2015-11-18, 21:32
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Fuckface finns i listan. Alla som väljer något annat än det är inte värda att spela.
Erectus Dick skulle vara nåt också. Såvida man kan välja två namn
Citera
2015-11-18, 21:41
Bannlyst
Bingo bango bongo i don't want to leave the Congo

Någon som vet vart man kan få tag i en fin combat armor hjälm? Använder just nu Mining helmet, älskar lampan på hjälmen fullkomligt, mycket finare och mer känsla att använda det ljuset i mörker än äckliga Pipboy ljuset. Någon som kan fler hjälmar som har en lampa förutom power armor givetvis.

EDIT: Survival guiden eller va fasen den kallas var HELT värdelös, vet inte vad jag förväntade mig men förutom att den är fin att kolla i så är den helt onödig.
Senast redigerad av LiquidSnake 2015-11-18 kl. 21:44.
Citera
2015-11-18, 21:57
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSnake
Bingo bango bongo i don't want to leave the Congo

Någon som vet vart man kan få tag i en fin combat armor hjälm? Använder just nu Mining helmet, älskar lampan på hjälmen fullkomligt, mycket finare och mer känsla att använda det ljuset i mörker än äckliga Pipboy ljuset. Någon som kan fler hjälmar som har en lampa förutom power armor givetvis.

EDIT: Survival guiden eller va fasen den kallas var HELT värdelös, vet inte vad jag förväntade mig men förutom att den är fin att kolla i så är den helt onödig.

Du kan justera bort den vidriga gröna färgen i inställningarna. För ett hyfsat "naturligt" sken, så ställ in PIPBOY färgen till orange. Vitt ger inte det mest naturliga skenet.
Citera
2015-11-18, 22:44
Medlem
Farbror Fazers avatar
Blev förvånad över hur sjukt många låtar de lånat från 3an. Inget negativt så klart då de åter igen är de bästa i spelet, men visst känns det jävligt lat. Borde nästan varit fler när de redan lånat så många.

Om man som jag inte är det minsta sugen på att sätta mig in i att bygga byar och helvete, borde man inte då ha nästan oändligt med material för att crafta vapen och armor eftersom man inte lägger det på annat? Har inte kört så långt men börjar få lite det intrycket, även om jag så klart inte kan slänga på vad jag vill på alla vapen för visst tar material slut ändå.
Citera
2015-11-18, 22:53
Medlem
Startade spelet nyss och allt är i 3D grafik!?

Spelade senast igår och då var allt normalt. Någon som vet hur jag ändrar detta? Har kollat i grafikinställningarna men finns ingenting där.
Citera
2015-11-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quo
Ugh, nu minns man varför man inte pröjsar 500 spänn längre för nya spel. Är ju alldeles för lätt, till och med på survival. Lägg därtill det konsolifierade UI:et och alla gimmicks som basbyggande och annat onödigt skit för fjunisar som de har lagt in. Nä, blir att vänta ett halvår på mods som balanserar svårighetsgraden och inför mer rollspelselement och överlevnadsfunktioner.

Hoppas Obsidian får göra uppföljaren igen. De fattar ju i alla fall vad Fallout egentligen ska vara, t.ex expansionen Dead Money som var helt fantastisk.

Det är faktiskt alldeles för lätt ja... Jag har nästan över 80 stimpacks på mig (och då har jag ändå sålt av en stor mängd vid varje shoppingtillfälle), enbart föra att jag kanske använder som mest 1 ibland när jag råkar bli träffad av en granat eller något liknande...
Survival är ju bara larvigt. Får väl vänta på att det moddas så att det blir bra igen.
Det tråkiga är ju sedan att jag går runt med 50 missiler, och tusentals med andra skott och skit utan att det väger någonting. Man behöver inte käka någon mat, man behöver inte sova... Survival!?!
Senast redigerad av St0ny 2015-11-18 kl. 23:10.
Citera
2015-11-18, 23:12
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Blev förvånad över hur sjukt många låtar de lånat från 3an. Inget negativt så klart då de åter igen är de bästa i spelet, men visst känns det jävligt lat. Borde nästan varit fler när de redan lånat så många.

Om man som jag inte är det minsta sugen på att sätta mig in i att bygga byar och helvete, borde man inte då ha nästan oändligt med material för att crafta vapen och armor eftersom man inte lägger det på annat? Har inte kört så långt men börjar få lite det intrycket, även om jag så klart inte kan slänga på vad jag vill på alla vapen för visst tar material slut ändå.

Jag delar din erfarenhet, har inte byggt mycket mer i byarna än vad quest kräver. Har ett överflöd på allt, kört halva main quest och är typ level 23, har totalt överflöd på allt och alla vapen är tokmoddade, väntar bara på att hitta fler vapen och låsa upp fler mod alternativ.

Något jag tycker är sämre med Fallout 4 är att vapen inte går sönder, vore en rolig grej om dom kunde få misfire, sen möjlighet att laga själv med perks osv, hade varit roligt. Det var i tidigare Fallout vill jag minnas.
Citera
2015-11-18, 23:22
Medlem
skin666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vurtne
Klarar jag av att spela på medium?
Eller är det en ny burk som gäller?

Jag kör medium med i5 2500k, Nvidia geforce GTX 570 1,3gb, 8gb ram.
Citera
2015-11-19, 00:02
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer

Absolut får man mer, men för byar krävs det mest trä och stål. Inte Fiber Optics, Adhesive, Gears, sådana saker som krävs för vapenmods. Det är nog inte förrän man blir en hardcore-byggare som man måste snåla med resurserna.
Citera
2015-11-19, 01:20
Medlem
Jontalinens avatar
För er med FPS-drops kan jag tipsa om att googla det, Reddits Fallout 4-del är mil före t.ex. flashback av uppenbara själ. Gjorde någon ändring av "Shadow textures" eller liknande efter tips därifrån och då försvann FPS-dropsen helt.
Citera
2015-11-19, 03:54
Medlem
Concubines avatar
Har förutom Dogmeat bara haft Lydia som companion, gillar henne egentligen men hon kan vara lite väl "god" ibland och har fått toffla några gånger för att hon inte snarare ska bli mer neutralt än positivt inställd till mig. Romance verkar vara ett möjligt alternativ så.. Men nyfiken på ett par grejer

Vilka companions har ni spelat med? Vilka är bäst på vad, sämst på vad? Vilken passar bäst för vilken typ av spelare? Och så vidare. (dölj spoiler när det behövs såklart)

Och en annan grej. Om man dismissar en companion man haft en längre tid till ett settlement, kommer då den npcen:s inställning till en ha förändrats om man efter en tid byter tillbaka till den om man haft en annan ett tag?
Citera
2015-11-19, 04:50
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Det är precis detta jag ville men gubben gick inte till ståndet så jag kunde inte göra några affärer. Får väl vänta lite och se om han hittar dit nästa gång jag är där

Ja detta buggar ordentligt, hade samma problem men nästa gång jag kom dit så stog han där. Dock inte på natten.

Fan vad jobbigt det är när ett ställe blir attackerad och man har så kort tid på sig att ta sig dit o försvara. Nu ligger det ett lik i min trädgård i sanctuary Verkar inte gå att få bort?? Tycker det är dåligt att man inte kan rensa bort gamla skelett osv.

Vad kör ni för följare? Maccready är en favorit för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in