HA grabbar kommer få ett trist uppvaknande när de får se sina "polare" inte ha lust att hänga mer.

Det som är gemensamt för de i mc grupperingar är att de ofta är vilsna, svikna människor som fått för lite kärlek av sina föräldrar eller omgivning. De är offer som blivit förövare.
Senast redigerad av igglepiggle 2015-11-11 kl. 13:18.
Citera
2015-11-11, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av igglepiggle
Dum jämförelse kanske men när Donald Trump hade sjukt stora skulder så var han på väg hem med sin dotter, utanför porten så sitter en hemlös man. Trumps dotter säger, stackars honom, han kan inte ha mkt pengar. Då svarar Trump att han har mer pengar än dom har.
Ja, jämförelsen haltar en hel del. Om du har jättestora vita tillgångar och fullständigt gigantiska vita skulder (som DT hade en gång i tiden) så är du en systemrisk eftersom du kan sänka en bank alldeles själv. Och då faller många andra. Därför är det inga problem för Trump att fortsätta åka limo, flyga Learjet och bo på 5e gatan. Fordringsägarna brukar vänta ut situationen och ge den skuldsatte tid att reda ut det hela. I nio fall av tio tjänar alla på det. Om en kriminell hamnar i samma situation dör han.

igglepiggle:
Citera
2015-11-11, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Ja, jämförelsen haltar en hel del. Om du har jättestora vita tillgångar och fullständigt gigantiska vita skulder (som DT hade en gång i tiden) så är du en systemrisk eftersom du kan sänka en bank alldeles själv. Och då faller många andra. Därför är det inga problem för Trump att fortsätta åka limo, flyga Learjet och bo på 5e gatan. Fordringsägarna brukar vänta ut situationen och ge den skuldsatte tid att reda ut det hela. I nio fall av tio tjänar alla på det. Om en kriminell hamnar i samma situation dör han.

igglepiggle:

Precis så är det. Ville bara förklara på ett okomplicerat sätt.

Men Möller lever och mår bra. Tror inte att han kommer att bli utkastad ur HA, han är ju en av de som tog HA till Sverige. En ikon bland 1% hoj folk.

Däremot så är han rätt framåt och går han på fel snubbe så är det nog risk att resten av det HA som finns idag backar. Det är vad jag tror. Den risken tror jag finns. TM är ju en rätt stor trofé att ha i sitt CV. Han som klippte Joksa gick det väl inte så bra för, då han verkar bo i fängelset för det mesta. Men han har väl på något konstigt sätt lyckats i sin egen värld.

Finns ju rätt många som honom och fler är på väg in genom Sveriges sväng dörrar.

TM blir äldre och många yngre vill upp.

Spekulationer självklart, HA kanske kommer upp till sin forna glans igen?Tror dock inte det, måste nog bli ett nytt krig som sållar ut de som inte håller måttet. Frågan är om någon är kvar då?
Citera
2015-11-12, 18:09
Avslutad
Citat:
Spot on. TM är ingen biker, han är en fet pundad raggare. Har f.ö. svårt att se att någon 1%-klubb idag är en riktig bikerklubb. Alla medlemmar är bara nedknarkade vrak.Och en helvetes massa blattar som inte ens kan köra fyrhjuligt. Topplosers hela jävla bunten.

Det med invandrare är faktiskt något jag tycker mig se minska. Den minskas i BMC kretsar om man inte ser till de som redan är där och varit under många år. På samma gång så ökar nog % hos HA. Men överlag så känns det som det minskar igen efter en ökning från början av 2000 till för 2-3 år sedan kanske 4.

Det har hänt en del som gjort att det minskats ordentligt med massintag av förortskillar till R&W samt speciellt teamet.

Detta kan nog vara bra då det passar lika illa som raggare. Det är för mycket eller var i alla fall för mycket fel folk på fel plats under några år. Sedan att det finns folk kvar både här och där som många även inom kretsarna helst skulle se någon annan stans är en helt annan sak.

