2015-11-18, 22:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nej att advokaten för en annan linje än den NB vill, det var vad du sade!
Jaha, och vad var det du frågade om här?
Citat:
Vad vet du om vad advokat och klient har pratat om i taktikväg?
Jag sa att de inte hade kommit överens om att skylla på brorsan.
2015-11-18, 22:20
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Det här kanske är lite OT men jag vågar mig på en gissning att det likväl diskuterats i tråden senaste tiden. Det gäller advokatens faktura och särskilt de avslagna äskandena. Jag har ett par frågor till dem som vet.
Citat:
Därutöver har advokat Rönnbäck yrkat ersättning för utlägg till partssakkunniga vittnet Jan Olsson med 36 966 kr plus 2 180 kr, till partssakkunniga vittnet Pål Johansson med 2 000 kr och till partssakkunniga vittnet Martina Olsson Frisk med 13 250 kr. En offentlig försvarare har enligt 21 kap 10 § rättegångsbalken rätt till skälig ersättning för bland annat utlägg som uppdraget krävt. I frågavarande kostnader utgör dock inte ersättningsgilla utlägg i paragrafens mening.

Vad kostar åklagarens expertvittnen, t.ex. Adam Berkowitz och Niklas Långström? Särskilt den senare antar jag inte är gratis. Så vem betalar den notan?
Är det rättvisa förhållanden här?
Medlem
Skurtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
synd att de inte grävde mer i hans förflutna.

tror svaret ligger där.

ffa hans tid i england.

hans fingeravtryck gav där träff på två (2) personer!!

han hävdade då att han hade en kompis som han hängde mkt med där som han nu inte har nån kontakt med. skumt!
kan vara så att han verkligen tror att han är två olika människor.

och att den ene bara kommer fram i sällsynta tillfälle
.
Intressant tanke.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Okej okej...
Så vi nöjer oss med att det var delvis täckt med åtminstone ett par varv tejp, men varför säger du att alla första-gångs mördare täcker över sina offers ansikte? Vad har du för belägg där? Det finns väl gott om lustmördare som inte täckt över ansiktet.

I övrigt svarar du inte på något av mina andra argument. Varför?

Mitt fetande.

Det har jag aldrig sagt.

Och jag vet inte vad det är för "andra argument" jag inte har svarat på, jag tror att du blandar ihop mig med någon annan.
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jaha, och vad var det du frågade om här?

Hur vet du det?
2015-11-18, 22:22
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtrasan
Intressant tanke.

Tror att det där fenomenet är så otroligt sällsynt att det knappt finns belagt att det är ett verkligt tillstånd.
Det luktar Hollywood.
2015-11-18, 22:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förnekelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror det handlar om Förnekelse. Och Förträngning. Som är starkt rotad hos honom.

Precis!

Där har vi det rätta ordet. Förnekelse.
2015-11-18, 22:26
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Precis!

Där har vi det rätta ordet. Förnekelse.

Ja, förträngning tror jag inte på. Han är mycket medveten om vad han har gjort och hur omvärlden ser på sådana som gör så. Aldrig i helvete att han erkänner det.
2015-11-18, 22:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
En del läser fup som fan läser bibeln... och svarar bara på vissa frågor.
Lisa ena öga var övertejpat och det där har jag funderat mycket på. Varför bara ett? Slarv när han hade för bråttom eller vad?

Från förhör med Nerijus fup sid 1662
Äh vi har ytterligare en otäck bild här. Här ser man den silvertejpen jag pratade om, det är änden på den silvertejpen som sitter kring hennes huvud, som har sammanpassats med den tejp som fanns i ladan, man kan också se att det här snöret eller repet går in under tejpen och det går ju uppåt det snöret, vilket tyder på att hon har först hängts och sen tejpats äh på Lisas … man kan också titta här på den bilden, där ser man Lisas ansikte framifrån och tejpning, här är vänster öga, höger öga är övertejpat och håret går in under tejpen.

LISA HOLM Obduktions protokoll

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Kriminalteknisk platsundersökning
Undersökningen har ägt rum 2015-06-13 mellan klockan 04:40 och 06:40.
Rättsläkare Lena Ström har kommit till platsen klockan 04:40.
På bild nr 5 och 6 ses (LH) liggande på rygg. Man kan på bilderna se att silvertejp har applicerats på ansiktet, över näsa och mun, upp till ögonen.
På bild nr 7 och 8 ser man att håret ligger mellan huden på halsen och snaran.
2015-11-18, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Hur kan du veta något om vad de kommit överens om? Om NB skulle ha ogillat det hon sa om AB i rätten, tror du inte han skulle ha reagerat då?!
Får ens en advokat hitta på egna alternativ, rikta misstankar åt annat håll utan att klienten är med på det?
2015-11-18, 22:29
Medlem
Citat:
Tror du det är möjligt att förtränga något så mycket att man totalt glömmer bort en händelse som är mindre än en vecka gammal?

Det kan inte vara många sådana konstaterade fall. Men NB verkar vara en konstig fan.

Ärligt så vet jag inte. Om det är möjligt att göra. Men personer under stark press, där sanningen är än värre att möta från omgivningens reaktioner så kan det vara en sista skyddsbäriär. Att dra täcket över huvudet och låtsas som det aldrig har hänt.

Om så, tror jag han lyckats med det förut.
2015-11-18, 22:31
Medlem
en annan intressant tanke är om de i förhören med honom visat bilder på hans egen dotter och lisa om vartannat. för att väcka nån slags respons/emotion.

eller/och lägga in hans porrsamling....

han verkar ju ha stängt valvet och svalt nyckeln. och det är bara lösa rapningar som kommer upp...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in