Kan inte plocka bort någon som inte gör fel. Men visst har man set en del ha ett helvete att köra hoj och i alla fall vara tvungna att köra sina mil. . Detta är mycket underhållande att skåda, speciellt på träffar när dessa ska glida in försiktigt och har lite mycket trim i maskinen.

Detta var innan USA och EU bröt med varandra och pratar då givetvis om en den andra klubben. Men känns som topic med tanke på vad vi pratar om.
Att se något fumla med kopplingen och det råkar gå lite fort små sträckor med lite panik i ögonen är alltid roligt. . Att se det på stan är vanligt när någon har 40 kris och har handlat hoj. Att se någon tillhörde en stor klubb gör det än mer skoj
Citera
2015-11-12, 22:23
Medlem
Det har hänt en del som gjort att det minskats ordentligt med massintag av förortskillar till R&W

Men i Malmoe HA så kommer dem i samma takt! Senaste tillskottet är ju fd brödraskapets Mich*l. Kan inte riktigt se vart han passar in i mc livet.
Citera
2015-11-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streetripper
Det har hänt en del som gjort att det minskats ordentligt med massintag av förortskillar till R&W

Men i Malmoe HA så kommer dem i samma takt! Senaste tillskottet är ju fd brödraskapets Mich*l. Kan inte riktigt se vart han passar in i mc livet.

Stockholm dom har en zigenare som medlem, en prospect som är arab
Capital city dom har en arab som medlem, en prospect som är alban
Citera
2015-11-13, 09:23
Medlem
http://www.expressen.se/kvallsposten/trippelmordsoffren-kanda-av-polisen/

kan det vara de nya Outlaws som har blivit mördade?
står i artikeln att dem hade bmc sympatier men dem kan ha fel?!
Citera
2015-11-13, 09:59
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetripper
http://www.expressen.se/kvallsposten/trippelmordsoffren-kanda-av-polisen/

kan det vara de nya Outlaws som har blivit mördade?
står i artikeln att dem hade bmc sympatier men dem kan ha fel?!
Jag tror inte det, 24-åringen var medlem i en BMC supportgrupp i Esbjerg för några år sedan, om han blev utkastad eller lämnade vet jag dock inte; men tror inte det har med OMC att göra.
Citera
2015-11-13, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Jag tror inte det, 24-åringen var medlem i en BMC supportgrupp i Esbjerg för några år sedan, om han blev utkastad eller lämnade vet jag dock inte; men tror inte det har med OMC att göra.

my bad. såg inte att artikeln handlade om den danska sidan
Citera
2015-11-13, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Syko
Det med invandrare är faktiskt något jag tycker mig se minska.
Lovande i så fall men det räcker inte långt. Tror HA bara har ett val och det är att börja om från början. Bort med dräggen och bilda en skön, riktig MCklubb. Om det går. Risken är att det är för töntigt att 2015/16 åka omkring med klubbväst och tygmärken och allt. Det är 60- och 70-tal. Finns inget rebelliskt i att köra samma typ av MC som bankirerna, reklamarna och t.o.m. advokaterna.
Citera
2015-11-13, 22:36
Medlem
IWasBornSixtySixs avatar
Citat:
Lovande i så fall men det räcker inte långt. Tror HA bara har ett val och det är att börja om från början. Bort med dräggen och bilda en skön, riktig MCklubb. Om det går. Risken är att det är för töntigt att 2015/16 åka omkring med klubbväst och tygmärken och allt. Det är 60- och 70-tal. Finns inget rebelliskt i att köra samma typ av MC som bankirerna, reklamarna och t.o.m. advokaterna.
Så spräcklig självkänsla ska väl ingen klubb ha (och har inte) att man låter bli sin passion bara för att det finns yuppisar på en HD. Det ska trotts allt handla om friheten att vara den man vill vara oavsett vad andra må tyckas. Själv härstammar jag från gatbilskulturen med streetracing och hela det köret, även om numera är det hoj som gäller. Har aldrig slagit mig i mitt 40+ långa liv att hålla tillbaka trotts att jag har ett juste jobb och min livstil kan komma att kvadda för det. Som kråkan Kid Rock sjunger: I was born free ✊🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in